Usposabljanje vadbe varne vožnje in skupinska delavnica o varnosti cestnega prometa in psihosocialnih odnosih med udeleženci cestnega prometa oz. varna vožnja je tako rekoč obvezna, če želi voznik začetnik podaljšati vozniško dovoljenje kategorije B. ''Vozniku začetniku se vozniško dovoljenje izda z veljavnostjo do dopolnjenega 21. leta starosti oziroma za dve leti po prvi pridobitvi vozniškega dovoljenja. Vozniško dovoljenje se vozniku začetniku podaljša, ko opravi program dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov in predloži potrdilo o opravljenem dodatnem usposabljanju voznikov začetnikov,'' pravijo na Agenciji za varnost prometa (AVP). Usposabljanja se voznik začetnik sme udeležiti po preteklih vsaj šestih mesecih od pridobitve vozniškega dovoljenja. ''Voznik začetnik ima leto in pol časa, da opravi program voznika začetnika,'' sporočajo z Agencije za varnost prometa. Usposabljanja pa se lahko udeležijo tudi preostali vozniki, ki jim v preteklosti varne vožnje ni bilo treba opravljati.

Geografska dostopnost centrov za voznike začetnike v Sloveniji

'' Agencija za varnost prometa skladno z Zakonom o voznikih (45. člen) podeli pooblastilo izbranim organizacijam za izvajanje programa dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov in programa dodatnega usposabljanja za varno vožnjo – pooblastilo se izda za obdobje petih let tistim organizacijam, ki izpolnjujejo z zakonom in podzakonskimi akti opredeljene pogoje,'' odgovarja AVP. V Sloveniji je trenutno šest pooblaščenih organizacij za izvajanje programa voznika začetnika in programa varne vožnje. Prebivalcem zahodne Slovenije je najbližja organizacija v Logatcu. V preostalih delih Slovenije so na Vranskem, Ljubečni, v Krškem, Celju in Murski Soboti, kot piše v Registru pooblaščenih organizacij.  

Cena je enotna, a visoka

Mariboru in njegovi okolici najbližji organizaciji za opravljanje varne vožnje predstavljata na Ljubečni in v Murski Soboti. Cena varne vožnje znaša 150 €, ki jo na AVP komentirajo takole: ''Cena programa vadbe varne vožnje določena z Uredbo o določitvi cene programa dodatnega usposabljanja za voznika začetnika, ki jo sprejme Vlada Republike Slovenije. Nazadnje je bila spremenjena novembra 2023.'' Po informacijah Agencije za varnost prometa čakalnih dob na posamičnih centrih vadbe varne vožnje ni. Voznik se samostojno odloča, kje bo program opravil, pogoji (torej cena) so v vseh pooblaščenih organizacijah enaki.

Ali bo Maribor dobil poligon varne vožnje?

Mladi vozniki iz Maribora in širše okolice primorani precej daleč zaradi opravljanja varne vožnje. ''Sama izgradnja poligonov je prepuščena iniciativi posamičnih zainteresiranih subjektov (podjetij, zavodov, lokalnih skupnosti ...) in ni v domeni Agencije za varnost prometa, saj ta ne more zagotavljati infrastrukturnih pogojev (npr. graditi poligonov, poslovne prostorov ipd.) za opravljanje dejavnosti usposabljanja kandidatov ali izvajanje programov vadbe varne vožnje in voznika začetnika,'' pravijo na AVP. In kaj na vprašanje, ali ima mariborska občina namen zgraditi poligon varne vožnje, odgovarjajo na MOM? ''Vsi poligoni so v zasebni lasti, saj izgradnja in upravljane poligonov varne vožnje ne spada med obvezne naloge občin. Imamo pa v Mariboru (Tezno) poligon – vadbeno površino 9.173 m2, namenjena za vadbo in izvajanje.