Naslednji teden je na redu 28. redna seja mestnega sveta MOM, kjer bodo svetniki govorili tudi o ureditvi nekaterih pomembnih mariborskih ulic. Mestna občina Maribor namreč želi sprejeti investicijske programe in načrte za obsežno ureditev ulic, s katerimi želi slediti načelom trajnostne mobilnosti.

Kje se obetajo spremembe?

Zaradi slabega stanja vozišča, neprimerne signalizacije, ki bi ločevala pešce in kolesarje, ter neustreznih dimenzij obstoječih avtobusnih postajališč, prenova Ljubljanske ulice od Ulice Pariške komune do Ceste Proletarskih brigad vključuje načrt, po katerem bi veljala omejitev hitrosti motornih vozil 30 km/h na celotnem odseku, prehodi za pešce in kolesarje s cestnih priključkov sosednjih ulic (Ferkova, Metelkova, Rapočeva in Parmova ulica) bi bili dvignjeni na trapezno ploščad (dvignjen prehod), predvidena pa je tudi lokacija za izposojo avtomobilov za souporabo. Na tem odseku se sicer že nahaja mesto za izposojo javnih koles MBajk.

Površine za pešce in kolesarje bi po novem bile ločene z različnimi tipi tlakovanja – kolesarske površine bodo asfaltne, površine za pešce pa tlakovane.

Po načrtu se obstoječa vitalna drevesa ohranijo, na ostalih mestih pa je predviden nov drevored s prostorom za nadaljnjo rast. V načrtu je predvidena tudi gradnja nove razsvetljave in meteorne kanalizacije ter nujne prestavitve in gradnja komunalnih vodov.

Kaj prenova prinaša za meščane?

Z ureditvijo Ljubljanske ulice, želi MO Maribor izboljšati pogoje za spodbujanje pešačenja, kolesarjenja in drugih oblik trajnostne mobilnosti, s tem pa istočasno izboljšati kakovost življenja v mestu. Istočasno bo občina zadostila predpisom o dimenzijah in kakovosti površin za pešce in kolesarje ter avtobusnih postajališč.

Vrednost naložbe se giblje okrog 2.5 milijona evrov, MO Maribor pa se poteguje za pridobitev sofinanciranja naložbe iz evropskih kohezijskih sredstev v okviru mehanizma CTN v višini 80 % upravičenih stroškov naložbe - preostanek naložbe bi pokril mestni proračun.