Kot smo že poročali, se je na nas obrnilo več bralcev, saj v prejšnjem vročinskem valu na več mariborskih avtobusnih linijah naj ne bi delovala ali bila vklopljena klima. Po naših informacijah se s problemi soočajo predvsem na linijah 20, 3 in 1.

Bralka nam je ob tem povedala, da je na Marpromovi avtobusni liniji 20 – Grušova na avtobusu sredi vročinskega vala kar 46 stopinj Celzija. Po njenih informacijah naj bi bila klima pokvarjena že kar nekaj časa, saj se redno vozi z avtobusom, vendar je še kar ne popravijo.

Foto: Bralka

Bralka, ki se je domov peljala z malim otrokom, se ob tem sprašuje, kako lahko pristojni takšne stvari ignorirajo. Zato smo se za odgovore obrnili na Marprom.

Marprom: Podjetje na linije razporeja samo vozila z delujočimi klimatskimi napravami

Kot so za nas pojasnili na Marpromu, vozni park mestnega potniškega prometa v Mariboru trenutno obsega 65 vozil, ki so vsa opremljena s klimatskimi napravami. “Pri dnevnem izvozu avtobusov si Javno podjetje Marprom prizadeva, da v trenutnih visokih temperaturah na linije razporeja samo vozila z delujočimi klimatskimi napravami. Slednje sicer sodijo v tehnični sklop, kjer se lahko občasno pojavijo okvare; v primeru teh poskušamo v najkrajšem možnem času zamenjati vozilo na liniji in v delavnicah odpraviti okvaro,” so še dodali.

Klimatske naprave na avtobusih so avtomatske, temperaturo pa načeloma lahko nastavi voznik sam glede na razmere v avtobusu, pojasnjujejo ter opozarjajo: “V povezavi s tem je treba tudi vedeti, da je temperatura na avtobusih, čeprav so klimatizirani, odvisna še do drugih dejavnikov. Nanjo zlasti v času, ko so zunanje temperature zelo visoke, vpliva tudi pogosto odpiranje vrat na postajališčih, ki se v mestnem avtobusnem prometu vrstijo na 300–500 metrov.”

Ob tem so razmere odvisne še od zasedenosti avtobusa oz. števila potnikov, ki se sočasno nahajajo na njem.

Iz Marproma so še pojasnili, da temperatura, prikazana na fotografiji bralke in omenjena v članku (46 stopinj Celzija) prikazuje zunanjo temperaturo in ne temperaturo na avtobusu. Ob tem so poudarili, da je zunanji senzor temperature nameščen na zunanjem delu avtobusa, ki je najbolj izpostavljen vplivu sonca, kar posledično predstavlja tudi prikazovanje višje zunanje temperature od realne; odstopanja so lahko tudi za več kot 15 stopinj Celzija.

Napake na klimah skušajo odpraviti v čim krajšem času

Povprečna starost voznega parka mariborskega mestnega potniškega prometa trenutno znaša blizu 8 let. Nazadnje so bili novi mestni avtobusi nabavljeni lansko jesen. JP Marprom dnevno opravlja preventivne tehnične preglede vozil. Na tistih avtobusih, kjer se v teh vročih dneh pojavljajo težave s klimatskimi napravami, jih poskuša odpraviti v najkrajšem možnem času bodisi v lastnih servisnih delavnicah bodisi s pomočjo zunanjih izvajalcev.

“Kot upravljavci javnega mestnega potniškega prometa se zavedamo nevšečnosti ob povišanih temperaturah ozračja in jih poskušamo omejiti v največji možni meri, je pa ta problem prisoten tudi drugod po svetu. Nanj se lahko potniki odzovejo tudi z ustreznejšim planiranjem potovanja, razen seveda v primerih, ko ni druge možnosti.”

Kaj pa vozniki?

Vozniki mestnih avtobusov imajo možnost osvežitve v vozniški sobi na glavni avtobusni postaji, poleg tega pa so jim v teh dneh zagotovili še dodatno zaloge vode v plastenkah, ki so jim na razpolago, so nam zagotovili.