Na zadnji redni seji Mestne občine Maribor, je mestna svetnica Tjaša Gojkovič, podala pobudo za nujno prilagoditev sistema javnega potniškega prometa s poudarkom na dejanske potrebe prebivalcev obrobnih naselij.

Voznik Arrive ni smel pobrati dijakinje

Mestna svetnica Gojkovič je omenila primer z dne 16.10.2025, ko je dijakinja iz Bresternice, želela z avtobusom priti do II. Gimnazije Maribor. Voznik potnice, kljub plačani vozovnici, ni smel vzeti s seboj. Po njenih besedah, so vozniki podjetja Arriva primorani zavračati prevoz potnikov znotraj območja MOM zaradi občinskega odloka, ki jim to izrecno prepoveduje.

Trenutna ureditev ne sledi dejanskim potrebam občanov

Prevozi med središčem mesta in obrobnimi naselji sicer obstajajo, vendar pa zaradi omejitev odloka, vozniki ne smejo pobirati potnikov, čeprav avtobusi fizično ustavljajo na teh postajališčih. Mestna svetnica je izpostavila, da linije, ki jih omogoča mestni prevoz Marprom niso časovno učinkovite, ponekod pa sploh ne obstajajo, na primer čez Koroški most, kar predstavlja težavo za prebivalce obrobnih naselij.

Sprememba ali dopolnitev odloka bi težavo odpravilo

Po mnenju mestne svetnice, omogočanje uporabe obstoječih medkrajevnih linij, ki že vozijo na tej relaciji, ne bi pomenilo dodatnih stroškov, rešitev za nastalo situacijo, pa bi bila sprememba ali dopolnitev odloka. Še nadalje meni, da je trenutna ureditev primer, ko birokratski predpis ovira smiselno in trajnostno uporabo že obstoječih storitev, s tem pa škodi napredku vzpodbujanja trajnostne mobilnosti.

Pubuda mestne svetnice je, da občinska uprava ponovno preuči določilo odloka o koncesiji za mestni promet z namenom omogočiti izjeme za smiselne prevoze znotraj Mestne občine Maribor na obstoječih linijah drugih prevoznikov, ter s tem oblikujejo konkretne izjeme za dijake, šolske poti in prebivalce obrobnih območij, kjer trenutna mestna povezava ne zadošča.

Podjetji bi morali bolje sodelovati med seboj

Kot rešitev za trenutno neučinkovito rešitev, mestna svetnica smatra, da bilo potrebno spodbujati sodelovanje med podjetji Marprom in Arrivo, saj se bo le tako dosegel namen, doseči učinkovitejše in boljše vključujoče prometne ureditve. V zaključku je Gojkovič povedala, da če želimo doseči trajnostno mobilnost, zmanjšanje uporabe osebnih avtomobilov in kakovostnejše življenje za vse občane, tudi izven mestnega središča, bo potrebno najti rešitve.

Kaj pravi odlok?

V Odloku o ureditvi avtobusnega prometa v Mestni občini Maribor je zapisano, da avtobusi prevoznikov v medkrajevnem linijskem potniškem prometu lahko, brez posebne odločbe pristojnega organa Mestne občine Maribor, ustavljajo na tistih avtobusnih postajališčih znotraj Mestne občine Maribor, ki so določena v odloku. O ustavljanju na navedenih avtobusnih postajališčih so dolžni le obvestiti pristojni organ Mestne občine Maribor - Urad za komunalo, promet okolje in prostor.      

Istočasno pa je v odloku tudi zapisano, da avtobusi iz prejšnjega člena ne smejo pobirati potnikov, ki se prevažajo v mestnem linijskem prometu znotraj Mestne občine Maribor razen, če imajo za to odločbo pristojnega organa MOM.

Odlok o ureditvi avtobusnega prometa je bil sprejet že leta 2012, po tem, ko se je v preteklosti ugotovilo, da avtobusni prevozniki, ki izvajajo medkrajevni avtobusni promet, kršijo določila, ki jih je potrdilo Ministrstvo za promet. Odlok je posledično bil tudi usklajen s predstavniki ministrstva za promet, ki se je aktivno vključilo pri reševanje te problematike.

V enem izmed členov odloka je prav tako zapisano, da izvajanje tega odloka in določb predpisov o javnih cestah, ki se neposredno uporabljajo za občinske ceste, nadzira občinski inšpektor za ceste in redarska služba.

Podjetje Arriva dosledno upošteva pravila odloka

Za pojasnilo glede odloka in podobnih primerov kot je opisan v zgornjih odstavkih, smo se obrnili na podjetje Arriva, kjer so potrdili, da medkrajevni avtobusi ne smejo pobirati potnikov, ki so izven njihove pristojnosti.

Njihovi vozniki na relaciji proti mestu Maribor, smejo odlagati potnike, ne smejo pa pobrati potnikov in jih denimo odložiti na naslednjem postajališču, saj je zato pristojen ponudnik mestnega prevoza. Vozniki medkrajevnih avtobusov so zaradi zgoraj navedenega, dolžni upoštevati določila glede postajališč, ki jih je z odlokom sprejela Mestna občina Maribora.

Podjetje Arriva nam je zatrdilo, da njihovi vozniki dosledno upoštevajo pravila odloka, v izogib podobnim primerom, pa je pri potovanju z avtobusom pomembno predvsem, katero vrsto vozovnice si je potnik kupil, saj obstaja več vrst vozovnic, kjer je točno določena relacija in časovno obdobje.