Po dobrem mesecu dni do napovedane postavitve radarja na Glavnem mostu še ni prišlo. Spomnimo, da je v sredini oktobra, ko je po dvomesečni zapori znova stekel promet motoriziranih vozil, župan Saša Arsenovič napovedal strožji nadzor nad upoštevanjem omejitve hitrosti na 30 kilometrov na uro.

MORDA VAS ZANIMA ŠE: Glavni most znova odprt: Takšne kazni vas čakajo, če boste prehitri

»Najprej sem mislil, da radarjev v mestu nikoli več ne sme biti in da bi se raje vozil zraven s kolesom in gledal na števec. Ampak ja, tam bo radar, hitrost pa bo omejena na 30 kilometrov na uro, čeprav smo jo sprva mislili omejiti na 20,« je ob odprtju mostu dejal župan.

[[image_1_article_71992]]

Mariborska občina je nato napovedala še, da bo radarje postavila tudi drugod po mestu. Tako smo preverili, kako daleč so ti načrti in kako v vmesnem času izvajajo nadzor nad upoštevanjem cestno-prometnih predpisov.

V izdelavi projektna naloga

Kot nam pojasnijo, je Mestna občina Maribor trenutno v postopku objave javnega naročila za najem stacionarnih radarjev, ki bo zajemal en merilnik, tri ohišja, dva imitatorja merilnika in programsko opremo. A kot poudarijo, o ponudnikih in o višini še ne morejo govoriti, saj naročilo še ni zaključeno. 

Prav tako še ne razkrivajo preostalih lokacij radarjev, ki pa bodo sledile predvsem osnovnemu in edinemu cilju, to je umirjanju prometa in varovanja šibkejših udeležencev v prometu. 

PREBERITE ŠE: Kangler: "Če bi bil jaz v njegovi koži, bi me že odnesli z občine"

»Meritve hitrosti bomo izvajali na tistih cestah v mestu, ki so bile v preteklosti že prepoznane zaradi prevelikih hitrosti voznikov kot nevarne, bodisi s strani občanov, mestnih četrti in krajevnih skupnosti, šol, vrtcev, Policije,« so zapisali.

Podatke zbira občinski Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, ki se ves čas pri svojem delu sooča s problematiko prometne varnosti in ukrepov za izboljšanje nevarnih točk. »Tako je v izdelavi projektna naloga, ki bo vključevala vse zbrane potencialne lokacije nevarnih točk na podlagi statističnih podatkov Policije, kjer bi bila postavitev radarjev smiselna. Vsebina bo predstavljena na svetu za preventivo, ki bo odločale o tem kje bi bilo od vseh lokacij najbolj upravičeni, da radar tudi postavimo,« so še dodali na občini.

Na mostovih merilniki hitrosti, a …

Kako pa v vmesnem času izvajajo nadzor nad upoštevanjem hitrostne omejitve na Glavnem mostu? Mariborska občina ima na mostovih merilnike hitrosti, ki jih uporabljajo za spremljanje in analizo prometa, ne morejo pa se uporabiti za izdajanje kazni.

[[image_2_article_71992]]

»Za nadzorovanje hitrosti pa je pristojna Policija, ki ima enake pristojnosti oz. celo večje, in dnevno nadzirajo hitrost na vseh cestah na območju MO Maribor in ostalih sosednjih občin,« pravijo na občini in dodajo, da Medobčinsko redarstvo izrecno ni merilo hitrosti na Glavnem mostu

Kazni za prekoračitev hitrosti v coni 30 so seveda odvisne od tega, za koliko voznik preseže dovoljeno hitrost: 

  • do vključno 10 km/h    40 evrov
  • nad 10 do vključno 20 km/h    130 evrov in 3 točke
  • nad 20 do vključno 30 km/h    500 evrov in 7 točk
  •  več kot 30 km/h    1.200 evrov + 18 točk (prenehanje veljavnosti vozniškega dovoljenja)

Na višino kazni, če se boste po Glavnem mostu vozili prehitro, je opozoril tudi nekdanji mariborski mestni svetnik Miha Recek. »Kazni za prehitro vožnjo so pa naslednje, če se boste peljali, 51 km na uro, kot je bilo do sedaj, vas bo to stalo 500 eur in 7 kazenskih točk,« je takrat zapisal na svojem Facebook profilu.

Tako smo se obrnili tudi na mariborske policiste. Predstavnica za odnose z javnostmi mariborske policijske uprave Anita Kovačič nam predstavi podatke celega leta, in sicer so policisti letos na območju Glavnega trga, torej na območju cestne povezave Glavnega mostu na levem bregu Reke Drave, ugotovili 135 kršitev cestno-prometnih predpisov (v enakem lanskem obdobju 79) in na območju Trga Revolucije, ki je cestna povezava z Glavnim mostom na desnem bregu Reke Drave - 102 kršitvi cestno prometnih predpisov (v enakem lanskem obdobju 25). Je pa morda presenetljiv podatek, da se po navedbah Kovačič med temi kršitvami nobena ni nanašala na prekoračitev najvišje dovoljene hitrosti vožnje.