Do leta 2029 bodo prenovili okoli 70 kilometrov najbolj poškodovanih cestnih odsekov, kar bo po besedah vodje mestnega urada za komunalo Andraž Mlakerja stalo okoli 25 milijonov evrov. Z rebalansom proračuna so za zdaj zagotovili dodaten milijon.

Pripravili so masterplan za obnovo cest

Na Mestni občini Maribor so že pred časom pripravili t.i. masterplan za prenovo cest, med drugi so skupaj z javnim podjetjem Nigrad pripravili vsa tehnična izhodišča projekta, v dogovoru s krajevnimi skupnostmi in mestnimi četrtmi pa so sestavili kriterije in prednostno listo, po kateri bodo izvedli vzdrževalna dela in obnove cest. Kot je povedal Mlaker, so med kriteriji upoštevali predvsem obstoječe stanje posameznih odsekov in prometno obremenitev, del točkovanja je bila tudi obremenjenost cest z javnim potniškim prometom.

Ob tem je poudaril, da je načrt namenjen zgolj preplastitvam, ne pa gradnjam novih cest ali obsežnejšim rekonstrukcijam, tako da bodo skupaj v petih letih prenovili 137 odsekov cest.

Za obnovo bo poskrbel Nigrad

Za obnovo bo preko "in house" naročila poskrbel Nigrad, ki mu bo mestna občina podelila koncesijo, a sta trenutno investicijska dokumentacija in koncesijska pogodba še v pripravi. Ker bo Nigrad moral najeti kredit, mora k temu dati soglasje vseh 11 občinskih svetov občin, ki so manjšinske solastnice omenjenega podjetja. Na mariborski občini upajo, da bo mestni svet o projektu vendarle lahko odločal še letos.

Čeprav uradno torej "masterplan" še ni potrjen, so z obnovo cest v Mariboru že začeli, v ta namen pa je mestni svet nedavno z rebalansom letošnjega proračuna zagotovil dodaten milijon evrov.

Z deli so že začeli

Tudi z deli so že začeli, najprej na ulici Janka Sernca, ulici Pri vrtnariji ter na Razvanjski in Streliški ulici. Če bo vreme dopuščalo so letos med načrtovanimi prenovami še cesta na Žavcarjev vrh, Vinarska ulica in cesta v Drago. V nekaterih mestnih četrtih in krajevnih skupnostih so nekoliko razočarani, ker bodo morali na obnove še nekoliko počakati, vendar Mlaker pravi, da so z njimi izvedli kar pet internih usklajevanj, kjer so skušali definirati vse najnujnejše cestne odseke in pri tem upoštevati zastavljene kriterije. "Obnove v sklopu tega načrta so predvidene na odsekih, kjer ni potrebe po urejanju druge infrastrukture, pač pa izključno za preplastitve," je pojasnil Mlaker in dodal, da je v projekt vključenih tudi precej cest iz bolj perifernih delov mestne občine.

Sicer pa na mariborski občini zagotavljajo, da to ne bo edini denar za cestno infrastrukturo, saj bodo zanjo namenili tudi denar v sklopu rednega investicijskega vzdrževanja in projektov celovitih rekonstrukcij. V proračunu za leto 2026 je tako za področje urejanja cest rezerviranih 4,6 milijona evrov, ob tem pa v naslednjih letih računajo tudi na sofinancerska sredstva za večje rekonstrukcije. "Računamo, da bi v naslednjih petih do desetih letih bistveno dvignili stanje cest v Mariboru," je še dodal vodja urada za komunalo.

STA