Kvalitetni pouk je spremljanje vsakega dijaka, je individualizacija in diferenciacija pouka, je dajanje povratne informacije o dijakovem delu, je krepitev dijakovih kompetenc, kot so kritično razmišljanje, iskanje in navajanje virov, sodelovalno delo, podjetnost in ustvarjalnost, kreativnost, komuniciranje.

Na SEŠG so imeli prednost, da jim pri pričujoči revoluciji pouka ni bilo treba čez noč preiti iz 0 na 100%, saj že od leta 2004 sodelujejo v različnih projektih na temo uporabe IKT pri pouku: med prvimi so uvedli spletne učilnice in vzpostavili različne sisteme, ki jim omogočajo dostop do vseh storitev MS Office 365 in Arnes. V šoli imajo že več let uveljavljene komunikacijske kanale preko spletne strani, družabnih omrežjih, e-pošte, forumov v spletnih učilnicah. Vse to se je ob začetku uvajanja pouka na daljavo izkazalo kot odlično izhodišče. Razvijanje kompetenc, torej uporaba znanja v praktičnih situacijah, je razvojna naloga šole, ki jo udejanjajo skozi cilje in vsebine pri vseh predmetih. Prednostna naloga šole v tem šolskem letu je sodelovalno učenje. Vse te izkušnje iz realnega pouka so dijakom in učiteljem omogočile, da so se dokaj hitro tudi pri virtualnem pouku začeli ukvarjati z didaktiko in vsebino in manj s tehničnimi ovirami.

Seveda so se učitelji pri delu na daljavo znašli različno. Izbira določenega orodja ni odvisna le od znanja in zmožnosti učiteljev in dijakov, pač pa predvsem od posameznih vsebin in ciljev, ki si jih zastavljajo. Poučevanje in učenje na daljavo jim poleg izzivov, s katerimi se srečujejo, ponujata tudi priložnost, da dijaki in učitelji pokažejo svojo podjetnost in ustvarjalnost. Veliko znanja se da pridobiti, pa tudi preveriti (in oceniti) z različnimi izdelki.

Mnenja učiteljev

»Dobrega četrt stoletja dela z mladimi me je pripravilo na to, da  problemi niso težave, ampak izzivi. Da se z dobro voljo, energijo in sodelovanjem najde pot. Poučevanje in učenje sta neločljiva procesa, ki v tem trenutku sicer potekata nekoliko drugače, bolj ločeno. Ampak še vedno se ob začetku videokonference pozdravimo, pošalimo, preverimo, kako smo … Razvijamo ustvarjalnost, inovativnost, podjetnost, digitalne spretnosti – in se spoznavamo na drugačen način. Zapisan odstavek povratne informacije dijaku pove, da mi ni vseeno zanj – tega občutka mu zapisana dvojka (ali petka) ni dala. Če v živo vseh 30 dijakov hkrati nisem mogla spremljati, sedaj bolje spoznavam vsakega posameznika; spoznavam, da tisti nemirni dečko, ki me v razredu nikoli ne posluša, ki počne vse, le tistega ne, kar bi  po mojem mnenju v tistem trenutku naj – pripravi odlične izdelke, krasno formulira svoje mnenje, realno oceni svoje delo – in pokaže več znanja, kot ga je pri tradicionalnem pouku. Da njegova tiha sošolka odločno in jasno, v skladu s kriteriji zapiše sošolcu povratno informacijo. Izredna situacija mi omogoča in daje pogum, da uvajam alternativne metode dela, za katere sem prej mislila, da mi vzamejo preveč časa, ker je treba še pisati kontrolno nalog, spraševati, odpredavati … Drugačne oblike dela so mogoče – jih bo pa seveda super izvajati tudi v živo. Kot učiteljica sem hvaležna Srednji ekonomski šoli in gimnaziji Maribor, da mi je v preteklih desetletjih omogočila opolnomočenje pri uporabi tehnologije, zato da so lahko sedaj v središču moje pozornosti dijaki. In ponosna sem na dijake, ki sodelujejo, si pomagajo, samostojno raziskujejo, ustvarjajo in se/me učijo«. Maja Vičič Krabonja, učiteljica zgodovine in geografije

Matematika na daljavo

»Menim, da mora biti učitelj v takšnih razmerah predvsem motivator, mentor in kreator dela. Svoje dijake učim, da lahko pridemo do cilja v življenju na več načinov in po različnih poteh, zato jih spodbujam k inovativnosti, kreativnosti in podjetnosti. Ko predemo do cilja, bomo naredili analizo in videli, kako uspešni smo bili. Pomembno se mi zdi, da situacijo sprejmemo, vendar ohranimo v ospredju zdrav odnos do sebe in drugih ter da se zavedamo, da skupaj gradimo nov jutri«. Bronja Jarc, učiteljica strokovnih predmetov

  »Ja, bili smo ena tistih šol, ki je moderno tehnologijo uvajala in uresničevala na vseh ravneh svojega življenja že dolgo pred posebnimi razmerami. Pouk v tesni navezi z informacijsko komunikacijsko tehnologijo ni bil znanstvena fantastika, učitelji so uporabljali sodobne  pristope pri svojih vsakodnevnih urah in vendar se nam je ob zaprtju šole naenkrat zazdelo, da so vsi ti pripomočki samo pentlja na glavi plešastega dekleta. Verjetno nam je bilo skupno spoznanje, da je informacijsko znanje uporabljivo le v navezi s človekom. Različni smo in različno smo se odzvali, vsi z istim motivom, čim optimalneje izvajati učne ure, čim bolj pomagati dijakom, biti čim inovativnejši in se potruditi, da ostanemo tudi vzgojitelji  in svetovalci«.  Andreja Lep, učiteljica slovenščine

