Maribor

Zaprta Koroška in »spremembe načina potovanja« – odslej po Mariboru le še peš

Jerneja Potočnik, 27.01.20 ob 05:00

»Poseg na Koroški cesti je priložnost, da vsaj nekateri vozniki premislijo o spremembi načina potovanja in ne zgolj o alternativnih poteh,« je dejal eden od prometnih strokovnjakov. A težko je premisliti o spremembi, če se zdi, da je vse, kar preostane Mariborčanu, ki želi skozi mestno jedro, pešačenje.

»Poseg na Koroški cesti je priložnost, da vsaj nekateri vozniki premislijo o spremembi načina potovanja in ne zgolj o alternativnih poteh,« je na tiskovni konferenci, na kateri so bile podrobno predstavljene informacije, o tem, kako bo mesto delovalo v prihodnjih mesecih, povedal Matej Moharić s Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru. A težko je premisliti o alternativnih poteh, če se zdi, da je vse, kar Mariborčanu, ki želi skozi mestno jedro, preostane, pešačenje.

Kmalu se za nekaj mesecev za ves promet zapira Koroška cesta, novico pa so Mariborčani sprejeli mešanih občutkov. Čeprav je projekt obnove star že več let, se je zdelo, da realizacije nikdar ne bomo dočakali. Tako smo meščani razpeti med nestrpnim čakanjem na rezultate in končni izgled ter strah pred tem, kako bomo v službo, šolo, na kavo ali pa po nakupih hodili v prihodnjih mesecih.

Glavobol doživljajo predvsem ti, ki po mestu potujejo z avtomobili in avtobusi. Prvim se je svetovalo, naj ob prometnem kaosu in zastojih malce potrpijo, drugim pa …

Avtobusna logistika

Popolna zapora Koroške ceste na odseku med Glavnim mostom in tržnico pomeni, da bodo avtobusi, ki sicer vozijo čez to območje, 31. januarja preusmerjeni na obvozne poti. Ne govorimo le o enem avtobusu, ampak o kar osmih pomembnih avtobusnih linijah, ki bodo v prihodnjih mesecih vozili po nadomestnih trasah in potnike pobirali na povsem drugih postajališčih.

Tako v času obnove Koroške ceste avtobusi linij št. 3, 7, 12, 15, 17, 18, 19 in 151 ne bodo več ustavljali na postajališčih Koroška-Poštna v obe smeri (linije 3, 7, 12, 15, 17, 18, 19 in 151), Glavni trg-Židovska (linije 7, 15, 17, 19 in 151), Glavni trg-Vetrinjska (linije 12, 15, 19 in 151), TPC City (linije 12, 15, 19 in 151) ter TPC City-Zdravstveni dom (linija 7). Namesto tega se bo na Maistrovi ulici pri Mestnem parku uvedlo novo postajališče, informacije o novih voznih redih avtobusov pa bodo posredovane kmalu.

Spremembe v medkrajevnem avtobusnem prometu

Medkrajevni promet bo v času zapore preusmerjen na desni breg Drave (po Cesti proletarskih brigad). Potniki v medkrajevnem prometu iz koroške oziroma ruške smeri bodo lahko za nadaljevanje poti v mesto na avtobusnem postajališču pri Termah Fontana prestopili na mestni liniji številka 8 in 15.

Prestopne točke medkrajevnih linij iz smeri Dravograda oziroma Ruš na mestne avtobuse bodo: za potnike iz smeri Radelj ob Dravi bo za smer Maribor STŠ prestop na postajališču Maribor Fontana na mestni liniji številka 8 in 15; za potnike iz smeri Radelj ob Dravi in Ruš bo za smer Maribor Tezno prestop na postajališčih Maribor Avtobusna postaja, TPC City, Ljubljanska–II. gimnazija na linijo št. 1. Možen bo tudi prestop na linijo št. 12 na postajališču Dravograjska – Poljane; za potnike iz smeri Ruš bo za smer Maribor STŠ prestop na postajališčih Dravograjska–Poljane na liniji št. 3 in 19 na postajališču Dravograjska – Poljane; za potnike iz smeri Ruš bo za smer Maribor–bolnišnica prestop na postajališčih Maribor AP, TPC City, Ljubljanska–II. gimnazija na liniji št. 1 in  21. Na linijo št. 4 bo mogoče prestopiti na postajališču Marles.

Mestna vozovnica za prestopanje z medkrajevnega prometa

Za uporabo mestnega avtobusnega prometa bo potnik, ki bo prestopal z medkrajevnega prometa, potreboval mestno vozovnico. Dijaki in študentje lahko za doplačilo 5 evrov na mesec pridobijo subvencionirano mesečno kombinirano vozovnico za mestni promet, ostali kupijo mestne vozovnice po ceniku (objavljen je na tej povezavi).

Linije, namen same sebi?

A kaj to pomeni v praksi? S tako ureditvijo, ki je po prepričanjih prometnih strokovnjakov našega mesta, najboljša možna, bodo o alternativnih možnostih potovanja morali premisliti prav vsi, ki za pot v službo, šolo ali kam drugam uporabljajo omenjene avtobusne linije. Velike spremembe v svojih navadah bodo morali ubrati predvsem ti, ki med linijami prestopajo. Tako si predstavljajte študente Fakultete za naravoslovje in matematiko, ki se nahaja v študentskem kampusu blizu Fontane.

