Kot so pojasnili, se je na letošnjem svetovnem prvenstvu v robotiki RoboCup 2025 zbralo 1500 ljudi iz 37 različnih držav sveta, od začetnikov do izkušenih strokovnjakov, študentov iz prestižnih univerz, osnovnošolcev in srednješolcev. Vsak s svojim robotom, svojo zgodbo in željo po znanju, napredku in povezovanju. V njihovi kategoriji Soccer Lightweight pa je sodelovalo 23 ekip od skupno skoraj 250 ekip, ki so predstavljale izjemno močno konkurenco.
Brazilija je znana po hitrem tehnološkem razvoju
Kot gostiteljica je imela Brazilija letos največ prijavljenih ekip, a tudi Nemčija, Japonska, Kitajska, Mehika in Združene države Amerike so na tekmovanje poslale 15 ali več ekip. Brazilija ni znana le po svoji ljubezni do nogometa, ampak tudi po hitrem tehnološkem razvoju. Ko je nazadnje gostila RoboCup leta 2014, si je tekmovanje ogledalo več kot 100.000 obiskovalcev. Letos pa so organizatorji pričakovali še večji obisk – kar do 150.000 gledalcev. Letos je bil prvič uveden nov modul za vklop/izklop robotov, ki je omogočal boljšo preglednost in pravičnost med tekmami. Sistem je beležil natančen čas izklopa robota, ko je ta zapustil igrišče, kar je bistveno pripomoglo k enakopravnim pogojem in preglednosti pravil. Kljub temu pa je bilo kar nekaj težav s priključevanjem in povezovanjem robotov z moduli, so še pojasnili.
Kljub močni konkurenci so mariborski dijaki s ponosom zastopali Slovenijo in prikazali izjemne rezultate:
- V prvi tekmi so premagali brazilsko ekipo s kar 19:0.
- Sledila je zmaga nad ekipo iz New Yorka, rezultat je bil 9:5.
- V naslednjem dvoboju so se pomerili z ekipo iz Kanade, ki je kasneje postala svetovni prvak.
- Proti mehiški ekipi so ponovno zablesteli in slavili z 12:2.
- V zelo napeti tekmi proti Hrvaški so prav tako slavili zmago s 6:3, kar je bila ena izmed ključnih tekem skupinskega dela.
- Za konec pa so se pomerili z dvema izredno močnima ekipama iz Japonske. "Obe tekmi smo izgubili vendar eno za 2 gola in drugo za 3, kar je izjemen dosežek. Na začetku smo celo vodili, a žoga je – kot pravijo – okrogla, zato ne moreš povsem predvideti, kam se bo zavrtela. Včasih je treba tudi priznati premoč nasprotnika, še posebej, kadar o zmagovalcu odločajo sodniške odločitve in detajli v zadnjih sekundah," so ob tem pojasnili.
"Rezultat naših tekem je fantastičen, saj smo izgubili le tri tekme in še to proti ekipam, ki so bile na koncu na prvih treh stopničkah. Spoznali smo, da je na takšnem tekmovanju potrebna tudi sreča, predvsem pri žrebu ekip. Izdelali smo robota nogometaša, ki je konkurenčen najboljšim na svetovnem prvenstvu, na kar smo izredno ponosni. Po izkušnji na tem izjemnem dogodku lahko z gotovostjo rečemo, da ima RoboCup svetlo prihodnost. Letos je praznovalo 25. obletnico. Vemo, da bo to tekmovanje v nekaj letih postalo še večje, bolj organizirano in globalno prepoznavno," so pokomentirali.
Kdo je sestavljal ekipo TAM-EUROPE TSC-FootBot?
Ekipa je imela štiri člane: Timotej Kos, Domen Fras, Nick Kolar in Nik Črnčič. Seveda pa nič ni mogoče brez mentorjev, ki dijake usmerjajo v pravo smer. Za to sta poskrbela mentorja Marjan Bezjak in Iztok Milošič. Del ekipe pa je seveda tudi eden izmed sponzorjev - TAM EUROPE, ki je pripomogel, da so se fantje lahko udeležili tekmovanja na takšni ravni, saj že pot na drugi kontinent zahteva veliko denarnega vložka. Ob tem so jih podprli še drugi sponzorji: Generalna sponzorja: TAM MOTORS EUROPE Dorssen Zlati sponzor: Strojegradnja Horvat d.o.o. Srebrni sponzorji: Delikomat ADD PROFESSIONAL EMMI Bronasti sponzorji: Elrad Zavod PPC Tezno NANO elektronika TPV Prikolice MOL d.o.o. Besolar d.o.o.
[[image_1_article_79856]]
Kako je potekalo tekmovanje?
Tekmovanje v omenjeni kategoriji (Soccer Light Weight) se je pravzaprav začelo že več kot pol leta pred samim dogodkom. Po lanskem svetovnem prvenstvu na Nizozemskem so fantje ugotovili, da ima njihova ekipa velik potencial za izboljšave, zato so se odločili razviti popolnoma nove robote. Ti roboti avtonomno igrajo nogomet na igrišču, velikem približno toliko kot miza za namizni tenis. Na začetku dvoboja vsak izmed dveh tekmovalcev na eni strani vklopi svojega robota, ki najprej samostojno poišče žogo in nato s pomočjo kamere poskuša zadeti gol nasprotne ekipe. Zmaga ekipa, ki doseže več zadetkov.