Januarja letos je občina pripravila javno razpravo, ki je zbrala približno 700 odzivov, kar zagotovo priča o velikem zanimanju prebivalcev za spremembe na področju javnega prometa. Razprava je v ospredje postavila vprašanje, kako lahko mesto zmanjša odvisnost od osebnih vozil in izboljša dostopnost ter kakovost javnega potniškega prometa. O omenjeni temi so govorili tudi na nedavni okrogli mizi "Promet in urbanizem v Mariboru - Kako naprej?".
"Če želimo izriniti avtomobile, potrebujemo boljši javni potniški promet"
Josip Rotar, predsednik Liste kolesarjev in pešcev, član Mestnega sveta MOM je izpostavil nujnost preoblikovanja javnega prevoza v mestu. "Če želimo izriniti avtomobile potrebujemo tudi boljši javni promet," je izpostavil in dodal, da med drugim pogreša tudi bolj premišljeno načrtovanje linij.
Želim si, da bi bil javni potniški promet hrbtenica prevozov in, da bi imeli avtobusi več potnikov. Pogrešam pa, da bi se iskalo novo, oziroma drugo težišče. Da recimo ne bi vsi avtobusi vozili na Glavno avtobusno postajo, ker opažam, da so vozila prazna. Po drugi strani pa je pozitivno, da se je začelo razmišljati o potencialu Titove, kjer prej ni bilo linije. Generalno gledano je ta prenova linij zgolj ena manjša nadgradnja prilagoditev, ni pa preskok na novo generacijo," je pokomentiral.
Rotar poleg tega opozarja tudi, da obnova avtobusov, ki jo mesto izvaja zadnjih deset let, ni dovolj: "Imamo novejša vozila, kar je pozitiven korak, vendar je potreben strateški preskok na novo generacijo prometnih rešitev."
Narašča število potnikov na krožnih linijah
Dr. Samo Peter Medved, podžupan za področje prometa MOM, je izpostavil, da so bile z nedavno prenovo linij uvedene tudi krožne linije - recimo G5. Število potnikov na tej liniji narašča, in tako bo, po besedah Medveda, tudi z drugimi. "Gre za bistvene spremembe, ne za razmišljanja in poskuse. Bo pa to vedno kompromis med željami in možnostmi," je poudaril.
Mariborski mestni svetnik Stranke mladih – Zeleni Evrope Igor Jurišič je prav tako izpostavil problematiko javnega potniškega prometa. "V drugih večjih mestih se ljudje sploh ne vozijo z osebnimi avtomobili, ker je vse dostopno z javnim potniškim prometom. Razumem ljudi, ki ne želijo potovati z javnim potniškim prometom, ker je slabo organiziran in ne deluje," je dejal in dodal, da je cilj iskanje modula, ki bo prijazen vsem pristojnim.
"Ali sploh obstaja kakšna možna rešitev ali se bomo pogovarjali o tem, kaj imamo?"