Jeseni leta 2020 je Direkcija RS za infrastrukturo začela z deli na 3,7 kilometra dolgem odseku Počehova-Pesnica, ki med drugim zajema tudi  gradnjo 1530 metrov dolgega predora Pekel (vključno z reševalnim rovom) in gradnjo viadukta Pesnica v dolžini 896 metrov.

Do sedaj so izvedli betonažo petih segmentov viadukta

Kot so nam sporočili z direkcije, gradnja viadukta Pesnica poteka skladno s terminskim načrtom. Do zdaj je bila izvedena betonaža petih segmentov od skupno devetih, zadnjo so opravili 17. marca letos. “Betonaža zadnjega segmenta je predvidena v mesecu septembru letos. Betoniranje poteka neprekinjeno, od 14.00 do 16.00 ure, pri njej sodeluje okrog 50 ljudi, 15 do 18 avtomešalcev (hrušk za beton), en avtomešalec prepelje povprečno 8 m3 betona, 2 do 3 črpalke za beton pa prečrpavajo beton na višino 18 metrov.”

Dela nad severnim delom avtoceste bodo zaključena konec aprila

Gradnja viadukta nad avtocesto se je začela v začetku meseca marca. Na direkciji pojasnjujejo, da bodo dela nad severnim delom avtoceste predvidoma zaključena konec aprila, nato sledi izvedba del nad južnim delom. Promet je urejen dvosmerno po eni polovici avtoceste in bo tako potekal predvidoma do konca maja letos. Ob dnevnih konicah se pojavljajo zastoji.

Promet na regionalni cesti poteka v okviru enosmerne delne zapore in je urejen s semaforji. Taka ureditev bo predvidoma trajala še tri mesece.

V okviru gradnje viadukta potekajo dela tudi na območju regionalne ceste Pesnica–Lenart. “Trenutno je v pripravi konstrukcija za opaž in zaščito prometa. Promet na regionalni cesti poteka v okviru enosmerne delne zapore in je urejen s semaforji. Taka ureditev bo predvidoma trajala še tri mesece.” 

Gradnja nad prometom potekala le na regionalni cesti, kjer se izvaja delna zapora. “Do morebitnih motenj v prometu lahko pride pri postavljanju in demontaži zaščitnega odra, vendar največ 2 do 3 dni, v obeh primerih,” sporočajo z direkcije.

Izveden preboj reševalnega rova

V predoru Pekel potekajo izkopna dela s severne in južne strani. S severne strani je izkopane približno 1.020 m kalote, z južne strani pa 100 metrov. Od skupne izkopne dolžine predora, ki znaša 1.530 metrov, je potrebno izkopati še približno 410 metrov.

FOTO: Direkcija za infrastrukturo

Poleg izkopnih del v glavni cevi predora potekajo tudi dela v reševalnem rovu, kjer je bil 9. marca izveden preboj 246 metrov dolgega rova. Izkopna dela potekajo po NATM (novi avstrijski metodi). Najprej se izvede izkop kalote, potem stopnic in nato talnega oboka iz brizganega betona. Po izkopu se takoj vgradi primarna podgradnja, ki sestoji iz brizganega betona, armaturnih mrež in podpornih lokov.

Na železniškem odseku med Pesnico in Šentiljem ni več nobenega prehoda označenega z Andrejevim križem

Ob nadgradnji javne železniške infrastrukture na direkcij posebno pozornost namenjajo zagotavljanju višje ravni prometne varnosti, kamor sodijo tudi ureditve nivojskih prehodov. V letu 2021 je bilo v okviru nadgradenj prog in samostojnih projektov urejenih 27 križanj cest z železnico, ki so bili prej označeni samo z Andrejevim križem, od tega je bilo 24 ukinjenih in 3 zavarovani z avtomatsko zapornico. Na železniškem odseku med Pesnico in Šentiljem ni več nobenega prehoda označenega z Andrejevim križem.

V začetku leta 2022 je bila v okviru projekta nadgradnje železniške proge Maribor–Šentilj–državna meja zaključena tudi ureditev križanj cest z železnico na odseku Pesnica–Šentilj, ki se je začela v mesecu maju leta 2020. Izvedeni naslednji ukrepi:

  • ukinitev nivojskega prehoda v Pesnici, gradnja povezovalne ceste do obstoječega podvoza in gradnja podhoda,
  • gradnja novega, 204 metre dolgega nadvoza čez regionalno cesto, gradnja povezovalnih cesti in ukinitev treh nivojskih prehodov (Ranca 1, Ranca 2, Ranca 3),
  • zavarovanje obstoječega nivojskega prehoda Ranca 4,
  • gradnja novega, 166 metrov dolgega nadvoza, gradnja povezovalnih cest in ukinitev dveh nivojskih prehodov (Štrihovec 1, Štrihovec 2),
  • ureditev obstoječega zavarovanega prehoda Štrihovec 4,
  • gradnja povezovalne ceste do obstoječega zavarovanega nivojskega prehoda Šentilj 2 in ukinitev nivojskega prehoda Šentilj 1.

FOTO: Direkcija za infrastrukturo

Pred začetkom nadgradnje železniške proge Maribor–Šentilj–državna meja je bilo na odseku med Pesnico in Šentiljem 12 nivojskih prehodov, tekom 18,87 milijona evrov vredne pogodbe za ureditev križanj cest z železnico na odseku železniške proge Pesnica–Šentilj je bilo ukinjenih 7 nivojskih prehodov, zgrajenih 7,2 kilometra povezovalnih cest in zgrajena 2 nova nadvoza. Trije nivojski prehodi (Ranca 4, Štihovec 4 in Šentilj 2) ostajajo zavarovani z avtomatskimi polzapornicami, 2 nivojska prehoda (Štrihovec 3 in Šentilj 3) pa sta bila ukinjena v sklopu pogodbe za nadgradnjo oseka Pesnica–Šentilj.