Stanje cestne infrastrukture v Sloveniji je v zadnjih letih postalo vse bolj pereče vprašanje, saj se številni odseki glavnih in regionalnih cest soočajo s propadanjem in so vse bolj neprimerni za varno vožnjo. Na mnogih območjih so ceste dotrajane, razpoke in neravnine pa dodatno ogrožajo prometno varnost in otežujejo vsakodnevne poti uporabnikov. Slabo stanje cest vpliva tudi na gospodarsko učinkovitost, saj zastoje in poškodbe na voziščih ovirajo tekoč prevoz blaga in storitev.

V letu 2025 v podravski regiji predvidenih 39,7 milijona evrov

Za glavne in regionalne ceste je v Sloveniji odgovorna Direkcija za infrastrukturo in izvaja naloge rednega vzdrževanja omrežja, rekonstruira obstoječe omrežje in načrtuje ter izvaja novogradnje, s čimer se ves čas zagotavlja temeljna varnost vseh uporabnikov. Na direkcijo smo se tako obrnili z vprašanjem, katere ceste v podravski in pomurski regiji bodo v prihodnjem obdobju deležne sanacij. 

Kot uvodoma poudarijo na direkciji, ima Slovenija predpisan visok standard celoletnega rednega vzdrževanja, ki je finančno in izvedbeno zelo zahteven: »Direkcija RS za infrastrukturo kot upravljavec skoraj 6.000 kilometra državnih cest s cestami gospodari na način, ki enakovredno obravnava ceste v vseh regijah. Razlike so najbolj očitne glede na rang ceste, saj večja gostota prometa zahteva boljše stanje vozne površine, zato take ceste terjajo večji vložek pri rednem vzdrževanju«. 

Za investicijsko vzdrževanje in gradnjo na področju cestne infrastrukture v podravski regiji je tako v letu 2025 predvidenih približno 39,7 milijonov evrov in v  pomurski regiji približno 16,7 mio evrov Direkcija RS za infrastrukturo ima na območju pomurske in podravske regije v okviru rednega vzdrževanja v letu 2025 načrtovanih več obnov in sanacij odsekov državnih cest v skupni vrednosti približno 16,2 milijona evrov. 

V teku večje investicije 

Direkcija RS za infrastrukturo ima trenutno na območju pomurske in podravske regije v teku naslednje večje investicije: 

V teku je rekonstrukcija ceste R2-436, odsek Počehova–Zg. Kungota, ki vključuje tudi izgradnjo kolesarske poti na celotni trasi in pločnikov v naseljih. Dela bodo zaključena predvidoma do konca letošnjega leta. Pogodbena vrednost del znaša 10.266.056,14 evra, od tega je delež Direkcije RS za infrastrukturo 9.569.115,52 evra, delež Občine Kungota 401.880,31 evra in delež Občine Pesnica 295.060,31 evra. 

Ureditev ceste R2-443 odsek Lendava–Pince od km 1,000 do km 6,400 v dolžini 5.400 m z izgradnjo traktorsko kolesarske poti na celotnem odseku ter pločnikov v naseljih v skupni dolžini 2.668 m. Pogodbeni rok dokončanja je konec leta 2025. Pogodbena vrednost del znaša 7.156.928,85 evra, od tega je delež Direkcije RS za infrastrukturo 6.230.028,83 evra in delež Občina Lendava 926.900,02 evra. 

V teku je tudi ureditev ceste R2-432, odsek Stoperce–Grdina od km 7,690 do km 9,160 v dolžini 1.470 m. Dela poleg obnove vozišča zajemajo tudi izgradnjo hodnikov za pešce, ureditev odvodnjavanja, cestne razsvetljave ter prometne opreme in signalizacije. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.765.303,30 evra, od tega je delež Direkcije RS za infrastrukturo 1.615.886,13 evra in delež Občine Majšperk 149.417,17 evra. Gradbena dela bodo zaključena predvidoma do začetka meseca februarja leta 2025. 

Direkcija RS za infrastrukturo je v mesecu oktobru letos začela s sanacijo vkopne brežine in pobočja na lokaciji Grad na cesti R3-716 odsek Grad od km 0,195 do km 0,800. V sklopu del je predvidena obnovo vozišča in odvodnjavanja ter sanacija obstoječih opornih in opornih konstrukcij. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 3.306.935,81 evra. Dela bodo potekala v letih 2024 in 2025 ter se zaključila v začetku leta 2026. 

Na območju podravske in pomurske regije so v teku tudi dela na naslednjih večjih objektih:

  • Nadomestna gradnja mostu čez Veliko Krko v Šalovcih na cesti R1-232 odsek 1314 Hodoš–Petrovci v km 5,442. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.187.645,73 evra. Gradbena dela bodo zaključena predvidoma do konca meseca marca leta 2025.
  • Nadomestna gradnja mostu čez Puconski potok v Puconcih na R2-715 odsek 5645 Murska Sobota-Skakovci v km 3,975. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.559.470,00 evra. Gradbena dela bodo zaključena predvidoma do konca meseca marca leta 2025. 
  • Nadomestna gradnja inundacije pri Petišovcih na cesti G2-109 odsek 0357 Lendava– Petišovci v km 4,230. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 2.438.945,00 evra. Gradbena dela bodo zaključena predvidoma do konca meseca avgusta leta 2025. 
  • Novogradnja mostov čez Borosni in Kobiljski potok v Mostju na cesti R2-442 odsek 1319 Dobrovnik–rondo Dolga vas v km 9,860 in km 9,710. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.334.349,99 evra. Gradbena dela bodo zaključena predvidoma v mesecu juniju leta 2025. 
  • Nadomestna gradnja mostov čez potoka Črna v km 10,090 in Jurošak v km 8,600 na cesti R3-690 odsek 1235 Tržec–Zgornji Leskovec. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.259.784,05 evra. Gradbena dela bodo zaključena predvidoma v mesecu maju leta 2025. 

