Pomlad je tu, z njo pa sončni dnevi, ki na ceste privabijo številne kolesarje. In prav je tako!
Kolesarjenje je super za zdravje in okolje. A z več koles na cesti se moramo mi, vozniki avtomobilov, še toliko bolj zavedati, kako pomembno je, da delimo cesto varno in s spoštovanjem.
»Kolesarji niso ovira, ampak enakovredni udeleženci prometa, ki imajo pravico biti na vozišču,« nam pove Dražen Jurčič, direktor šole vožnje Modrivoznik.si, ki slovi po tem, da svoje učence resnično pripravi na prave cestne razmere: »Naša naloga je, da poskrbimo za njihovo varnost in se izognemo vsem nepotrebnim tveganjem.«
Zlato pravilo prehitevanja
Ena od ključnih stvari, ki si jo moramo vtisniti v spomin, je pravilna bočna razdalja pri prehitevanju kolesarja. »Meter in pol – to je minimalna razdalja, ki jo moramo pustiti, ko prehitevamo kolesarja,« poudarja Jurčič. Dodatni prostor je izjemno pomemben, saj kolesarju daje manevrski prostor, če ga preseneti kakšna neravnina na cesti ali nenaden sunek vetra.
Ampak ni samo razdalja tista, ki šteje. Pomembno je, kako se lotimo samega prehitevanja. »Ko se približujemo križišču ali kakšnemu nepreglednemu delu ceste, moramo biti še posebej pozorni, če opazimo kolesarja,« svetuje Jurčič. »In ko se odločimo za prehitevanje, moramo to narediti z glavo. To pomeni, da ko smo že ob kolesarju, mora biti naš avto v ravni liniji. Nikakor ne smemo biti še v fazi zavijanja. Zato moramo zavijati začeti dovolj zgodaj, da smo že poravnani, preden se približamo kolesarju ali kakšni drugi oviri.«
Prav tako je ključno, da ne prehitevamo na silo. »Pri hitrosti 50 kilometrov na uro bi morali s prehitevanjem začeti vsaj 15 metrov prej, preden pridemo do kolesarja,« razloži Jurčič. »S tem si damo dovolj časa, da varno pospešimo in se umaknemo nazaj na svoj vozni pas, ne da bi pri tem ogrozili kolesarja.«
Ob tem Dražen Jurčič, direktor šole vožnje Modrivoznik.si spomni še, da po končanem prehitevanju, še preden se umaknemo nazaj na svoj vozni pas, v stranskem ogledalu obvezno preverimo, ali se lahko v svoj izhodiščni položaj vrnemo varno.
Vozimo z glavo
V šoli vožnje Modrivoznik.si se trudijo, da bi bodoči vozniki te stvari vzeli resno. »Naš cilj je, da na ceste pošljemo voznike, ki ne samo da znajo voziti, ampak se tudi zavedajo, da niso sami na cesti,« pravi Jurčič:»Želimo, da so pozorni na druge, še posebej na ranljivejše udeležence, kot so kolesarji.« Pozitivne ocene njihovih tečajnikov dokazujejo, da jim to dobro uspeva.
Modrivoznik.si se namreč glede na Googlove ocene ter ocene na socialni omrežjih uvršča med najbolje ocenjene šole vožnje, njihovo uspešnost in priljubljenost med učečimi se vozniki pa dokazuje tudi to, da se uspešno širijo po vsej Sloveniji, nanje in na njihovo prepoznavno »modro« floto pa pogosto naletimo tudi v Mariboru.