V čudovitem ambientu Minoritske cerkve v Mariboru se je letos že devetič odvijal dogodek, ki je postal simbol štajerskih vinarjev in mladih vin – Salon štajerskih mladih vin Pubec. S svežino, šarmom in lahkotnostjo je Pubec ponovno povezal najboljše štajerske vinarje in obiskovalce, željne okusov nove vinske letine 2024. Dogodek, ki nam prinaša prvo pokušino novega letnika je praznovanje mladosti, svežine, povezovanja ter ponosa na štajersko vinogradniško dediščino.
Pubec že deset let povezuje štajerske vinarje
Letošnji salon Pubec je bil poseben, saj zaznamuje desetletje, odkar se je skupina štajerskih vinarjev odločila združiti moči pod enotno blagovno znamko. Pobudnika projekta, Borut in Natalija Cvetko, sta ob tej priložnosti izrazila ponos na dosežke Pubeca, ki že deset let povezuje štajerske vinarje in jim omogoča večjo prepoznavnost tako doma kot v tujini in dokazala vsem dvomljivcem, da so tudi štajerski vinarji pripravljeni na širše zgodbe povezovanja.
[[image_5_article_71305]]
"Pubec je postal sinonim za kakovostna mlada vina in kolektivni duh štajerskih vinarjev. Letos ž praznujemo deseto sezono Pubeca, kar je izjemen dosežek. Štajerski vinarji s povezovanjem in kupno blagovno znamko dosegajo večje uspehe na trgu, kar je tudi cilj našega projekta," je povedal Cvetko in dodal: »Zaradi projekta raste tudi zanimanje za mlada vina v gostinskih lokalih in trgovinah, saj jih potrošniki zaradi odmevnosti projekta lažje prepoznajo ter si jih pogosteje privoščijo.«
Povezovanje, promocija in povečanje prodaje
Glavni cilji projekta so tudi po 10 letih povezovanje, promocija in povečanje prodaje. Blagovna znamka Pubec – Štajersko mlado vino je bila osnovana z namenom predstavitve odličnih štajerskih vinarjev na slovenskem trgu skozi produkt mladega vina. S povezovanjem vinarjev v enotno, prepoznavno zgodbo omogoča dvig konkurenčnosti na domačem in tujih trgih. Skupni nastopi na trgu in predstavitvah tako doma kot v tujini so ključ promocije, obenem pa projekt prispeva k dvigu odličnosti same destinacije, oziroma regije. Skupni nastop na področju mladih vin prinaša trajne učinke, s celoletnimi marketinškimi in komunikacijskimi aktivnostmi pa se dviguje konkurenčnost in prepoznavnost štajerskih vin. Projekt Pubec pa kljub nagajivemu imenu tako ni omejen zgolj na promocijo mladih vin, ampak predstavlja vzvod in orodje za večjo prepoznavnost vseh štajerskih vin in vinarjev.
V projekt združena raznolika druščina osemnajstih vinarjev
Mlado vino je prepoznavno po lahkotnem okusu, svežini in značilnem cvetno-sadnem vonju, ki so tipični za mlada vina. Tudi letos je v projekt združena raznolika druščina osemnajstih vinarjev, med katerimi najdemo tako največje vinske kleti kot tudi manjše družinske vinogradnike.
Pubeci 2024 so Vinogradništvo Cvitanič, Hiša vin Emino, Vino Falot, Kmetija Fleisinger, Vinarstvo Hafner, Vinogradi Horvat, Vino Jarc, Vina Breznik, Vino Krajnc, Vino Leber, Vinogradništvo Mukenauer, Vinogradništvo Mulec, Puklavec Family Wines, Radgonske gorice, Rigo Vino, Steyer vina, Vina Toplak in Vino Valdhuber.
Leonida Gregorič, vodja laboratorija KGZS Maribor, kamor pridejo na analizo vsa vina, je ob predstavitvi letošnjih vin poudarila, da je kljub manjšemu pridelku kakovost vina na visoki ravni. "Letina 2024 je zelo harmonična, z višjo vsebnostjo alkohola, kar pomeni, da so vina letošnjega Pubeca med boljšimi," je dodala Gregoričeva, kar so potrdili tudi navdušeni obiskovalci dogodka.
