Občina Šentilj je v sodelovanju s sosednjo avstrijsko občino Strass začela z gradnjo mednarodnega mostu za pešce in kolesarje čez reko Muro v Ceršaku. V okviru projekta Mura povezuje z akronimom Most/Brücke bodo uresničili dolgoletno željo obeh občin po pohodniško-kolesarskem mostu, ki je sofinanciran iz Interreg programa Slovenija - Avstrija v obdobju od 2021 do 2027. Na mednarodni razpis za izbor izvajalca se je prijavilo le slovensko podjetje Pomgrad d.d. iz Murske Sobote, ki je v teh dneh že začel z deli na terenu. Za projektiranje in nadzor skrbi renomirano podjetje Ponting d.o.o. iz Maribora.
Mura je postala povezovalna in prijateljska reka
Mura je v preteklosti predstavljala mejno reko med Slovenijo in Avstrijo, danes je to povezovalna in prijateljska reka med dvema državama. Vse več je turistov, kolesarjev in pohodnikov, ki se rekreirajo ob reki Muri, hkrati je to območje postalo tudi največje biosferno področje z naturo 2000 in več povezovalnimi vodotoki, ki segajo v pet držav.
Z arhitekturnega vidika bo most, ki bo v viseči izvedbi, unikaten. V celoti bo namreč lesen, nudil bo čudovit razgled na jez reke Mure. Sestavljen bo iz vzdolžnih lesenih nosilcev, ki bodo preko jeklenih okvirjev obešeni na nosilne jeklene vrvi. Vrvi pa bodo sidrane na obeh bregovih Mure v masivne betonske opornike.
Skupna dolžina mostu z vstopnimi rampami znaša približno 96 metrov, čistega konstrukcijskega razpona pa je 86 metrov, kar ga zagotovo uvršča med mostove in ne brvi. Njegova širina bo tri metre in pol. Ob dolžini bo poseben tudi v tem, da bo lesen. Uporabljena bo precej redka vrsta lesa, odporna na vse vremenske vplive. Takšnega mostu v naši bližini zagotovo ni, so povedali v inženirskem biroju Ponting.
[[image_3_article_68810]]
Avstrijci so projektno vodenje projekta zaupali Občini Šentilj
Želja obeh sosednjih prijateljskih občin, avstrijske Strass in Staiermark in Šentilja, je šla v razmišljanje, kako to obmejno območje narediti privlačno z več povezovanja krajanov z obeh strani in ustvariti še kakšen skupni turistični produkt, nam je povedal šentiljski župan mag. Štefan Žvab. Ob tem želijo privabiti čim več obiskovalcev z druge strani avstrijske meje na našo stran, ki je bolj hribovita in slikovita. "S projektom izgradnje mostu v Ceršaku želimo v prihodnje v naši občini in naravnem okolju izboljšati doživetja in kvaliteto življenja krajanov na obeh straneh reke Mure. Projektno vodenje so sosedje zaupali nam, ki smo ta projekt praktično pripravljali pet let in vanj vložili veliko znanja in truda, da investicijo pripeljemo do konca."
Skupni mednarodni projekt Most so prepoznali tudi na mednarodnem razpisu Interreg, preko katerega sta občini uspeli pridobiti sofinancerska sredstva v višini 1,2 milijona evrov. Skupno sicer investicija znaša 1,5 milijona evrov, razliko bosta pokrili občini investitorki iz svojih proračunov.
Gradnja poteka na težko dostopnem terenu
Projekt, ki so ga začeli izvajati v maju, je tehnično zelo zahteven, saj gradnja poteka na obronku reke v dveh državah na težko dostopnem terenu. Izvajalec bo za dostop 40-tonskega stroja izkoristil trenutno suho strugo kanala Dravskih elektrarn Maribor, ki na tistem območju izvajajo sanacijska dela. Dokončanje del je predvideno maja prihodnje leto, trenutno je projekt v fazi nameščanja pilotov, ki bodo predstavljali temelje za most.
[[image_1_article_68810]]
[[image_2_article_68810]]
Nadgradnja projekta
Šentiljski župan je še dodal, da bo nadgradnjo mostu predstavljala ureditev kolesarske poti, ki bo potekala od mostu preko Ceršaka do Selnice ob Muri in v nadaljevanju do Broda na Muri. "Tam imamo prehod na avstrijsko stran urejen z atraktivnim brezplačnim brodom preko reke, hkrati pa bo to krožna pot, ki se bo potem nadaljevala ob reki Muri na naši strani. Od broda po kolesarski-pohodniški poti do Trat in po avstrijski že dobro poznani kolesarki R2 do Trat in do Gornje Radgone."