Na vidiku je velika in dolgo pričakovana prenova mestnega potniškega prometa v Mariboru. Temeljita prevetritev mariborskih avtobusnih linj temelji na obsežni študiji, izvedeni s Fakulteto za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo. Zasnova prenove pa je temeljila predvsem na minimalnih, sodobnemu uporabniku prilagojenih korekcijah ter zagotavljanju boljše uporabne dostopnosti avtobusnih postajališč in avtobusov.
PREBERITE ŠE: Maribor kmalu čaka korenita sprememba avtobusnih linij
V javno razgrnitev so predlagane spremembe podali konec minulega tedna. Pripombe pa lahko meščani in meščanke oddajo do vključno 12. februarja. V tem času pa občina res intenzivno spodbuja meščane in meščanke k oddaji svojih mnenj.
Napovedana okrogla miza
Poleg vseh kanalov preko katerih lahko oddate svoje pripombe sedaj napovedujejo tudi okroglo mizo, ki bo potekala 1. februarja, ob 16. uri, v Vetrinjskem dvoru. Na njej bodo predstavili načrtovano prenovo sistema javnega potniškega prometa, hkrati pa odprli prostor za vaše mnenje, vprašanja ter konstruktivne predloge.
Kaj o napovedanih spremembah menite vi? Svoja vprašanja, komentarje in pripombe lahko posredujete tudi na naš naslov: [email protected].
Mestna občina Maribor bo prejete pripombe in predloge javnosti preučila in do njih, skupaj s strokovnim mnenjem načrtovalca, zavzela stališča. Vsa stališča bodo javno objavljena na spletni strani občine.
Katere ključne novosti prinaša prenova?
Korenita prenova mariborskega potniškega prometa prinaša res številne novosti, med glavnimi pa so: korekcije prav vseh mariborskih avtobusnih linij, prilagoditev voznih redov, večja frekventnost odhodov glavnih avtobusnih linij, nove linije, ki bodo povezale doslej »nepovezane« dele mesta ter boljša dostopnost prebivalcev Maribora do avtobusnih postajališč.
[[image_8_article_62421]]
Glede na število potovanj med krajevnimi skupnostmi in mestnimi četrtmi, pa prihaja verjetno največja sprememba in sicer kategorizacija avtobusnih linij v glavne, povezovalne in integrirane šolske linije.
Glavne linije povezujejo najgosteje naseljene dele Mestne občine Maribor s cilji potovanj, vodene so direktno, ne delajo meandrov in v koničnem času vozijo na 10 do 20 minut.
Povezovalne linije povezujejo preostale dele mestne občine Maribor, zagotavljajo dostopnost tudi v redkeje naseljenih predelih in v koničnem času vozijo na 25 minut ali slabše. S prestopanjem na glavne linije je omogočeno hitro potovanje po mestu.
Integrirane šolske linije pokrivajo območja, kje redni javni potniški promet ne obratuje in omogočajo vožnjo predvsem šolarjev do osnovnih šol.
Da boste lažje podali svoje mnenje, v nadaljevanju predstavljamo ključne novosti prenove in spremembe, ki jih po posameznih linijah predlagajo.
Linija 1
Predlagana sprememba: glavna linija G1 Tezno
Predlaga se zamik linije 1 iz Tržaške ceste na Ljubljansko ulico, kar bo izboljšalo dostopnost do ključnih generatorjev prometa na območju Tabora, hkrati pa bo izboljšana tudi pogostost voženj na Ljubljanski ulici.
[[image_1_article_62421]]
Linija 1 bo po novem predstavljala glavno linijo G1, ki bo imela pogoste odhode - v konici na 10 min.
Linija 2
Predlagana sprememba: povezovalna linija P11 Razvanje
Obstoječa linija bo ostala na svoji trenutni trasi, pri čemer bo vsak odhod vozil v Razvanje in občasno do Pivole. V okviru teh prilagoditev bo linija 2 preimenovana v povezovalno linijo 11 (P11). Na območju Nove vasi, na trasi linije 2, ki poteka preko Knafelčeve in Kardeljeve do Borštnikove ulice, se uvede Glavna linija 2, ki bo po novem imenovana spremenjena linija 21.
