Majda Gorjup, meščanka MOM, ki stanuje v bližini Trga revolucije, je na nedavni okrogli mizi "Promet in urbanizem v Mariboru – Kako naprej?" izrazila nestrinjanje s predlogi za prenovo. Medtem ko prebivalci nasprotujejo posegom, ki bi lahko vplivali na izgled trga pa strokovnjaki poudarjajo potrebo po prilagoditvi prostora sodobnim potrebam mesta.

Trg revolucije je zaščiteno območje

Majda Gorjup je uvodoma opozorila, da je trg zaščiteno območje, kar po njenem mnenju pomeni, da posegi niso dovoljeni. "Kakšen prometni problem želite rešiti s prenovo in obnovo, oziroma z uničenjem trga?," je dejala in pokazala list papirja s podpisi.

"Podpisani stanovalci prepovedujejo obnovo. Ne strinjajo se s posegi, ki bi vplivali na izgled trga. Listo z zahtevami smo odposlali januarja 2022, a do zdaj ni bilo konkretnih odgovorov. Realizirano prav tako ni bilo nič," je pri tem izpostavila.

[[image_1_article_71133]]

"Predpražnik mesta"

Na drugi strani strokovnjaki opozarjajo, da je trg v trenutnem stanju neprimeren za sodobne potrebe mesta. Gregor Reichenberg, podžupan za področje prostora MOM je pojasnil: "Če mislite, da v tem trenutku ni problema, potem nimamo kaj reševati. Prostor je potrebno preurediti saj takšen kot je, ni primeren za današnji čas. Vsi prebivalci bodo pridobili na kvaliteti bivanja, je pa to seveda strah pred neznanim."

Poleg tega je poudaril, da je že bila naročena prometna študija, ki bo služila kot osnova za arhitekturni natečaj, saj si "predpražnik mesta Maribor zasluži novo podobo".

Potrebno je zgoščevanje navznoter, na degradirana območja

[[image_2_article_71133]]

Dr. Samo Peter Medved, podžupan za področje prometa MOM je dodal, da je prenova del širših prizadevanj za izboljšanje mobilnosti v Mariboru, kjer si želijo zmanjšati promet in dati prednost javnemu prevozu. "Tudi sam sem prepričan, da je na trgu potrebna preureditev. Dandanes so lahko gradi po aktih, ki so že sprejeti. Promet kot akt je živa stvar, ki se konstantno spreminja. Pri tem en akt povečuje kapacitete, drugi pa udira pot k trajnostni mobilnosti, ki je naš dolgoročni cilj," je pokomentiral.

Medved je med drugim izpostavil, da je prenova del širših prizadevanj za trajnostno mobilnost, saj si želijo zmanjšati promet in povečati dostopnost javnega prevoza. Vizija mestnih oblasti je torej jasna – dati prednost javnemu potniškemu prometu in omogočiti, da bi prebivalci z njim hitreje dosegli ključne točke, kot je tudi prej omenjeni UKC Maribor.

Poudaril je tudi, da mesta, kot je Maribor, potrebujejo zgoščevanje na degradiranih območjih. Sem spada denimo obnova Lenta. Po njegovih besedah je "mesto je potrebno zgoščevati navznoter, na degradirana območja, čeprav si večina investitorjev teh območji ne želi".