Letalski center Maribor krajše LCM je najstarejši slovenski letalski klub, ki deluje na letališču Maribor. Letno se v klubu odleti okoli 3500 ur, opravi 10.000 poletov in 2000 padalskih skokov. O načrtih za prihajajočo "letalsko sezono" in prilagoditvah po novembrski letalski nesreči, smo se pogovarjali z Nejcem Jurčecem.
Osnovno poslanstvo je letalska šola
Letalski center Maribor je klub, katerega glavno in osnovno poslanstvo je letalska šola. Kot je pojasnil sogovornik, ponujajo šolanje za pilote motornih, jadralnih in ultralahkih motornih letal, poleg tega pa izvajajo tudi šolanja za športne padalce (skoki iz letala). "Za tiste, ki želijo katerokoli od teh stvari samo poizkusiti pa izvajamo uvodne lete in skoke s padalom v tandemu," je še dodal.
V nadaljevanju je pojasnil, da imajo novi piloti ali padalci po uspešno končanem šolanju v eni izmed njihovih šol in pridobitvi letalske licence, možnost včlanitve v LCM: "V kolikor si tega želijo, napišejo prošnjo, ki je v večini primerov tudi pozitivno sprejeta."
Katere aktivnosti bodo v spomladanski sezoni najbolj priljubljene?
Pozimi, ko je vreme večkrat manj naklonjeno letenju in so tudi dnevi krajši, v letalskem centru organizirajo več teoretičnih izobraževanj. Sem spada vse, od šolanja novih kandidatov, do osvežitvenih predavanj za obstoječe pilote. V "letalski sezoni" pa se posledično več posvečajo samemu letenju. "V zimskih mesecih izvajamo teoretična šolanja, katera se zaključujejo ravno v tem (spomladanskem) času. Kandidati tako pričenjajo s praktičnim delom šolanja - letenjem. Poveča se tudi aktivnost med obstoječimi člani v vseh panogah, katere izvajamo. Padalci pa v tem času pričenjajo s teoretičnim šolanjem, saj je le-to manj obsežno in vzame manj časa od teorije za pilotske licence," izpostavi Jurčec.
Ob tem je dodal, da poleg tega v spomladanskih mesecih načrtujejo več internih dogodkov, predvsem raznorazne letalske izlete, klubsko tekmovanje v natančnostem pristajanju in podobno. Pripravljajo pa se tudi na organizacijo državnega prvenstva v jadralnem letenju, ki bo predvidoma v mesecu juliju na mariborskem letališču.
"Načrtujemo pa tudi aktivnosti v sklopu športnega vikenda Maribor, vendar več podrobnosti o tem še nimamo."
V kratkem pričakujejo novo letalo
Kot je pojasnil Jurčec, vso floto redno vzdržujejo ter po zmožnostih tudi posodabljajo, je pa trenutno v prihodu novo ultralahko motorno letalo. Pričakujejo ga že v naslednjem mesecu.
Sekcija ultralahkega letenja ali na kratko UL sekcija deluje v okviru špotrnega društva LC Maribor sicer od leta 2006. Ob tem je potrebno izpostaviti, da je letenje z UL letali v zadnjih letih v Evropi in svetu doživelo izreden razcvet. V prvi vrsti je dejstvo, da letenje z letali še nikoli ni bilo tako cenovno ugodno, kot prav zaradi hitrega razvoja teh letal. Izvedba z modernimi kompozitnimi materiali, zmogljivimi, vendar varčnimi motorji in sodobno instrumentalno-navigacijsko opremo je pomenila zmanjšanje nabavne cene letal, skupaj z zmanjšanjem stroškov za gorivo in redno vzdrževanje.
Po nesreči so opravili analizo in sprejeli dodatne varnostne ukrepe
Kot smo že poročali, se je novembra zgodila tragična letalska nesreča, ena najhujših na slovenskih tleh v zadnjih letih, ki je Letalski center Maribor močno zaznamovala. Športno letalo je vzletelo z mariborskega letališča in po približno 30 minutah strmoglavilo na območju Gančanov. Kljub temu da je imel pilot veljavno licenco PPL, ustrezno zdravniško spričevalo in, da je bilo letalo tehnično brezhibno, preživelih žal ni bilo.
Ker je omenjena nesreča odprla številna vprašanja glede varnosti, so v LCM po tragičnem dogodku izvedli temeljito analizo, Agencija za civilno letalstvo pa je opravila tudi izredni inšpekcijski nadzor. Sogovornik je sicer poudaril, da je bila varnost pri njih že pred nesrečo na zelo visokem nivoju, vendar je bilo "po tako hudi nesreči kljub temu potrebno opraviti temeljito analizo". "Neskladij ni bilo ugotovljenih, kljub temu pa smo sprejeli kar nekaj dodatnih ukrepov ter izobraževanj, ki bi pripomogle k varnosti letenja," je zaključil