Konec lanskega leta je Mestna občina Maribor predstavila obsežen petletni načrt za prenovo občinskih cest – t. i. masterplan. Dokument, ki predstavljal temeljni strateški okvir za obnovo najbolj dotrajanih cest v mestu, je med drugim predvideval, da bi se prve sanacije začele že letos. A kot kaže, se v letu 2025 projekt še ni začel izvajati.
Iz mariborske občine so pojasnili, da naj bi bila časovnica določena šele po obravnavi na septembrski seji Mestnega sveta, ko bo predvidoma znana tudi vrednost posameznih sanacij. »Zaznali smo še kar nekaj procesnih izzivov na tej poti. Stvar je živa, gre naprej, morda ne v časovnici, ki smo si jo želeli. Vendar verjamem, da bomo prišli do veliko dobrega in poceni asfalta v najkrajšem možnem času,« je zadevo nedavno komentiral župan Saša Arsenovič.
Možne so še manjše spremembe
Cestna infrastruktura naj bi bila po načrtih sanirana v skupni dolžini približno 70 kilometrov, skupna ocenjena vrednost projekta pa znaša okoli 21 milijonov evrov (z DDV). Letno je načrtovana obnova od 10 do 15 kilometrov cest, kar bi pomenilo povprečne letne stroške med 3,8 in 4,3 milijona evrov.
Občine so pri določanju prioritet upoštevale več kriterijev – predvsem indeks MSI (oceno stanja cestne infrastrukture, pridobljeno s pomočjo tehnologije Vialytics), prometno obremenitev, linije javnega potniškega prometa (vključno s šolskimi prevozi), ter predloge mestnih četrti in krajevnih skupnosti. Kot so za nas še pojasnili pristojni, je vrstni red določen, vendar so znotraj posameznih četrti možne manjše spremembe med posameznimi leti.