Kitajska je največji proizvajalec električnih avtomobilov na svetu, saj tam proizvedejo kar 70 odstotkov vseh tovrstnih vozil. Država, ki velja za deželo poslovnih priložnosti, daje velik pomen predvsem politiki, zato je pred kratkim na obisku v Pekingu bila prisotna slovenska delegacija pod vodstvom predsednika Državnega sveta Slovenije Marka Lotriča.

Brez politike na Kitajskem ne gre uspeti

Kot je v prispevku za Pop TV povedal vodja delegacije Marko Lotrič, se sodelovanje s Kitajsko začne preko politike. Na Kitajskem ni dovolj to, da se odpre podjetje, zato je za uspeh na njihovem trgu bistveno to, da se odpravite tja s političnim zaledjem. Kitajcem je Slovenija zanimiva država, saj zanje nismo premajhni, naša država pa lahko z njihovo pomočjo najde svojo vlogo na globalnem trgu.

Trgovinska menjava med državama se je v zadnjih letih močno povečala. Lani je Slovenija na Kitajsko izvozila za okoli 275 milijonov evrov blaga, uvozila pa za skoraj 7 milijard evrov, od tega dobri dve tretjini kemičnih sestavin, ki farmaciji prinašajo dodano vrednost.

Kitajski interes je izdelovati električne avtomobile v Evropi

Pred kratkim smo poročali o tem, da bodo v Magni v Gradcu, izdelovali kitajske avtomobile GAC, še prej pa so oznanili tudi, da bodo v obratu izdelovali vozila za znamko Xpeng. Kot poroča Delo, sta za proizvodnjo kitajskih električnih avtomobilov zelo zavzeti na Madžarskem in Španiji, vendar pa zna priti do težav zaradi ukrepov Evropske unije za zaščito evropske avtomobilske proizvodnje. BYD, največji kitajski proizvajalec električnih in priključno-hibridnih avtomobilov, naj bi v tovarno v Szegedu vložil štiri milijarde evrov, vendar pa se datum začetka proizvodnje zamika.

Možnost nakupa skladišč in tovarn

V prispevku za Pop TV, je spregovoril tudi Zhang Haoyan, vodja prodaje za kitajskega proizvajalca električnih in robotskih vozil BAIC za Evropo, ki je povedal, da ne verjame v širšo uporabo slednjih, saj bi za to najprej potrebovali dober podporni informacijski sistem.

V nadaljevanju pogovora, je Haoyan omenil tudi možnost nakupa skladišč in tovarn, izpostavil pa je predvsem obrat Magne Steyr v Hočah, ki trenutno ne deluje in čaka na novega lastnika. Z nakupom tovarne, Haoyan vidi priložnost za njegovo podjetje, saj bi lahko imeli svojo tovarno v Evropi.

V hoškem obratu podjetja Magna Styer je letos ostalo le še 30 zaposlenih. Dalj časa se govori, da se podjetje pogovarja s potencialnimi partnerji iz Kitajske, ki bi ponovno zagnali obrat, vendar pa vsaj do sedaj, še ni bilo objavljenega nič uradnega.