Občina Kidričevo bi naj ukinila šolske prevoze za šoloobvezne otroke, ki bi se naj potemtakem morali posluževati javnega prometa. Za vasi, kjer javni avtobus ne vozi, bi naj bil organiziran prevoz s šolskim kombijem, ki bi ga naj, po besedah staršev, vozili šolski hišniki, ki sicer nimajo licence za to. Starši so ob tem zaskrbljeni zaradi varnosti svojih šoloobveznih otrok. Kaj pa o celotni situaciji pravijo na Občini ter Osnovni šoli Kidričevo?

Starši zaskrbljeni za varnost svojih otrok

Nekateri starši osnovnošolcev so obupani in se sprašujejo, kako bodo njihovi otroci varno prišli v šolo, saj bi naj otrok bilo za več kot en kombi, prav tako pa se pojavljajo vprašanja, kaj bo z otroci, ki v kombi ne bodo prišli - jih bodo pustili čakati na avtobusni postaji, bodo pot morali nadaljevati peš? O tem, pravijo, niso bili obveščeni, problem pa bi naj izhajal že iz prejšnjega šolskega leta.

Opozarjajo tudi na nevarnost poti, v kolikor bi otroci v šolo morali peš ali s kolesom, saj pločnika ni povsod. Prav tako morajo v Strnišču prečkati cesto, po kateri vozi veliko tovornjakov, saj je v bližini tovarna. Medtem bi naj bili v Gerečji vasi, v kateri je gost promet, pločnika pa ni, otroci, in posledično tudi starši, prepuščeni sami sebi, saj prevoz naj ne bi bil urejen. Ob tem dodajajo, da ne morejo starši otroka pripeljati v šolo pred začetkom službe, saj jutranjega varstva ni, razen za 1. in 2. razred

Zbirali so tudi podpise, naredili peticijo, a še niso bili uslišani. Kot pravijo, je njihova želja le, da bi njihov otrok bil varen, medtem ko so oni v službi in jim ne bi bilo treba biti v skrbeh. Sprašujejo se, kdo bo odgovarjal v primeru, da pride do nesreče oziroma kakršnih koli drugih zapletov. Dodajajo, da naj bi do tega prišlo le v njihovi občini, saj je v ostalih urejen reden šolski prevoz in so na avtobusih le šoloobvezni otroci. "Živimo v modernem svetu, ampak, ali to pomeni, da bomo starši, ki smo redno zaposleni, brez možnosti varnega prevoza do šole, primorani otroka šolati doma? Ne vidimo več izhoda, saj smo neuslišani," dodajajo in upajo, da bodo njihove skrbi ter prošnje po ureditvi prevoza otrok uslišane.

Ravnateljica zagotavlja, da bodo prepeljani vsi učenci

Za pojasnilo smo se obrnili na ravnateljico OŠ Kidričevo, Alenko Kutnjak, ki pravi, da "prevoz ni bil ukinjen, temveč je spremenjena organizacija prevoza - iz pogodbene linije na redne linijske prevoze." Učenci bodo tako uporabljali redne avtobusne linije, eno pogodbeno linijo zjutraj in kombi prevoze. Kot pravi ravnateljica, je zaenkrat na javnem prevozu dovolj prostora za vse šoloobvezne otroke in ostale potnike, ne more pa predvideti, kako bo v prihodnje, saj se zaenkrat veliko učencev še vozi s kolesi ali prihajajo peš.

"Za zaselke, kjer ni zagotovljene redne linije prevozov (Strnišče, Njiverce čez železnico), oziroma učenci nimajo zagotovljene varne poti, je organiziran prevoz s kombijem," pojasnjuje ravnateljica. 

