Pred mestnimi svetniki je po poletnih počitnicah znova pestra seja. Na mizah bodo med drugim imeli polletno poročilo o izvrševanju letošnjega proračuna, letni program novoletne krasitve mesta, podražitve vrtcev in spremembe in dopolnitve odloka o urejanju prometa. Pri slednjem gre za dvofazni postopek, kjer v prvi obravnavi predvidevajo pet sprememb. 

Spremembe pri parkiranju motornih koles

Pri prvi spremembi dodatno uvajajo možnost digitalnih abonmajev za letno parkiranje. »To pomeni, da gre za možnost tistih, ki imajo večjo količino poslovnih vozil v samem centru mesta, da si pridobijo dovolilnico za 970 evrov na leto in imajo s tem omogočeno parkiranje v vseh conah v mestu. S tem sledimo praksi drugim razvitim mestom po svetu in tudi določenim pobudam, ki so na to temo prihajale. Želimo tudi ponuditi dodatne možnosti tistim, ki so z zdajšnjim odlokom omejeni glede števila dovolilnic,« pojasnjuje Andraž Mlaker iz Urada za komunalo, promet in prostor,

Kot drugo urejajo področje parkiranja motornih koles. »Dogaja se namreč to, da motorna kolesa v mestu dostikrat parkirajo na parkiriščih, ki so namenjena osebnim oziroma kombiniranim vozilom in s tem zasedejo njihova mesta. Motoristom pa v mestu dejansko omogočimo brezplačna parkirišča in ocenjujemo, da je teh parkirišč dovolj, da se motoristi nemoteno usmerjajo na ta brezplačna parkirišča in prepustijo mesta, ki so temu namenjena, osebnim vozilom. Dejstvo je tudi to, da na motornih sredstvih ne moremo zagotavljati ustreznega zaračunavanja parkirnin, kajti motorno kolo niti ne more za vetrobransko steklo namestiti parkirnega listka, tako to zadevo urejamo po zgledu ostalih večjih mest,« pojasnjuje Mlakar.

Kot je razvidno iz dokumenta, pa se bo hkrati na novo določila omejitev, po kateri parkiranje koles z motorjem in motornih koles ni dovoljeno na parkirnih površinah, ki so namenjene parkiranju osebnih vozil. Kršitev je sankcionirana z globo 80 evrov za voznika.

Dovolilnice tudi za najemnike in začasne prebivalce

Dodatno uvajajo možnost pridobivanje dovolilnic za začasne prebivalce in najemnike, kar do sedaj ni bilo omogočeno. »Gre za možnost, da se dodatno uporabljajo prosta parkirna mesta v conah izven samega strogega centra mesta,« pojasnjuje Mlakar. Gre za cone od pet do enajst, kjer so s širitvijo belih con ugotovili, da ostajajo kapacitete relativno proste. »Na drugi strani pa imamo potrebe najemnikov in začasnih prebivalcev, da bi na tem mestu parkirali, zato bomo tudi njim omogočili, da za ceno 150 oziroma 180 evrov na leto pridobijo dovolilnico, s katero lahko na teh conah tudi parkirajo.«

Nadalje rešujejo tudi vključevanje mejnih ulic na conah, ki so bile določene v letu 2014. »S širitvijo belih con smo namreč prišli do določenih mejnih con in do situacije, kjer je meja posamezne cone, ki je praviloma določena po osi neke ceste, izvedena  na način, da so prebivalci, ki so znotraj cone upravičeni do dovolilnic, tisti, ki pa so na drugi strani ceste, pa do dovolilnic niso upravičeni,« pravi Mlakar in doda, da želijo s spremembo zagotoviti prebivalcem v  prvi gradbeni liniji ob strani ceste, ki je izven ceste, možnost pridobitve dovolilnic. »Torej, da imamo poenotene pogoje za prebivalce, ki v določeni coni prebivajo.« 

Peta sprememba pa se nanaša na možnost sorazmernega vračila plačane dovolilnice. »V primeru, da pride do situacije, ko lastnik oziroma imetnik dovolilnice prekine najem oziroma pravico uporabe, je tudi upravičen do vračila sorazmernega dela plačane dovolilnice.«