Mestni svetniki so na seji podprli investicijske programe, v katerih so predvidene korenite spremembe, ki bodo spremenile izgled središča mesta. MO Maribor namerava namreč del investicij usmeriti v ureditev več odsekov ulic v dolžini 867 metrov. Ureditev je razdeljena na štiri sklope, ki bodo zajemali odsek Gregorčičeve ulice med Trubarjevo in Tyrševo ulico, Trg generala Maistra od Grajske ulice do Razlagove ulice, Ulico Heroja Staneta med Razlagovo in Maistrovo ulico, ter odsek Tyrševe ulice od izvoza iz garažne hiše na Gregorčičevi do Krekove ulice.

Kot pri ostalih ureditvah ulic, se tudi tukaj MO Maribor želi držati načel trajnostne mobilnosti, spodbuditi pešačenje in kolesarjenje in na tak način zmanjšati uporabo osebnih avtomobilov po središču Maribora.

Katere ulice lahko pričakujejo obnovo?

V sklopu ureditve na Gregorčičevi ulici na severnem pločniku, je predvidena razširitev površin za pešce in kolesarje v dolžini približno 200 metrov, pri tem pa bi se odstranila parkirišča, zasadil drevored s 16 drevesi, namestile pa bi se klopi in koši. Parkirna mesta na južnem delu bi se ohranila, predvidena pa je tudi preplastitev vozišča, prenova pločnika in zelenice. Na vzhodnem delu odseka je predvidena namestitev šestih podzemnih enot za ločeno zbiranje odpadkov.

Ureditev Trga generala Maistra zajema celovito prenovo trga, na katerem bi se vzpostavil skupni prometni prostor (shared space), ob tem pa bi se odstranila vsa parkirna mesta, razširili pločniki, zožilo vozišče in zamenjale dotrajane plasti vozišča. V načrtu je tudi drevored s 23 drevesi, namestitev klopi in košev za smeti ter stojal za kolesa s postajo za popravila koles. Vse peščene poti v parku se bodo obnovile.

[[image_1_article_81878]]

Na novo ureditev čaka tudi zahodna stran Ulice Heroja Staneta med Razlagovo in Maistrovo ulico, pred stavbo MOM, kjer bi se po načrtu odstranila parkirišča (razen namenskih), uredile površine za kolesarje na vozišču, namestila urbana oprema vključno s stojali za kolesa, ter uredile zelene površine med tlakovci. Parkirišča na vzhodni strani bi se ohranila in obnovila, pločnik in vozišče pa bi se preplastila na novo.

[[image_3_article_81878]]

Celovita rekonstrukcija Tyrševe ulice od izvoza iz garažne hiše na Gregorčičevi do Krekove ulice, zajema odstranitev vseh parkirišč (razen namenskih), zožitev vozišča za motorna vozila, razširitev pločnikov za ureditev površin za pešce in kolesarje, zasaditev novih dreves, ter namestitev urbane opreme vključno s stojali za kolesa.

Na celotnem območju urejanja je predvidena tudi gradnja nove meteorne kanalizacije, namestitev nove javne razsvetljave in tudi zamenjava vseh starih in dotrajanih komunalnih vodov.

Ocenjena vrednost investicije znaša okrog 6.5 milijona evrov, bo pa pri tem MOM poskušal črpati sredstva iz mehanizma izvajanja evropske kohezijske politike.

Spremembe tudi v bližini Ljudskega Vrta

V sklopu izgradnje vročevoda, pa je predvidena zajetna obnova delov ulic Strossmayerjeve, Slovenske in Gospejne ulice, ki bi se predvidoma končala leta 2027. Po končani izgradnji vročevodnega omrežja na tem območju, je sedaj predvidena celovita prenova cestne in komunalne infrastrukture, kar zajema ceste, kanalizacije, vodovode, plinovode in javno razsvetljavo.

Med pomembnejšimi deli bo zagotovo preureditev križišča na stiku Strossmayerjeve in Gregorčičeve ulice, ki bi po novem postalo mini krožišče. Krožišče bo imelo dva ozka vozna pasova v krogu, poskrbljeno pa bo tudi za lažje vključevanje kolesarjev. Na vse štiri uvoze v krožišče bodo umeščeni označeni prehodi za pešce, geometrija krožišča pa bo omogočala prevoznost tudi za največja tovorna vozila v vse smeri (razen kroženja za poln krog).

Projekt prenove ulic vključuje tudi posodobitev odvajanja meteornih in odpadnih voda, rekonstrukcijo vseh pomembnih komunalnih vodov pod cestami, namestitev nove javne razsvetljave z varčnimi LED svetilkami, ter obnovitev prometne signalizacije. Na Strossmayerjevi bo urejeno tudi avtobusno postajališče skupaj z novim čakališčem za potnike – predviden je razširjen pločnik z nadstrešnico in klopjo.

Po mnenju Mestne občine Maribor, bodo vse te investicije dobrodošle iz tehničnega, finančnega, okoljskega in socialnega vidika, saj je končni cilj vseh naložb zagotoviti sodobno, varno in trajnostno prometno ter bivalno okolje v mestnem središču.