Mestna občina Maribor (MOM) je 10. julija 2025 pričela s postavitvijo prvih stacionarnih merilnikov hitrosti na izbranih občinskih cestah. Najeli so tri ohišja, v katerih se izmenično namešča en merilnik hitrosti. Najemodajalec ohišij in merilnika pa je podjetje Intermatic, ki skrbi tudi za samo vzdrževanje sistema.
Z dejanskim sankcioniranjem voznikov so začeli šele v začetku avgusta.
Vplačanih je bilo že 75.000 evrov
Kot so pojasnili na Mestni občini Maribor, je bilo od 11. 8. 2025 do 9. 10. 2025 na merilni napravi na Čufarjevi zaznanih 4.185 prekoračitev.
Na naslove kršiteljev je bilo s tem do 9. 10. 2025 poslanih 3.272 plačilnih nalogov (fizične osebe) oziroma obvestil (pravne osebe).
Do 9. 10. 2025 je bilo vplačanih 75.000 evrov, s čimer je bila cena najema opreme, ki znaša 46.700 evrov (z DDV) za obdobje enega leta, že pokrita.
"Namen postavitve radarjev ni bil fiskalen"
Ob tem so poudarili, da občina odločno zavrača očitke mestnih svetnikov, da je bil namen postavitve radarjev fiskalen. "Ključni cilj projekta je izboljšanje prometne varnosti za vse udeležence v prometu – pešce, kolesarje in voznike. Lokacije meritev niso izbrane naključno ali z željo po polnjenju proračuna, temveč so rezultat strokovne študije Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, predstavljene že marca 2025," so razložili.
[[image_1_article_81808]]
"V tej študiji so strokovnjaki analizirali različne dejavnike, ki vplivajo na prometno varnost – od gostote prometa in kategorizacije cest, do bližine šol, vrtcev, domov za starejše ter drugih ustanov, kjer so udeleženci še posebej ranljivi. Poleg tega so upoštevali podatke o preteklih prekoračitvah hitrosti in prometnih nesrečah ter obstoječe ukrepe za umirjanje prometa. Na podlagi teh podatkov so bile določene ključne lokacije, med katerimi se merilna naprava premika glede na trenutne prometne razmere in varnostne prioritete," so nadaljevali.
"Radar je orodje prometne politike – ne proračunske."
Radar do danes še ni zamenjal lokacije
Na občini so poleg tega pojasnili, da mobilnost radarja omogoča, da se le-ta uporabi tam in takrat, "kjer so kršitve najpogostejše in kjer lahko najbolj učinkovito prispeva k zmanjšanju hitrosti ter s tem k večji varnosti v prometu". A je potrebno poudariti, da sam radar od postavitve do danes še ni zamenjal lokacije.
"Namen ni kaznovanje, temveč preventivno delovanje in ustvarjanje varnejšega okolja za vse prebivalce," so zagotovili.
Mestni svetniki so sklicali izredno sejo - rešitev so fizične ovire
Mestni svet Mestne občine Maribor pa je ob tem za naslednji teden sklical izredno sejo, na kateri bodo svetniki in svetnica svetniških skupin SMS Zeleni, LPR in NSi, Igor Jurišič, Lidija Divjak Mirnik in Zdravko Luketič, predstavili predlog za preučitev alternativnih ukrepov za umirjanje prometa.
Med predlogi izpostavljajo pregled obstoječih območij omejene hitrosti, predvsem con 30, in uvedbo fizičnih ovir, kot so ležeči policaji ali šikane, namesto stacionarnih radarjev. Kot so pojasnili, gre za ukrepe, ki lahko dejansko preprečujejo nevarno vožnjo, ne le sankcionirajo kršitelje, ter za celovitejši pristop k varnosti vseh udeležencev v prometu, vključno s pešci, kolesarji in uporabniki skuterjev ali e-skirov.
Na Čufarjevi cesti se obeta še ena sprememba
Kot smo že poročali, pa se na Čufarjevi cesti v Mariboru obeta še ena večja sprememba. Le nekaj mesecev po postavitvi stacionarnega radarja so tam namreč odstranili 'ležeči policaj' pri Domu Danice Vogrinec in bencinski črpalki Petrol, kjer bo promet v prihodnje urejal semafor. Sprememba je, kot so razložili na MOM, del širše prometne prenove območja, ki vključuje tudi načrtovano ureditev Šolske ulice.
Na MOM so nam glede tega pojasnili, da je razlog za poseg predvsem povečan promet zaradi izgradnje nove stanovanjske soseske, saj v neposredni bližini že stojita dva nova stanovanjska bloka, dodatni objekti pa so še v načrtu. Zaradi večje gostote prometa in potrebe po varnejšem križišču so se odločili, da se križišče Čufarjeve in Šolske ulice uredi kot semaforizirano, zato je bil tudi odstranjen dvignjen prehod za pešce.
PREBERITE ŠE: Prenova Čufarjeve in Šolske ulice: Novi semafor, novi pločnik in kolesarska steza