Naslednje leto predvidena prva etapa zahodne obvoznice Maribor

Na območju podravske in pomurske regije so v letu 2025 predvidene naslednje večje investicije:

Zahodna obvoznica Maribor – 1. etapa (Streliška-Kardeljeva) 

Za izgradnjo 1. etape zahodne obvoznice Maribor od km 3,600 do km 4,840 je sklenjena pogodba z izbranim izvajalcem. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 19.954.700,74 evra. Začetek glavnih del na 1. etapi Zahodne obvoznice Maribor je predviden po pridobitvi pravnomočnega delnega gradbenega dovoljenja. 

Rekonstrukcija Bresternica–Gaj 

Predvidena je rekonstrukcija ceste RT-937 odsek 8710 Bresternica–Gaj–Sveti Jurij, od km 0,080 do km 1,700. Pogodbeni rok dokončanja del bo 20 mesecev od uvedbe izvajalca v delo. Ocenjena vrednost del znaša pribl. 9,7 mio evrov. 

Ureditev ceste skozi Brunšvik 

Za rekonstrukcijo ceste R3-711, odsek 9013 Rače–Kungota–Kidričevo skozi naselje Brunšvik od km 3,780 do km 5,380 je v pripravi pogodba z izbranim izvajalcem za izvedbo gradbenih del. Pogodbeni rok dokončanja del je 1 leto po uvedbi izvajalca v delo. 

Cezlak–Pesek 

Predmet investicijskega projekta je modernizacija ceste RT-930, odsek 7065 Pesek–Oplotnica, pododsek Pesek–Cezlak od km 11,830 do km 14,542 v skupni dolžini pribl. 2.700 metrov. V letu 2025 so predvidena dela na območju plazu, ki ga je treba sanirati. Vrednost teh del znaša 3.206.068,00 evra. 

Veržej–Križevci 

Predvidena je izgradnja kolesarske poti ob cesti R2-439, odsek 1302 Veržej–Križevci v dolžini 2.534 metrov (od km 6,950 do km 9,484) in cesti R1-230, odsek 1415 Križevci (od km 0,000 do km 0,665). Projektantska ocena vrednosti investicije znaša 1,9 mio evrov. 

Križišči Duplek–Zimica 

Investicija zajema ureditev križišča na cesti R3-710, odsek 1292 Maribor–Vurberk–Ptuj od km 6,100 do km 6,500. Ocenjena vrednost investicije znaša 1,4 mio evrov. Investicija bo sofinancirana tudi s strani občine. Krožno križišče na Ormoški cesti na Ptuju Predvidena je ureditev krožnega križišča na Ormoški cesti na Ptuju. Ocenjena vrednost gradnje znaša 1,1 mio evrov. 

Cesta skozi naselje Žiče 

Predvidena je ureditev ceste skozi naselje Žiče na cestah R2-688 odsek 1231 Slov. Konjice–Žiče od km 3,924 do km 4,840 in R2-688 odsek 1418 Žiče od km 0,000 do km 0,122 v skupni dolžini 1.038 m. Ocenjena vrednost gradnje znaša 1,8 mio evrov. 

Preplastitev vozišča Sl. Konjice–Stranice 

Predvidena je preplastitev vozišča na cesti R2-430 odsek 0280 Sl. Konjice–Stranice od km 0,700 do km 1,520 in od km 2,450 do km 5,000. Ocenjena vrednost gradbenih del znaša 2,75 mio evrov.

Natančen seznam občinskih cest na prihajajoči seji 

Se pa obetajo tudi sanacije občinskih cest v Mariboru. Mariborska občina je namreč pripravila t.i. masterplan za petletno obdobje. Kot so zagotovili pristojni, so pri določanju prioritet obnove mariborskih cest upoštevali širok spekter dejavnikov, ki vplivajo na kakovost življenja prebivalcev in nemoten potek prometa v mestu. »Proces je vključeval temeljito analizo različnih vidikov, ki se navezujejo na obstoječe stanje infrastrukture, potrebe uporabnikov ter dolgoročne cilje razvoja mestne prometne mreže.«

Seznam cest po prioritetah so prejeli od posameznih mestnih četrti in krajevnih skupnosti. Le-tega so uskladili s koncesionarjem za vzdrževanje cest, ki je določil prioritete ne le po željah, temveč po dotrajanosti vozišč in potrebe po obnovi.

V naslednjih petih letih je ocenjena investicija v prenovo cest v Mariboru približno 21 milijonov evrov.
»Pomembno je poudariti, da se vsi naši koraki odvijajo v skladu s celovito strategijo izboljšanja mobilnosti in povečevanja varnosti. Natančen seznam cest bo predstavljen na prihajajoči seji mestnega sveta,« so dodali na občini.

V zaključni fazi je izdelava Študije upravičenosti podelitve koncesije za izvedbo projekta masterplan obnove vozišč v MOM  za petletno obdobje. Na podlagi zaključkov Študije bo odločeno, po kakšnem postopku se bo pristopilo k izvedbi oz. realizaciji masterplana obnove vozišč v MOM.