Če študent živi v Spodnjem Dupleku ali v Zrkovcih, mora najprej z avtobusnima linijama št. 16 ali št. 9 do mesta, kjer bi pred zaprtjem Koroške ceste izstopil na Glavnem trgu, prečkal cesto ter počakal na avtobusno linijo, ki bi ga pripeljala do Fakultete. Morda bi enako veljalo za profesorico na Gimnaziji Antona Martina Slomška v Mariboru, ki živi na Teznu in, ker se zaveda škodljivosti vsakodnevne vožnje z avtomobilom, uporablja javni avtobusni promet. Z linijo št. 1 se pripelje na Glavni trg in nato počaka na linijo, ki jo pripelje do rondoja na Gosposvetski cesti, kjer izstopi in se sprehodi do šole. Pa gospa iz Bresternice, ki se odpravi na tržnico in nato, obložena z vrečkami, na Koroški cesti počaka linijo št. 15, ki jo pelje skoraj do doma?

Spremembe tras avtobusnih linij, kot so jih opisali v podjetju Marprom:

LINIJA 3

Gosposvetska c.–Strossmayerjeva ul.–Mladinska ul.–Maistrova ul.–Kopitarjeva ul.–Partizanska c.–Mlinska ul.

LINIJA 7

Gosposvetska c.–Strossmayerjeva ul.–Mladinska ul.–Maistrova ul.–Cankarjeva ul.–Partizanska c.–Titova c.–Partizanska c.–Mlinska ul.

LINIJA 12

Titova c.–Prešernova ul.–Razlagova ul.–Krekova ul.–Strossmayerjeva ul.

LINIJA 15

Smer Bresternica:

Titova c.–Prešernova ul.–Razlagova ul.–Krekova ul.–Strossmayerjeva ul.

Smer Košaški dol:

Koroška c.–Strossmayerjeva ul.–Mladinska ul.–Maistrova ul.–Cankarjeva ul.–Partizanska c.–Titova c.–Partizanska c.

LINIJA 17

Strossmayerjeva ul.–Gregorčičeva ul.–Trg generala Maistra–Ul. heroja Staneta–Cankarjeva ul.–Partizanska c.–Titova c.–Ul. heroja Bračiča–Ul. kneza Koclja–Glavni trg–Glavni most.

LINIJA 18

Strossmayerjeva ul.–Mladinska ul.–Maistrova ul.–Cankarjeva ul.–Partizanska c.–Titova c.–Ul. heroja Bračiča–Ul. kneza Koclja–Glavni trg–Glavni most.

LINIJA 19

Smer Qlandia:

Titova c.–Prešernova ul.–Razlagova ul.–Krekova ul.–Strossmayerjeva ul.

Smer Avtobusna postaja Maribor:

Strossmayerjeva ul.–Mladinska ul.–Maistrova ul.–Cankarjeva ul.–Partizanska c.–Titova c.–Partizanska c.

LINIJA 151

Smer Avtobusna postaja Maribor:

Strossmayerjeva ul.–Gregorčičeva ul.–Trg generala Maistra–Ul. heroja Staneta–Cankarjeva ul.–Partizanska c.–Titova c.

Smer Gaj nad Mariborom:

Titova c.–Prešernova ul.

Podrobnejše informacije ter uradno predstavitev vseh sprememb, ki se nanašajo na zaprtje Koroške ceste in so jih po sistematičnih študijah oblikovali strokovnjaki v sodelovanju z Mestno občino Maribor, najdete na Marpromovi spletni strani.

Odslej le še peš

Vsem tem ne preostane drugega, kot da se sprehodijo skozi mariborsko mestno jedro ter svojo želeno linijo počakajo pri Mestnem parku. A že preprosta kalkulacija pove, da bi to zahtevalo toliko časa, da bi bili na želenem mestu morda prej že s hojo, če pa bi želeli uporabiti novo avtobusno postajališče in pravočasno priti na želeno mesto, pa bi se od doma morali odpraviti veliko prej.

Morda so pomisleki uporabnikov omenjenih avtobusnih linij, ki v zadnjih dneh krožijo po socialnih omrežjih in jih potiho slišimo med čakanjem na avtobusnih postajah, neupravičeni in so jih ti, ki so pripravljali spremembe, že vzeli v obzir. Ali so spremembe najboljše možne, pa bodo pokazali prihodnji meseci.

Jasno je, da nobena obnova ne more miniti brez sprememb in začasnega kaosa, brez slednjega pa obnove Koroške ceste gotovo ne moremo pričakovati. A izjave prometnih strokovnjakov o tem, da naj nekateri vozniki premislijo o spremembi načina potovanja in ne zgolj o alternativnih poteh, so zgolj norčevanje iz vseh, ki vsakodnevno potujejo skozi mestno jedro. Vožnja z avtobusom bo namreč v prihodnjih mesecih muka, ki bi jo redko kdo ubral kot »spremembo načina potovanja«. Mariborsko mestno jedro bo zato polno pešcev in, ko se približa pomlad, kolesarjev. Morda pa je to dobro in nam zagotovi katero od nagrad na področju trajnostne mobilnosti?