Šolski kombi prevaža učence na relaciji Strnišče - OŠ Kidričevo in Njiverce čez železnico - OŠ Kidričevo ter obratno, voznike pa zaenkrat zagotavlja ustanoviteljica Občina Kidričevo, doda. Zjutraj imajo ti učenci zagotovljen tudi prevoz s pogodbeno linijo, zatrjuje pa, da bodo prepeljani vsi učenci. "Za vas Strnišče je na prevoz prijavljenih 8 učencev, kar je število, ki ga lahko pokrijemo z eno kombi vožnjo. Prav tako je za zaselek Njiverce -čez železnico prijavljenih 8 učencev," dodaja.

Na Občini Kidričevo so izvedli analizo in temu primerno uredili prevoze otrok

Obrnili smo se tudi na Občino Kidričevo, ki odgovarja, da so zaradi izrazitega povečanja stroškov šolskih avtobusnih prevozov in izteka obstoječe pogodbe ob koncu šolskega leta v preteklem letu izvedli temeljito analizo obstoječega sistema prevozov in aktivno iskali bolj vzdržno rešitev za prihodnost. "V januarju smo izvedli dejansko štetje otrok na avtobusih in ugotovili precejšnja odstopanja med številom prijavljenih vozačev in dejanskim številom otrok, ki se vozijo z avtobusi. V OŠ Kidričevo je tako na seznamu 120 vozačev, dejansko pa jih v šolo pripelje le 64. Podobno v OŠ Cirkovceprijavljenih je 110, zjutraj v šolo pa pripotuje le 39 učencev," pojasnjujejo.

Ob tem so spremljali tudi dogajanje v drugih občinah, kjer zaradi visokih stroškov prav tako prehajajo na sistem javnega potniškega prometa (JPP). "V sodelovanju z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) smo pregledali obstoječe linije in pogostost voženj ter skupaj z vodstvi obeh osnovnih šol dosegli nekaj premikov v urnikih in postavitvi postajališč. Določene obstoječe avtobusne postaje so bile posodobljene, nekatere nove pa dodane, tako da ustrezajo tehničnim standardom in varnosti otrok," nadaljujejo.

Na podlagi analize se je izkazalo, da so naselja Strnišče, del Njiverc in Starošince brez pokritosti z rednimi linijami JPP. "V teh treh naseljih smo za potrebe šolskih prevozov zagotovili dve električni vozili (kombija). V Strnišču je trenutno prijavljenih 8 otrok, v delu Njiverc 8 in v Starošincah 16. Kombiji naredijo več krožnih voženj, če čaka več kot 8 otrok," pojasnjujejo na Občini. Dodajajo, da se s prehodom na JPP za marsikatero naselje izboljšujejo pogoji prevoza. Prej so se namreč učenci iz Kungote zaradi obhoda celotne občine vozili tudi do 45 minut, zdaj imajo do šole le nekaj minut; v Strnišču bodo učenci lahko vstopali na obeh straneh železniške progepovečala pa se je tudi frekvenca voženj. "Za jutranjo relacijo Lovrenc–Kidričevo, kjer je večje število otrok (več kot premore javni prevoz), smo dodali še pogodbeno šolsko linijo," še pravijo.

Dodajajo, da podobne akcije peljejo tudi sosednje občine, na primer občina Videm in občina Podlehnik. Denimo, v Mestni občini Maribor je šolski prevoz urejen z rednimi potniškimi linijami, deloma pa tudi z integriranimi šolskimi linijami.

V odgovoru prilagajo tudi celotno stroškovno sliko, in sicer skupni letni strošek obstoječih zunanjih prevozov znaša 243.936,35 evrov, od tega prevozi do Dornave in Ljudevita Pivka, ki znašajo 63.655,00 evrov. Preostali del (180.281,35 evrov) bi nadomestili z nakupom letnih vozovnic za približno 250 učencev (ocenjen strošek 38.000 evrov), prevozoma z električnima voziloma (Strnišče, Njiverce, Starošince) (ocenjen strošek 20.000 evrov) ter dodatno jutranjo avtobusno linijo Lovrenc-Kidričevo (strošek 30.791,40 evrov). S tem bi skupni letni strošek prevozov zmanjšali za približno 90.000 evrov. Strošek nabave dveh kombijev je znašal 67.000 evrov.