Nezadovoljstvo prebivalcev zaradi prenove mariborskih avtobusnih linij, ki je začela veljati v začetku letošnjega leta, še vedno ne pojenja. Najglasnejše kritike prihajajo iz Tezna, kjer je veliko razburjenja sprožila spremenjena trasa avtobusne linije 1.

[[image_1_article_76929]]

Ta namreč po novem ne ustavlja več ob Univerzitetnem kliničnem centru (UKC) Maribor na Ljubljanski cesti, temveč vozi po Titovi cesti proti središču mesta. Čeprav so občani s peticijo skušali doseči vrnitev stare trase, pri tem niso bili uspešni. Na Mestni občini Maribor pa zagotavljajo, da so težave z dostopnostjo do UKC prepoznali in že imajo pripravljene rešitve. 

Nova postajališča pri turbo krožišču

»Dostopnost do UKC-ja in šol ob Ljubljanski cesti bo omogočena preko novih postajališč UKC – Titova (pri turbo krožišču) in Pariške komune – Titova (pri Hoferju). Razdalja od novega postajališča pri turbo krožišču do UKC-ja (nebotičnik) preko peš in kolesarskega nadvoza na Titovi bo skoraj identična oziroma še krajša kot razdalja med postajališčem UKC na Ljubljanski/ob Magdalenskem parku do UKC nebotičnika,« so prepričani na občini.

Izgradnja postajališč je bila sicer predvidena za leto 2024, a ni bila izvedena, saj je mestni svet novembra zavrnil DIIP za izvedbo.

Projekti so bili znova na seji minuli mesec, a so dokument mestni svetniki prestavili na dopisno sejo, ki se je zaključila 5. maja. Mariborski svetniki so na njej vendarle prižgali zeleno luč za predlagane rešitve. 

[[image_2_article_76929]]

UKC Maister in stopnice do UKC

Pristojni poleg tega pripravljajo uvedbo nove storitve prevoza potnikov na klic znotraj UKC. Vozilo Maister bo potnike, ki bodo potrebovali premik znotraj UKC, prepeljalo do postajališča na Titovi cesti pri Europarku ali do postajališča na Dvorakovi ulici, kjer ustavljajo druge avtobusne linije.

V letu 2025 je načrtovana tudi izgradnja novih stopnic pod Titovim mostom ter dodatnih povezav, vključno s stopnicami po brežini neposredno v UKC in ureditvijo povezovalne poti ter dostopa iz smeri Pobreške ceste proti UKC. »S temi ukrepi bo dostop bistveno izboljšan, pot med avtobusnimi postajališči pri Europarku in UKC pa občutno skrajšana. Po izgradnji manjkajočih postajališč pričakujemo, da se bo število potnikov smiselno porazdelilo med vse postaje glede na končne cilje njihovih potovanj,« so za nas še dodali pristojni na mariborski občini. 

Tezenčani so nekatere predlagane rešitve sicer pozdravili, a mariborsko občino opozorili, da večina predlaganih ukrepov ni izvedljiva v kratkem času. »Od vas zahtevamo, da upoštevate voljo podpisnikov in spremenite trenutno linijo, da bo vozila tudi do UKC, ko pa bodo pripravljene in urejene rešitve, ki ste jih ponudili, pa lahko linijo G1 spremenimo, da bo čim bolj učinkovita, ter zadovoljila kar najširši možni krog uporabnikov,« so zapisali v zboru Samoorganizirani četrtni skupnosti Tezno