Stari most bo odslej zaprt za osebna vozila, kar pomeni, da po njem ne bo več mogoč prehod z avtomobili. Most bo še naprej odprt za javni potniški promet, kar vključuje avtobuse, ki bodo lahko nemoteno vozili preko njega. Poleg tega bo most ostal dostopen za enosledna vozila, kar zajema motorje in kolesarje. S tem ukrepom se želi zmanjšati prometna obremenitev v okolici UKC Maribor, izboljšati pretočnost javnega prevoza ter spodbuditi uporabo okolju prijaznejših načinov prevoza, kot sta kolesarjenje in vožnja z motorjem.

Zaprtje naj bi zmanjšalo prometni zamašek pri UKC Maribor

Prvi je po zopet odprtem Glavnem mostu zapeljal električni avtobus in to včeraj, 20. avgusta, ob otvoritvi nove linije G5 Rotovž. "Upam, da bodo ljudje to (zaprtje Glavnega mostu za osebna vozila) z veseljem sprejeli, predvsem pešci, kolesarji in javni potniški promet, čemu dajemo prioriteto," pove Aleksander Saša Arsenovič, župan MO Maribor, v upanju, da bo zaprtje Glavnega mostu za osebna vozila zmanjšalo prometni zamašek v okolici Univerzitetnega kliničnega centra Maribor.

[[image_1_article_69144]]

"Stojimo na glavnem trgu, kjer sta dve tretjini projekta bili narejeni. Tretji del na vzhodu Glavnega trga, ki še ni narejen, bi moral povezati vzhodni del srednjeveškega mesta s Sinagogo in Vodnim stolpom ter omogočiti tudi po tej strani dostopnost do našega čudovitega Lenta," pove župan na otvoritvi linije G5 Rotovž. To naj bi omogočilo razvoj tudi gospodarskega dela mesta tako, da bi lahko avti tudi v neposrednem centru mesta parkirali. "Tlakovci tukaj (Glavni trg) so pripravljeni na to, da se jih lahko vakuumsko samo dvigne in seveda je cilj narediti garažno hišo, ki bi bila fizično povezana tudi s centrom Rotovž," napove župan.

Medtem podžupan MO Maribor, dr. Samo Peter Medved, izpostavi: "Vemo, da je garažne hiše zelo težko financirati. Evropskih sredstev tukaj ni možno pridobiti. Zadeve so izredno drage tudi glede proračuna tako, da si želimo tudi vključevanja zasebnih investitorjev." Z zaporo Glavnega mostu naj bi razbremenili Trg revolucije, saj bi prihajajoče šolsko leto pomenilo ponovno obremenitev prometa v tem delu mesta Maribor. 

Garažna hiša pod Rotovžem in prenova Trga revolucije

"Tudi z linijo G5 smo želeli, da te obremenitve zmanjšamo, da bodo ljudje lahko boljše dostopali do UKC-ja z javnim potniškim prometom. Radi bi razbremenili kroženje in tudi želimo, da UKC zagotovi dodatni dostop v svoje območje za avtomobile," pojasni podžupan. Doda: "Nadaljevali bomo tudi natečaj za ureditev Trga revolucije. Želimo, da se razvoj mesta preseli tudi na drugo stran, saj gre za zelo kakovostno območje."

[[image_2_article_69144]]

Poskusno dobo zaprtja Glavnega mostu, ki bo trajala do Evropskega tedna mobilnosti (16. 9. - 22. 9. 2024), bodo preverjali redarji. "Zadeve bodo regulirane s prometno signalizacijo. Pozval bi kolesarje, da od sedaj naprej uporabljajo vozišče na mostu. Največje težave imamo s pešci in kolesarji na pločnikih, ki so tukaj preozki, zato prihaja do konfliktnih situacij. Tudi to bodo nadzirali redarji." 

Odločitev o zaprtju Glavnega mostu za osebna vozila še ni dokončna. V poskusnem obdobju bodo ta na Glavnem trgu v krožnem križišču lahko le obračala. Čeprav bo prometna ureditev na Glavnem mostu spremenjena, zapore ne bo, promet pa bodo urejali redarji.