Po dobrih dveh letih prizadevanj krajanov in intenzivnih razprav se dolgo pričakovana ukinitev cone 30 na večjem delu lokalne ceste Kamnica-Rošpoh-Morski jarek končno uresničuje.
"Končni dogovor, ki je nastal na podlagi želj krajanov Kamnice, pobud mestnega sveta in sedaj tudi končne izdelane presoje prometne varnosti za območje med Kamnico in Rošpohom oz. na cesti proti Kungoti predvideva, da se uredijo novi ukrepi za umiritev prometa in pa delna odstranitev cone 30," pojasnjuje Andraž Mlaker, vodja Urada za komunalo, promet in prostor:
Nova prometna ureditev: Kombinacija višjih hitrosti in varnostnih ukrepov
Na podlagi študije prometne varnosti, ki jo je pripravila Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo UM, bo na večjem delu ceste vzpostavljena ureditev "cesta znotraj naselja" z omejitvijo 50 km/h. Vendar manjši del cone ostaja, in sicer na odseku Ceste v Rošpoh med hišnima številkama 26 in 47.
Na petih kritičnih pododsekih bo prav tako še naprej veljala dodatna omejitev hitrosti 30 km/h. Ti odseki, dolgi od sto do dvesto metrov, bodo pri prehodih za pešce. "S krajevno skupnostjo smo se dogovorili, da bomo te ukrepe izvedli na način, da bo pet križišč trapezno dvignjenih, se pravi ne bo šlo le za grbine temveč se bodo celotna križišča ustrezno dvignila," pojasnjuje Mlaker.
Dodatna omejitev 30 km/h bo veljala tudi ob dveh avtobusnih postajališčih v bližini hišne številke Rošpoh - del 86. Na tem mestu ne bo dvignjenih prehodov za pešce, saj bi ti lahko predstavljali tveganje za kolesarje, ki se po klancu spuščajo. Na območju "serpentin" proti Morskemu jarku bo še naprej veljala omejitev 40 km/h.
Z deli bodo pričeli prihodnji teden
Nova ureditev, ki jo bo izvajalo podjetje Nigrad, zajemajo tudi izbris kolesarskih pasov na klancu proti Kungoti, obnovo vseh prometnih označb in ureditev prometnih znakov. Postavljena bodo tudi nova ogledala in opozorila za kolesarje.
[[image_1_article_78914]]
Dela naj bi se pričela prihodnji torek, 15. julija, in bodo predvidoma zaključena pred začetkom novega šolskega leta. "Upamo, da bomo z deli uspeli končati že prej, je pa res, da nas čaka kar precej gradbenih del, predvsem na križiščih, kjer so predvidene dvignjene ploščadi," poudarja Mlaker in dodaja, da bodo vzpostavljene polovične zapore, obvozi niso predvideni.
Študija mariborsko občino stala 6 tisoč evrov, dela ocenjen na okoli 150 tisočakov
Stroški študije, ki jo je pripravila Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, so znašali nekaj več kot 6 tisoč evrov, ocena stroškov izvedbe del pa je trenutno okoli 150 tisoč evrov. Mlaker poudarja, da je bila glavna želja vodstva ohraniti visoko prometno varnost: "Predvsem je bila želja vodstva, da se ohranja visoka prometna varnost. Dejstvo je, da se pogovarjamo o situaciji, ki je za naš prostor precej nenavadna. Se pravi dvig hitrosti s 30 na 50, zaradi česar smo veliko pozornost dajali temu, da se varnost nikakor ne bi poslabšala in ravno zaradi tega vsi ti ukrepi, ki smo jih omenjali."
Zakonitost cone 30
Pot do ukinitve cone 30 ni bila enostavna. Krajani Kamnice so se zanjo borili skoraj tri leta. Želja po ukinitvi cone je bila tako močna, da so v začetku februarja sklicali celo zbor krajanov, ki je soglasno podprl predlog. Kljub temu se je občina sprva upirala, župan Saša Arsenovič pa je ukinitev zavračal. Šele po posredovanju mestnega sveta, ki je konec marca na predlog SDS izglasoval ukinitev, je občina obljubila rešitev, ki bi morala priti že maja, pa do tega seveda ni prišlo.
[[image_2_article_78914]]
Svetniška skupina SDS Maribor je celo opozorila, da je občina cono 30 v Kamnici najbrž uvedla v nasprotju z zakonom o cestah in da so bili vozniki neupravičeno in nezakonito kaznovani. A Mlaker ponovno zatrdi, da temu ni tako: "Cona je bila v celoti zakonita. Res pa je, da je bila sama odločba izdana ravno v času, ko se je spreminjala zakonodaja. Sami upravni in inšpekcijski postopki, ki so bili sprejeti po stari zakonodaji, so veljali. Tako gre za povsem legitimno, zakonito cono, dvomov v to tako ni."