Na Darsu, Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji, so nam potrdili, da so sklenili pogodbo z izvajalcem del za rekonstrukcijo viaduktov Šentilj VA0289 in VA0290 v km 1.201 na A1, odsek 0031/0631 Šentilj - Pesnica. Pogodba vsebuje tudi postavitev protihrupnih ograj na omenjenih viaduktih. 

Pripravljalna dela so se že začela 

Gre za pomemben infrastrukturni projekt za izboljšanje varnosti in pretočnosti prometa. Kot sporočajo z Darsa, so se na odseku štajerske avtoceste, med mejnim prehod z Avstrijo in Šentiljem, že začela pripravljalna dela za celovito obnovo viaduktov Šentilj. Od ponedeljka do srede, 28. do 30. julija, ter v nedeljo, 3. avgusta, bo na avtocestnem odseku med Šentiljem in Pesnico v sklopu pripravljalnih del za obsežnejšo obnovo viaduktov Šentilj promet v smeri proti Mariboru in proti mejnemu prehodu Šentilj (Avstriji) potekal po enem prometnem pasu. Zaradi del za vzpostavitev začasnih prehodov prek sredine bosta na odseku med mejnim prehodom Šentilj in priključkom Šentilj zaprta prehitevalna pasova v obe smeri vožnje. Sledi preusmeritev prometa na polovico avtoceste.

Projekt vključuje:

- obnovo voziščne konstrukcije pred viaduktoma in za njima,

-izvedbo ukrepov za večjo varnost in prepustnost prometa,

- celovito sanacijo viaduktov Šentilj - tako v smeri Maribora kot proti Šentilju (Avstriji),

- postavitev protihrupnih ograj na obnovljenih viaduktih.

Izvedli obratovalne monitoringe hrupa

Na Dars smo se obrnili z vprašanjem, na osnovi katerih argumentov se je odločil za izvedbo protihrupnih ograj. "Podlaga za načrtovanje ukrepov protihrupne zaščite ob cestah v upravljanju DARS-a so rezultati izvedenih obratovalnih monitoringov hrupa. V sklopu zadnjega ocenjevanja hrupa v letih 2018/2019 je bilo na območju naselja Šentilj ugotovljeno preseganje dopustnih obremenitev s hrupom zaradi prometa po avtocesti pri 39 stavbah, od katerih jih je bilo 19 zgrajenih po letu 1999, ko je začel veljati Pravilnik o zvočni zaščiti stavb, 20 pa pred uveljavitvijo tega pravilnika (pravilnik je določal, da mora doseganje predpisane ravni zvočne zaščite stavb izhajati iz projekta za gradbeno dovoljenje ter da mora dejansko dosežena zvočna zaščita zgrajene stavbe izhajati iz poročila in ocene o ustreznosti zvočne zaščite). Na podlagi rezultatov monitoringa hrupa je bilo območje Šentilja v Strokovnih podlagah za operativni program varstva pred hrupom za ceste DARS vključeno med prioritetna območja ter v nadaljevanju vključeno v Operativnem programu varstva pred hrupom (OP Hrup), ki ga je sprejela Vlada RS oktobra 2022," so odgovorili. 

"Postavitev ograj je povezana z ureditvijo preostale cestne infrastrukture"

In kako to, da protihrupne ograje niso bile nameščene že prej? Na Darsu odgovarjajo, da je postavitev ograj povezana z ureditvijo preostale cestne infrastrukture na tem območju. "Kot je razvidno že iz samega predmeta pogodbe, je objekt, na katerem se izvede protihrupna ograja, potreben obnove in bo s pogodbo celovito rekonstruiran. Drug del protihrupnih ograj na tem območju bo postavljen skupaj z obnovo odseka, za katero smo že pričeli pripravljati javno naročilo in bo objavljeno predvidoma v septembru 2025 z namenom izvedbe del v letu 2026, v času izvedbe rekonstrukcije viadukta v smeri proti Mariboru. Od sprejetja OP Hrup je kontinuirano potekala pridobitev projektne dokumentacije ter javna naročila za izvedbo del."

Na Darsu poudarjajo, da je bil projekt načrtovan že dlje časa, sestavljen pa je iz večjega obsega dela na celotnem avtocestnem odseku. "Razlogi za izvedbo del izhajajo iz predhodnega ugotavljanja stanja obremenitev okolja s hrupom in stanja cestne infrastrukture, določitve potreb po obnovitvenih del ter izdelane projektne dokumentacije. Postavitev protihrupnih ograj izhaja iz razlogov, kot so opisani predhodno."

Župan občine Šentilj mag. Štefan Žvab se zahvaljuje družbi Dars, da je upoštevala dogovore glede časovnice in da bo projekt realiziran. 

Prvi sklop del do sredine novembra

Skladno s pogodbo je rok izvedbe del 215 dni od uvedbe v delo za celoten obseg pogodbenih del. Začetek del je predviden v začetku avgusta letos in bodo trajal do sredine novembra 2025. V tem času bo izvedena rekonstrukcija viadukta v smeri proti mejnemu prehodu Šentilj (Avstriji). Nato sledi zimska prekinitev ter spomladi prihodnje leto nadaljevanje del z rekonstrukcijo viadukta v smeri proti Mariboru.

Pogodbena vrednost del za celoten projekt je 4.949.223,69 evrov brez DDV (oz. 6.038.052,90 evrov z DDV). 

Promet bo preusmerjen 

Za potrebe izvedbe del bo vzpostavljena popolna zapora viadukta s preusmeritvijo na nasprotno smerno vozišče. Tam bo promet tekel po treh zoženih voznih pasovih (na dolžini približno enega kilometra), po enem prometnem pasu v smeri proti Mariboru ter po dveh pasovih v smeri proti mejnemu prehodu Šentilj (Avstriji).