Mestni odbori strank SDS, LPR, SMS Zeleni in NSi zbirajo podpise za sklic izredne seje mariborskega mestnega sveta. Na njej želijo dobiti od župana Saše Arsenoviča in mestne uprave pojasnila glede cen komunalnih storitev, hkrati hočejo imeti besedo pri določanju območij omejene hitrosti in lokacij stacionarnih merilnikov hitrosti na cestah.

Mariborska občinska podjetja dražja, kot v sosednjih občinah

Mestni svetnik SDS Franc Kangler je na današnji novinarski konferenci povedal, da po opravljeni analizi cen komunalnih storitev v Mestni občini Maribor ugotavljajo, da prihaja do "enormnega trošenja mestnih proračunskih sredstev".

Primerjali so cene, ki jih za storitve za občino zaračunava mariborsko javno podjetje Nigrad, in cene drugih izvajalcev. "Pri sanaciji asfaltnih vozišč s prevlekami je Nigrad v povprečju dražji za več kot 37 odstotkov. Pri košnji ob cestnih robovih in večjih travnatih površinah je razlika še bolj očitna - Nigradova cena je več kot štirikrat višja od primerljive cene drugega izvajalca iz sosednje občine," je ponazorila mestna svetnica SDS Ljubica Jančič.

"Nisem prepričan, da imajo delavci zato boljše plače," je dejal Kangler. Glavno odgovornost za nastalo stanje po njegovih trditvah nosita vodstvo Nigrada in župan Arsenovič s sklepanjem "in house pogodb" za posamezne posle, ki županu omogočajo "taktiziranje z občinskimi sredstvi". "Ni čudno, da so položnice za občane v Mariboru višje kot v Celju ali Ljubljani," je še dejal Kangler.

Vodja svetniške skupine SDS Milan Mikl je dodal, da je mestni svet dolžan opozarjati na takšna odstopanja tudi zato, ker predstavlja skupščino Javnega holdinga Maribor. In takšni primeri so po njegovih besedah razlog, zakaj ob nasprotovanju župana vztrajajo, da so skupščina. Zaradi menjave predstavnikov delavcev v nadzornem svetu holdinga, ki jo je sodišče razveljavilo, bodo po napovedih Mikla "zahtevali najmanj menjavo predsednika nadzornega sveta".

Polnjenje proračuna z novimi radarji

Za sklic izredne seje mestnega sveta si prizadevajo tudi svetniške skupine LPR, SMS Zeleni in NSi. Nanjo želijo uvrstiti odločanje o določitvi območij omejene hitrosti, lokacij radarjev in drugih ukrepih za umirjanje prometa v občini, ki je bilo umaknjeno z dnevnega reda septembrske redne seje. "Prepričani smo namreč, da je postavitev radarjev politična zloraba stroke z namenom polnjenja proračuna in v škodo prometne varnosti," so pred dnevi sporočili mestni svetniki Lidija Divjak Mirnik (LPR), Igor Jurišič (SMS Zeleni) in Zdravko Luketič (NSi).

Omenjene stranke imajo v 45-članskem mestnem svetu štiri glasove, SDS pa devet.