V podjetju Saubermacher - Komunala Murska Sobota, ki je del skupine Saubermacher v Sloveniji, skrbijo za zbiranje komunalnih odpadkov na levem bregu Mure in na ta način ustvarjajo zdravo okolje za tamkajšnje prebivalce. Omenjeno javno službo izvajajo na območju 16 občin: Murska Sobota, Beltinci, Odranci, Črenšovci, Turnišče, Dobrovnik, Hodoš, Moravske Toplice, Šalovci, Gornji Petrovci, Grad, Kuzma, Rogašovci, Cankova, Tišina in Kobilje.

[[image_1_article_75545]]

Osnova je črni zabojnik, namenjen mešanim komunalnim odpadkom, občani pa imajo možnost, da pridobijo še zabojnika za papir in stekleno embalažo (oba sta v ceni odvoza mešanih komunalnih odpadkov), za doplačilo je biološki zabojnik. Na voljo je še zabojnik za embalažo, ki ga koristijo pravne osebe, fizične osebe pa v ta namen dobijo rumene vreče za zbiranje mešane embalaže. Klasične ekološke otoke za zbiranje odpadkov so, z izjemo občine Gornji Petrovci, umaknili, saj občani različne frakcije odpadkov zbirajo v domačih zabojnikih. Obstajajo pa zbirni centri, kjer lahko občani oddajo odpadke. 

[[image_2_article_75545]]

Njihov vozni park obsega 25 vozil; 11 komunalnih smetarskih vozil, tri vozila za kontejnerske odvoze, tri vozila za posebne in nevarne odpadke, eno specialno vozilo Canal Jet ter nekaj manjših dostavnih vozil. V podjetju, katerega 50-odstotni lastnik je Saubermacher Slovenija, ostalo pa v lasti 12 občin, je trenutno 62 zaposlenih. 

[[image_3_article_75545]]

Z Darkom Romanom, vodjo ravnanja z odpadki v podjetju Saubermacher - Komunala Murska Sobota, smo govorili o tem, na kak način zagotavljajo učinkovit odvoz odpadkov in na kakšne izzive pri tem naletijo v spomladanskem času. Dotaknili smo se tudi digitalizacije in izboljšav njihovih storitev ter pomena zbirnih centrov in odvoza kosovnih odpadkov na klic. 

Kdaj in kako naj občani postavijo zabojnike na odjemna mesta?

Zabojniki morajo biti na odjemnem mestu najkasneje do 6. ure zjutraj, da ne zamudijo odvoza. Pravilno jih je postaviti tako, da je ročaj obrnjen proti cesti, da jih lahko naši delavci lažje izpraznijo.

Kaj pa, če zabojnik ni več uporaben? Kakšne so možnosti njegove zamenjave?

Če zabojnik poči ali je poškodovan do te mere, da ga ni več mogoče prazniti, občane obvestimo z nalepko. Lahko pa nam sporočijo poškodbo prek aplikacije, e-pošte ali telefona in servis uredimo na terenu. 

Kaj je lahko vzrok zabojnika, ki ostane neizpraznjen? Kako postopamo v tem primeru?

Tudi to se zgodi. Letno sicer izpraznimo več kot milijon zabojnikov. Do tega pride, če občani zamudijo odvoz odpadkov (zabojnik na odjemno mesto postavijo prepozno) ali postavijo na odjemno mesto napačno frakcijo. Se pa kdaj zgodi tudi, da naši fantje kak zabojnik pozabijo izprazniti. 

V tem primeru imajo občani možnost, da podajo reklamacijo, ki jo evidentiramo in nato opravimo naknadni odvoz ali se dogovorimo za izpraznitev ob drugi priložnosti. 

Zakaj so vsi zabojniki čipirani?

Čipiranje omogoča evidentiranje zabojnikov, spremljanje izpraznitev in hitrejše reševanje reklamacij.

Kako rešujete odvoz na območjih, kjer ni dostopa za smetarska vozila?

Na težko dostopnih območjih, kot je Goričko, skupaj z občani poiščemo rešitve. Obstaja možnost odlaganja odpadkov v vreče ob cesti, kjer je dostop s smetarskim vozilom mogoč, v najslabšem primeru pa opravimo odvoz z osebnim oziroma dostavnim vozilom. 

Se v spomladanskem času, na primer zaradi čiščenja vrtov in dvorišč, poveča količina odpadkov? Kakšne možnosti imajo občani v primeru večjih količin bioloških odpadkov?

Spomladi se zaradi čiščenja vrtov in zelenic poveča količina bioloških odpadkov.  Občani lahko naročijo dodatne odvoze. Na voljo so jim dodatne namenske vreče za biološke odpadke ali odvoz zelenega odreza. O tem nas morajo pravočasno obvestiti. 

Kdaj lahko občani pričakujejo spomladanske akcije zbiranja nevarnih odpadkov?

Te akcije že potekajo. Občani so bili o terminih obveščeni v urnikih, ki so jih prejeli decembra, ter prek spletnih strani in plakatov, nameščenih v naseljih, kjer bomo opravljali tovrstni odvoz. 

Ali nudite tudi digitalne rešitve za spremljanje odvoza odpadkov?

Da, razvili smo aplikacijo, ki omogoča spremljanje urnikov odvoza, prijavo reklamacij in naročilo odvoza kosovnih odpadkov. Omenjeno aplikacijo si lahko občani brezplačno naložijo iz spletne trgovine. 

Kako usklajujete urnike odvoza in kako jih skladno z možnostmi prilagajate ljudem?

Urnike za naslednje leto vedno oblikujemo konec leta. Nakar jih občani dobijo po pošti, iz njih pa je razvidna časovnica odvoza odpadkov čez vse leto. Seveda jih prilagajamo potrebam naših uporabnikov in na način, da lahko delo, glede na število razpoložljivih vozil in zaposlenih, izvajamo nemoteno. 

Kje in kdaj delujejo zbirni centri? Katere vrste odpadkov lahko občani tam oddajo?

Imamo 13 zbirnih centrov, kjer lahko občani oddajo ločene frakcije, razen mešanih komunalnih, gradbenih in bioloških odpadkov. Odprti so tako dopoldanskih kot popoldanskih terminih. Podlaga za uporabo zbirnega centra in odvoza kosovnih odpadkov na klic je vključitev v odvoz odpadkov. 

Kako lahko občani koristijo storitev odvoza kosovnih odpadkov na klic in katere vrste odpadkov lahko oddajo pri tej storitvi?

Občani imajo možnost, da enkrat letno izkoristijo brezplačen odvoz tovrstnih odpadkov (dvakrat v mestni občini). Storitev naročijo prek obrazca na naši spletni strani, lahko se tudi oglasijo na sedežu našega podjetja, kjer izpolnijo omenjeno naročilnico. Nakar se dogovorimo o terminu odvoza, pridemo na dom in odpeljemo kosovne odpadke. Gre za leseno in oblazinjeno pohištvo, elektronske naprave, kovine ... Ne zbiramo pa v okviru te akcije mešanih komunalnih, gradbenih in nevarnih odpadkov ter gum. Slednje lahko občani pripeljejo v zbirne centre. 

Kam pa z rabljenimi oblačili?

Občani jih lahko odložijo v posebne zabojnike na terenu ali v zbirnih centrih. Oblačila morajo biti suha in še uporabna.