[[image_2_article_62421]]
»Ta sprememba bo prinesla izboljšano frekvenco voženj za to območje, kar bo povečalo dostopnost in udobje za prebivalce in obiskovalce Nove vasi,« pravijo predlagatelji.
Linija 3
Predlagana sprememba: glavna linija G3 Mestna krožna linija
Predlaga se uvedba samostojne mestne krožne linije, ki bi potekala v obe smeri, z namenom povezovanja Tezna in Pobrežja po Tezenski ulici z Novo vasjo, Taborom, Studenci in mestnim središčem. Predstavljala bi glavno mestno krožno linijo G3, ki bi v konici vozila na 15 minut.
[[image_3_article_62421]]
Dodatno bo predstavljala glavno prestopno linijo za vse študente in dijake, ki se bodo v Maribor pripeljali z medkrajevnimi avtobusi ali železnico. Poleg tega je predlagana tudi sprememba trase, ki bi po novem potekala po delu Ulice XIV. Divizije, z novima postajališčema pri novem Zdravstvenem domu Tezno.
Za zagotavljanje dostopa do pokopališč se predlaga sprememba linije 12, ki bi po novem prav tako vozila v obe smeri.
Linija 4
Predlagana sprememba: povezovalna linija P4 Studenci
Linija 4 bi ostala na svoji obstoječi trasi. Vendar bo prišlo do spremembe, saj bi se njeno končno postajališče premaknilo do gasilskega doma v Pekrah. Ker bo glavna linija za Studence G4 (spremenjena linija 19) vozila zelo pogosto, bo linija 4 preimenovana v povezovalno linijo P4. Ta linija bo povezovala Pekre in Studence z avtobusno postajo, preko Valvazorjeve ulice.
[[image_4_article_62421]]
Nadalje, povezavo med Pekrami in Ulico Pohorskega odreda bo nadomestila nova linija P14. Poleg tega bodo občasni odhodi do Damiševega naselja (Lesarska šola) omogočeni tudi med in po obnovi Koroške železniške proge.
Linija 6
Predlagana sprememba: glavna linija G6 Vzpenjača
Linija 6 bo nadaljevala svojo vlogo kot glavna linija G6 v Mariboru. Na trasi ni nobene spremembe. Predlaga pa se premestitev avtobusnega postajališča Radvanjska - Antoličičeva k hotelu Bajt.
Linija 7
Predlagana sprememba: povezovalna linija P7 Kamnica
Linija 7 bi bila namenjena pokrivanju območij razpršene poselitve proti severozahodu mesta, kot sta Rošpoh in Morski jarek. Zaradi želje po enostavnosti in učinkovitosti trase, bi se ta nova linija v mestu vodila po Mladinski in Krekovi ulici.
[[image_5_article_62421]]
Dodatno je zaradi potreb študentov in dijakov, ki pogosto prestopajo iz glavne železniške postaje in glavne avtobusne postaje, predvideno dodatno postajališče ŽP Maribor.
Linija 8
Predlagana sprememba: glavna linija G5 Mestna linija
Predlaga se uvedba nove "shuttle" linije v Mariboru, ki bi povezovala glavne nevralgične točke mesta. Ta linija bi vključevala ključna območja, kot so UKC Maribor, nakupovalni center Europark, peš območje mestnega jedra z Lentom in Študentski Kampus. Poleg tega bi linija vključevala tudi parkirni prostor Park & Ride (P&R) pod Koroškim mostom.
[[image_6_article_62421]]
Med poletnimi meseci je predvideno, da se bo linija podaljšala do priljubljene destinacije Mariborskega otoka. Ob izgradnji mobilnostnega vozlišča v Mariboru se načrtuje še dodatno podaljšanje linije do železniškega trikotnika. Na tej liniji bodo obratovali izključno električni avtobusi.
Linija 9
Predlagana sprememba: povezovalna linija P9 Zrkovci
Predlaga se uvedba linije, katere trasa bi bila omejena na pot do naselja Zrkovci.
[[image_7_article_62421]]
Linija bi bila razpoložljiva tudi ob sobotah in nedeljah.
Linija 10
Predlagana sprememba: povezovalna linja P10 Malečnik
Predlaga se združitev obstoječe linije 10 z linijo 20, kar bi omogočilo bolj racionalno izkoriščanje virov in izboljšalo povezave med območji mesta, pravijo predlagatelji.