Mnenja dijakov

»Delo na daljavo na naši šoli poteka dobro. Dobre strani so, da nam učitelji podajo povratno informacijo, da predavanja nemoteno potekajo po dogovorjenih terminih preko videokonferenc in da probleme rešujemo sproti, ko se pojavijo«. Mihajlo Milanović, 2. B

Delo na daljavo je zakon

»Sprva smo se malo lovil.  A že po prvem tednu smo se ujeli in nadgradili svoje poznavanje sodobne tehnologije. Na začetku smo dobili malo preveč nalog, saj profesorji niso imeli točne predstave o količini danega dela, a z opozorili dijakov smo skupaj dosegli tisto zlato sredino. Mislim pa, da nam vsem manjka stik s sočlovekom in tudi najbolj inovativni načini poučevanja ne morejo nadomestiti neposrednega odgovora, pojasnila in bližine«. Samantha, 3.b

»Dobre strani pouka na daljavo so, da si lahko čas organiziramo po svoje, vstanemo lahko kasneje, kot bi sicer, jemo lahko, kadar želimo, ni nam treba čakati na odmor, delamo lahko v pižami in s skuštranimi lasmi. Dobra stran tega dela je tudi ta, da se zdaj lahko profesor posveti vsakemu posamezniku, pregleda naloge vseh dijakov. Pri nekaterih predmetih imamo videokonference in dobimo odgovore na svoja vprašanja takoj, pri drugih dobimo delovne liste ali pa kombiniramo oboje. Videokonference omogočajo tudi razlago snovi, kar je zelo pomembno. Prednost izobraževanja na daljavo je tudi ta, da ne izgubljamo časa in denarja za prevoz v šolo in domov in posledično manj onesnažujemo okolje. Vem pa, da se  premalo gibam, premalo sem na svežem zraku in toplem soncu, preveč časa preživim za računalnikom, kar slabo vpliva na telesno držo in kvari oči.  Pomanjkljivost je tudi ta, da nas profesorji ne vidijo, ne vidijo naših odzivov, ni tako osebno kot v šoli«. Nika, maturantka

»Zdaj, ko smo se že malo ujeli, prepoznavamo, katere metode učenja na daljavo  so uspešnejše in nazornejše. Dobre se mi zdijo videokonference, saj tako dobimo vso potrebno razlago, še posebej pri matematiki. Profesorji so nam vedno na voljo in pripravljeni pomagati, če česa ne razumemo ali imamo vprašanja. Za to, da se vsaj malo tudi rekreiramo, poskrbijo profesorice športne vzgoje, saj nam vedno dajo naloge za razgibavanje in sproščanje, tudi v naravi. Vsekakor pa je pouk v šoli nazornejši in mi je bližje«. Alina, 1.b

»Sem oseba, ki zelo ceni osebne stike in jih potrebuje za normalno delovanje in izobraževanje. Prav tako presenetljivo slabo obvladam moderno tehnologijo, a sem se kar hitro prilagodil, tako da zdaj obvladam že kar nekaj programov, ki jih pred tem nisem Ta napredek je ena od pozitivnih plati (pa tudi kuhati sem se naučil, tako da občasno že pripravim kosilo zase in mamo).Kljub vsemu pa komaj čakam, da se bom lahko vrnil v šolo in klepetal s sošolci v klopi in ne preko ekrana«.Tine, 3.a

»Ta način dela zahteva od nas ogromno samostojnosti, vztrajnosti in potrpežljivosti«. Ema, 3.a

»Zavedli smo se, da fraza »šola je vaša druga družina« le ni tako prazna, in da proces učenja temelji predvsem na neposrednem stiku med učiteljem in dijakom«. Kristina, maturantka

Šola je skupnost, pouk je komunikacija, sodelovanje, in to ne le v smislu prenašanja znanja. Tudi v času izvajanja pouka na daljavo se učitelji tedensko srečujejo na videokonferencah, izvajajo razredne ure, kjer sproti rešujejo nastajajoče izzive in stiske, vzdušje preverjajo z vprašalniki in glede na odzive sproti prilagajajo izvajanje pouka. Na daljavo so že v drugem tednu izvedli športni dan, prejšnji teden pa tudi nekatere virtualne ekskurzije.

Športni dan na daljavo

“Čas izobraževanja na daljavo je postavil na preizkušnjo našo prilagodljivost, učljivost in čuječnost in ponosna sem, ko vidim svoje sodelavke in sodelavce, kako iščejo pot do vseh dijakov in dijakinj, tistih glasnih in tistih tišjih. To so učiteljice in učitelji, ki se v zadnjih tednih nenehno učijo. Ki ustvarjajo nove učne materiale. Iščejo nove poti poučevanja. Dajejo povratne informacije. Spodbujajo dijake in starše. Prisluhnejo tudi majhnim in velikim krizam. Ponosna sem tudi na dijake, ki skupaj z učitelji ustvarjajo veliko učečo se skupnost, ki v teh kriznih časih pouk na daljavo vidi kot priložnost in ne kot oviro.

Seveda pa si vsi želimo, da se stanje v državi čim prej normalizira in da se vrnemo v šolo. Želimo si realnih stikov s sošolci, sodelavci, prijatelji. Neposrednih nasmehov in objemov.”

mag. Andreja Zver Dobaj, ravnateljica