Dom starejših Idila je v začetku oktobra sporočil, da so se kot deveti dom pridružili družbi DEOS. “Idila”, ki se nahaja v Jarenini v občini Pesnica zaradi lokacije na podeželju nudi približno 165. stanovalcem umirjeno (“idilično”) nastanitev s pogledom na naravo. Z direktorico družbe DEOS smo se pogovorili o njihovi investiciji, zakaj so se odločili pod okrilje vzeti ravno Dom starejših Idila ter ali jih v naši regiji zanima nakup še kakšnega doma za starejše.
Kdo je družba DEOS?
Deos je največji zasebni upravljavec domov starejših v Sloveniji, ki je sicer na Štajerskem dokaj nepoznan, ker je družba, sedež katere se nahaja v Notranjih Goricah, s prevzemom Doma starejših Idila z delovanjem prvič vstopila v našo regijo. Kot nam je pojasnila direktorica, Tinkara Godec, ob integraciji novih Centrov starejših v njihovo skupino DEOS, uvajajo novi center v obstoječe procese in vrednote. Razvili so namreč učinkovite in kakovostne postopke za oskrbo starejših, ki temeljijo na strokovnosti, inovativnosti in celostnem pristopu, stremijo pa k nenehnemu izboljšanju kakovosti oskrbe starejših.
Poslanstvo družbe DEOS je skrb za stalni razvoj storitev, prilagojenih starostnikom, s poudarkom na spodbujanju aktivnega življenja in zagotavljanju najprimernejše oblike in najvišje kakovosti oskrbe.
Zagotavljajo stalno usposabljanje zaposlenih, spremljajo najnovejše raziskave in inovacije na področju oskrbe, prilagajajo programe in storitve ter sodelujejo s strokovnjaki na različnih področjih, kot so kineziologi, fizioterapevti, zdravstveni delavci, socialni delavci in drugi, da skrbijo za dobro počutje stanovalcev, pove Godecova.
Zakaj so se odločili ravno za Dom starejših Idila?
Sama odločitev za prevzem Doma starejših Idila je po besedah direktorice družbe temeljila na strateških ciljih organizacije, ki želi razširiti svojo prisotnost in izboljšati oskrbo starejših v regijah, kjer do sedaj niso bili prisotni. Odločitve prevzemu domov se namreč ne sprejemajo na podlagi trenutnih potreb, ampak tudi v luči dolgoročnih strateških načrtov. Pri prevzemu doma so prepoznali potrebo po prisotnosti v novem okolju, kjer lahko s svojimi izkušnjami in pristopom k oskrbi, prispevajo k izboljšanju kakovosti življenja stanovalcev Doma Starejših Idila.
“Ključna prednost prevzema je v izmenjavi znanj in praks med obstoječimi centri DEOS in Domom Idila ter v uporabi že razvitih postopkov in pristopov, ki so se izkazali za učinkovite. Poleg tega vidimo tudi dobre prakse Doma Idila, ki jih Družba DEOS prepoznava kot obetavne in potencialno koristne za izboljšanje kakovosti oskrbe. To vključuje možnosti za razširitev obstoječih programov in uvedbo novih, ki bodo izpolnjevali potrebe stanovalcev,” še je razložila Godecova.
Prevzem doma starejših prinaša nekatere spremembe
V družbi imajo posebne ponudbe programov, ki jih izvajajo v vseh domovih. “Programi ohranjajo telesno in duševno kondicijo starejših ter vključujejo dejavnosti kot so druženje, kognitivna vadba, fizična aktivnost, aktivno staranje in preventivne programe. Poleg tega nenehno razvijamo nove kapacitete in programe za izboljšanje dostopnosti oskrbe,” pove direktorica in doda, da sodelujejo z različnimi partnerji na področju socialnega varstva, zdravstva in izobraževanja, da izboljšajo razmere in pogoje na področju oskrbe starejših.
V vseh domovih izvajajo programe kot je Aktivni dan ter inovativne projekte za oskrbo na domu po vsej Sloveniji z inovativno platformo Junaki na domu.
O prevzemu drugih domov v bližini zaenkrat ne razmišljajo
Dom starejših Idila pa zaenkrat ostaja tudi njihov edini Center starejših v naših krajih, saj se v tem trenutku ne osredotočajo na dodajanje novih domov za starejše v bližini obstoječih centrov.
“Naša trenutna strategija se osredotoča na izboljšanje obstoječih centrov in zagotavljanje najvišje kakovosti oskrbe v teh ustanovah. To pomeni nenehno vlaganje v izpopolnjevanje procesov, usposabljanje zaposlenih in izboljšanje kakovosti storitev, namesto razširjanja na nova območja. Pomembno je tudi upoštevati, da širitev zahteva znatne naložbe v infrastrukturo, kadre in druge vire ter s tem predstavlja pomembno odločitev, ki jo je treba temeljito pretehtati. Prihodnje odločitve o morebitni širitvi se bodo sprejemale na podlagi analize trga, potreb po oskrbi in strateških ciljev družbe,” je pojasnila odločitev.
Če je potrebno, delavce tudi uvozijo
Zanimalo nas je tudi, kako se kot družba na področju, ki ga trenutno pestijo mnoge težave, z njimi soočajo. Kot je še za nas pojasnila direktorica družbe, so težave, kot so pomanjkanje usposobljenega osebja in dolge čakalne dobe, globalne, vendar so za njihovo reševanje razvili različne strategije in pristope: “Ena od ključnih rešitev je skupna služba, ki omogoča optimizacijo virov in boljšo učinkovitost. Na primer, skupne upravne, kadrovske ali logistične službe lahko zmanjšajo stroške in izboljšajo storitve. Prav tako uporabljamo izobraževanja in usposabljanja, tako za obstoječe kot za nove zaposlene, da zagotovimo, da imajo potrebne kompetence za kakovostno oskrbo starejših.”
Pomembna je tudi povezanost med našimi centri, tako za sprejem stanovalcev kot tudi za zaposlene. To omogoča boljše izkoriščanje virov in izmenjavo znanja med različnimi lokacijami.
Pridobivanje svežega kadra jim omogoča sodelovanje s šolami, univerzami in drugimi izobraževalnimi ustanovami. To vključuje štipendije in programe prakse, ki mladim omogočajo, da pridobijo izkušnje in kompetence na tem področju. Poleg tega se osredotočajo tudi na uvoz delavcev, kadar lokalni trg ne more zagotoviti potrebnih kadrov. S tem se po besedah direktorice lahko spoprimejo s pomanjkanjem usposobljenega osebja.