Po novem bi avtobus iz Grušove peljal skozi Pobrežje in se vračal preko Melja v Metavo. V nasprotni smeri bi avtobus iz Metave peljal skozi Melje in se vračal preko Pobrežja v Grušovo.
Linija 12
Predlagana sprememba: povezovalna linija P12 Mestna krožna linija
Samostojna krožna linija, ki bi potekala v obe smeri, bi povezovala obe pokopališči (Pobrežje in Dobrava) ter nova naselja na Studencih z Meljem. Dodajo se nova postajališča na Limbuški obvoznici – Podaljšku Proletarskih Brigad (RTV Maribor) in na Pekrski cesti (Dom pod Gorco).
Zaradi poteka trase skozi Melje, se bo avtobus dodatno ustavljal na postajališčih ŽP Maribor, Meljska – Partizanska, Meljska – trgovina, Kraljeviča Marka in Oreško nabrežje 1.
Linija 13
Predlagana sprememba: povezovalna linija P13 Črnogorska
Na tej liniji niso predvidene večje spremembe. Linija bo zaradi majhnega števila optimiranja poteka trase vozila Po Zolajevi in Perhavčevi. Doda se novo postajališče Zolajeva TŠC.
Liniji 4 in 21
Predlagana sprememba: povezovalna linija P14 Limbuš - Ledina/Malečnik
Nova linija bi povezovala Limbuš, Pekre in Tabor s Teznem in Pobrežjem. Linija bi ustavljala na obstoječih postajališčih in v prvi fazi obračala pri TC E'Leclerc. Po izgradnji podvoza Ledina pa še povezovala Tezno, Pobrežje in Malečnik.
Linija 15
Predlagana sprememba: povezovalna linija P15 Bresternica
Predvideno je dodajanje postajališča ŽP Maribor namesto TPC City. Krožna vožnja v Košaški dol se nadomesti s spremenjeno linijo 17.
Linija 16
Predlagana sprememba: povezovalna linija P 16 Zg. Duplek
Na tej liniji niso predvidene nobene spremembe.
Linija 17
Predlagana sprememba: povezovalna linija P17 Ribniško selo - Košaški dol
Trasa se poenostavi in skrajša. Povezuje Ribniško selo z AP Mlinsko in Košaški dol. Povezava Studenc z UKC Maribor in mestnim jedrom se nadomesti s spremenjeno linijo 19 oziroma G4.
Linija 18
Predlagana sprememba: povezovalna linija P18 Pekre
Na tej liniji niso predvidene večje spremembe. Končna postaja ostaja na Turnerjevi ulici. Doda se postajališče na Vrbanski cesti.
Linija 19
Predlagana sprememba: povezovalna linija G4 Studenci
Linija bi povezovala Studence z UKC Maribor. Trasa bi potekala po Ulici Pariške komune. Direktna povezava z mestnim jedrom preko Koroškega mosta se nadomesti s spremenjeno linijo 12 oziroma P12.
Linija 20
Predlagana sprememba: povezovalna linija P10 Malečnik/ Grušova
Linija se združi v linijo P10.
Linija 21
Predlagana sprememba: glavna linija G2 Nova vas
Linija 21 bi še naprej potekala po Ljubljanski ulici, kjer bi skupaj z linijo 1 omogočala boljšo frekvenco. Po novem bi pokrivala območje Nove vasi (Po Pasteurjevi, Knafelčevi in Kardeljevi do obračališča -Kardeljeva – Borštnikova).
Na novo bi se vzpostavili izstopni postajališči Ljubljanska – stolpnica (Na Pasteurjevi ulici) in Betnavska (Knafelčeva). Izpad trase do trgovsko poslovne cone bi pokrila nova linija P14.
Linija 22 (pilotno)
Predlagana sprememba: povezovalna linija P22 E’Leclerc – Šentiljska
Nova linija. Povezuje novi P+R lokaciji na Šentiljski in pri L.Eleclercu. Na novo se vzpostavita postajališči Europark – Titov most.
Linija 151
Predlagana sprememba: integrirana šolska linija 151
Linija se bo izvajala kot integrirana šolska linija 151.
K1 in K2
Liniji se ukineta. Nočne povezave se vzpostavijo s podaljšanimi obratovalnimi časi glavnih linij G1, G2, G3, G4, G5 in G6.