Mestna občina Maribor je v sredini lanskega poletja uvedla več sprememb za uporabo parkirnih mest v mariborskih belih conah in na treh ograjenih parkiriščih v upravljanju podjetja Marprom. Tako je bilo plačljivost parkiranja na vseh parkiriščih v belih conah MO Maribor ob delavnikih podaljšana za eno uro, torej do 20. ure. Poleg tega je bilo v belih conah uvedeno plačljivo parkiranje ob sobotah med 8. in 13. uro, vendar izključno v conah 1, 2, 3 in 4. Zanimalo nas je, koliko sredstev je mariborska občina prejela iz naslova uveljavljenih sprememb. 

Samo z uvedbo plačljivega parkiranja ob sobotah je blagajna mariborske občine bogatejša za slabih 132 tisoč evrov

Z uvedbo plačljivega parkiranja ob sobotah je mariborska občina do sedaj dodatno prejela slabih 132 tisoč evrov. »V to vrednost so všteti gotovinski prihodki iz parkomatov na belih conah, blagajnah na zaprtih parkiriščih, ograjenih z zapornicami, brezgotovinska vplačila prek aplikacije EasyPark in kratkih SMS sporočil ter prihodki izdanih obvestil za neplačilo parkirnine,« so nam pojasnili pristojni.

V letu 2022 je bila realizacija 804.360,83 evrov, leta 2023 je realizacija znašala 786.422,49 evrov ter leta 2024 860.797,49 evrov.

Zanimalo nas je tudi, za  koliko so se spremenili prihodki iz naslova podaljšanja plačljivosti parkiranja za eno uro ob delovnikih. Na mariborski občini so nam pojasnili, da te informacije ne morejo podati, saj da strojna in programska oprema iz več razlogov tega ne omogočata: »Uporabnik lahko vplača parkirnino že zjutraj za cel dan, vplačila se lahko izvršijo po 19. uri in veljajo za naslednji dan, večdnevna vplačila itd,« naštevajo in dodajo: 

»Točen podatek lahko podamo zgolj za obvestila o neplačilu parkirnine, iz katerih je bilo zbranih nekaj več kot 20.027 evrov med delovniki in 33.996 evrov ob sobotah«.

Prihodki iz parkirnin v beli coni so leta 2024 predstavljali 0,6 odstotka vseh realiziranih prihodkov v Mestni občini Maribor, prihodki iz naslova najemnin-parkirnin v beli coni pa se po pojasnilih pristojnih uporabljajo za subvencioniranje javnega potniškega prometa. 

Širitvam belih con še ni konec

Mariborska občina sicer že leta širi bele cone, tako so od leta 2023 dalje uredili plačljiva parkirna mesta na: Vinarska ulica, Poljančeva ulica, Vrbanska cesta, Žolgarjeva ulica, Kočevarjeva ulica, Koroška cesta, Gosposvetska cesta, Einspielerjeva, Kamniška ulica, Tomanova ulica, Kosarjeva ulica, Ulica kneza Koclja (pri Mariboxu), Ulica pariške komune, Koresova ulica, del Partizanske ceste, Cankarjeva ulica (sprememba iz modre v belo cono), Lavričeva ulica, Linhartova ulica, parkirišče Pobrežje (pokopališče), Ob bregu (pri Pristanu), Valvasorjeva ulica, Linhartova ulica, Smetanova ulica.

Širitvam pa kljub nestrinjanju mnogih očitno še ni konec. Mestna občina Maribor namreč trenutno pripravlja podlage, ki bodo v prihodnosti služile kot osnova za širitev območij z urejenim plačljivim parkiranjem. »Širitve bodo izvedene skladno s potrebami, ki jih bo opredelila občinska celostna prometna strategija,« pojasnjujejo na občini. 

Ko jih vprašamo, kako se odzivajo na kritike glede neprestane širitve belih con, pravijo, da parkirišča upravljajo na način, da mestu predstavljajo čim manj negativen vpliv in da so dejansko namenjena uporabnikom, ko jih potrebujejo in da niso zasedena zaradi dolgotrajnega parkiranja. »Vpliva na okolje in zdravje, saj so avtomobili glavni vir emisij toplogrednih plinov v prometu. In nenazadnje ustvarja potrebo po parkiranju, saj zahteva parkirno mesto, ki zaseda omejen prostor. Cilj je, da bo bomo s projekti trajnostne mobilnosti pokrili večji del mesta, kjer želimo spodbujati uporabo okolju prijaznejših oblik prevoza in umirjati motorni promet. Dejstvo je, da se lahko z avtomobilom v eni uri po 3,5 metra širokem pasu prepelje 2.000 oseb, na avtobusu 9.000 in 14.000 s kolesom,« zaključijo pristojni.