Kot smo že poročali, je Mestna občina Maribor včeraj, 10. julija 2025, pričela s postavitvijo prvih stacionarnih merilnikov hitrosti na izbranih občinskih cestah. Danes so tako na Čufarjevi cesti (pri križišču z Gunduličevo ulico in ulico Ob dravi), Gorkega ulici (pri križišču s Preradovičevo ulico) in Gosposvetski cesti (pri križišču z Vrbansko) že nameščena tri ohišja, v v katera se bo v prihodnjem letu izmenično nameščal en merilnik hitrosti.

Testno obdobje predvidoma en mesec, nato sledi kaznovanje prehitrih voznikov

Trenutno poteka testno obdobje, v katerem kazni še ne bodo izdajane, z dejanskim sankcioniranjem pa se bo začelo predvidoma v začetku avgusta.»Najprej se bo izvajalo testno obdobje, ki bo trajalo nekje en mesec. Nas tukaj čaka še preveritev komunikacij z Medobčinskim redarstvom in kalibracija radarjev," je pojasnil Andraž Mlaker, vodja Urada za komunalo, promet in prostor pri Mestni občini Maribor.

[[image_1_article_78952]]

Občina upa, da bo beleženja kazni čim manj in da bodo z radarji predvsem pridobivali statistične podatke o hitrosti prometa. »Nikakor ne želimo delati nekih inkasantskih con, vendar res želimo prispevati k večji prometni varnosti," je ob tem poudaril Mlaker. 

[[image_4_article_78952]]

Meritve se bodo izvajale v obe smeri vožnje, torej tako za prihajajoča kot tudi odhajajoča vozila, so pa na vseh treh odsekih različne omejitve hitrosti: 30, 40 in 50 kilometrov na uro. Kot je pojasnil Mlaker, bo sistem imel določeno toleranco, samo izrekanje glob pa bo potekalo avtomatsko preko Medobčinskega redarstva.

Postavitev radarjev v drugih občinah pogosto

»Vsako ohišje ima ponaredek same merilne naprave, tako vozniki ne bodo vedeli, katero ohišje je dejansko aktivno in katero ne,« je pojasnil Mlaker in dodal, da bo selitev merilnika naključna in jo bo izvajal najemodajalec.

Že v tem prvem mesecu testnega obdobja bo občina spremljala hitrosti in pridobivala podatke o povprečnih hitrostih na posameznih cestah.

Postavitev stacionarnih radarjev je sicer precej pogosta praksa v drugih slovenskih občinah. »Mi zgolj sledimo temu trendu in upamo, da je tudi zavedanje udeležencev prometa v Mariboru višje kot je bilo nekoč in da bo to pozitivno sprejeto,« je dejal Mlaker.

[[image_3_article_78952]]

Preostalih 13 potencialnih lokacij (zaenkrat) ostaja brez radarjev

Lokacije za postavitev radarjev so bile izbrane na podlagi "Študije za vzpostavitev nadzora hitrosti s stacionarnimi radarji na območju MOM", ki jo je izdelala Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo (FGPA UM). Študija je prepoznala 16 lokacij, kjer bi bilo smiselno umestiti merilnike hitrosti, pri čemer so bile upoštevane prometne obremenitve, bližina šol in vrtcev, statistični podatki o prekrških in policijska evidenca prometnih nesreč.

[[image_2_article_78952]]

»Hitrost, kjer so določene nižje omejitve od 50 kilometrov na uro, je še vedno precej visoka. Opažamo še precej nespoštovanja predvsem v nočnem času, kjer preko preventivnih radarskih tabel zaznamo visoka odstopanja,« pojasnjuje Mlaker. 

Dobavitelj opreme je družba Intermatic d.o.o., cena najema opreme za obdobje enega leta pa znaša 46.700 evrov (z DDV).

Po poteku enoletnega testnega obdobja se bo občina odločala o morebitnem nakupu, podaljšanju najema ali spremembi lokacij na eno izmed 16-ih, ki jih je definirala študija, je še pojasnil Mlaker. Občina sicer pričakuje, da bo od pobranih kazni v enem letu prejela okoli 150 tisoč evrov.