Kulturno-vinski praznik, ki postavlja Maribor in Štajersko na zemljevid vinorodnih prestolnic
V štajerski prestolnici se je Pubec letos ponovno odvil v čudovitem prostoru Minoritske cerkve v kulturnem centru Minoriti, kjer so več kot 500 obiskovalcev ob degustacijah razvajali tudi z glasbo pevke Karin Zemljič in Mateja Broja iz dua Okustični. S štajerskimi kulinaričnimi dobrotami malo drugače pa so brbončice razvajali kuharski mojstri iz restavracije Brosis.
[[image_1_article_71305]]
Dogodek je več kot le promocija mladih vin – postaja kulturno-vinski praznik, ki postavlja Maribor in Štajersko na zemljevid vinorodnih prestolnic. Organizatorji so tudi letos z omejenim številom vstopnic, poskrbeli, da so obiskovalci doživeli resnično kakovostno izkušnjo degustiranja ter pristen stik z vinarji. Nič čudnega, da je bil dogodek tako razprodan že nekaj dni prej. Vstopnice za Pubeca pa tako iz leta v leto ostajajo prava vroča roba za vse radovedne vinoljubce.
[[image_2_article_71305]]
[[image_4_article_71305]]
Po uspehu v Mariboru se Pubeci novembra preselijo tudi v prestolnico. 6. novembra bodo od
17. ure naprej vina Pubec predstavljena v Festivalni dvorani v Ljubljani, kjer bodo obiskovalci
imeli priložnost, da okusijo štajerska sveža vina in se podajo na raziskovanje štajerskega
vinskega bogastva.
[[image_3_article_71305]]
Pubec ni le zgodba o vinu, temveč o štajerski tradiciji, kulturi in povezovanju. S tem dogodkom
vinarji nadaljujejo z gradnjo svoje prepoznavnosti, ki je v desetletju obstoja Pubeca postala
sinonim za mladostno energijo in kakovost vina, ki nosi ponos Štajerske.
KAJ NAS ŠE ČAKA?
Pubeci 2024 se bodo letos predstavili še na naslednjih dogodkih:
06.11.2024, 17.00–21.30, Pubec Ljubljana, Festivalna dvorana
07.11.2024, 17.00–20.30, Pubeci v Europarku, Maribor
15.11.2024, 17.00–20.30, Pubeci v Aleji, Ljubljana
22.11.2024, 17.00–20.30, Pubeci v Citycentru, Celje
Kaj je »Pubec«?
S projektom »Pubec«, ki je hkrati skupna blagovna znamka, se krepi povezovanje štajerskih vinarjev, ki pridelujejo mlado vino. Z enotnim in celovitim pristopom na trgu želijo štajerski vinarji povečati svojo prepoznavnost in moč na slovenskem trgu ter na trgih sosednjih držav. Promocija in prepoznavnost vinarjev, ki skupaj nastopajo na trgu in predstavljajo Štajersko kot glavno destinacijo za mlada vina, sta ključna cilja projekta.
Kdo je »Pubec«?
»Pubec« je štajerski izraz za fanta ali dečka. V kontekstu projekta simbolizira mlado vino – nagajivo in mladostno, podobno kot štajerska pokrajina, iz katere izhaja. Ni vsako mlado vino »Pubec«; Pubec je mlado vino, ki ga pridelajo štajerski vinarji, pridruženi projektu Pubec. Biti Pubec pomeni razumeti pomen sodelovanja, podpirati skupni nastop in prispevati k prepoznavnosti Štajerske kot vrhunske vinske destinacije. Hkrati je to moralna obljuba vračati lokalnemu okolju in prispevati k razvoju družbe. Biti Pubec pomeni zavezati se trajnostnemu turizmu, varovanju okolja in ozaveščanju o odgovornem pitju vina. Biti Pubec je ponos in veselje.
Mlado vino »Pubec« – karakteristike
Mlado vino »Pubec« je belo vino, lahko sortno ali mešano, iz vinorodnega okoliša Štajerska Slovenija. Vsebnost alkohola znaša med 10,5 in 12,5 vol. %, spada pa med suha ali polsuha vina. Vsebuje med 5,5 in 7,0 g/l kislin ter do največ 12 gramov nepovretega sladkorja. Vsebnost žvepla je nizka. Glavne senzorične značilnosti mladega vina »Pubec« so sijoč videz, iskriva barva, prijeten cvetno-sadni vonj ter svež, iskriv in harmoničen okus. Vina Pubec prepoznamo tudi po značilni obešanki z rumenim metuljčkom na vratu steklenice.