E-skiroji postajajo priljubljena, okolju prijazna alternativa prevoza, ki pa ni tako nedolžna, kot se morda zdi na prvi pogled – dejstvo je, da se število kršitev in nesreč z njimi iz leta v leto povečuje.

Zaskrbljujoči statistični podatki

V pogovoru na Radiu Maribor so iz UKC sporočili, da so v letošnjem letu obravnavali že 120 poškodb uporabnikov e-skirojev, medtem ko jih je bilo lani v celem letu 180. Hkrati s poškodbami se veča tudi število prometnih prekrškov: leta 2020, ko so e-skiroji še sodili med posebna prevozna sredstva, so na območju policijske enote Maribor zaznali 5 kršitev, leta 2024 v prvih sedmih mesecih kar 93, letos v enakem razdobju že 114.
»Iz tega izhaja, da je v cestnem prometu iz leta v leto ugotovljenih več kršitev«, pravijo na mariborski policiji.

Najpogostejši vzroki nesreč

Policisti sicer redno nadzorujejo udeležence cestnega prometa, tudi uporabnike e-skirojev, in merijo njihovo hitrost, a kljub temu nesreče nikoli ne počivajo – največ jih je v naseljih in med mladimi, ravno zaradi neprilagojene hitrosti, ki pa je še posebej nevarna, saj so po besedah policijskega inšpektorja Boštjana Koletnika e-skiroji na neravnih površinah precej nestabilni.

Med pogostimi vzroki so še vožnja pod vplivom alkohola, neuporaba čelade – ta je sicer do 18. leta obvezna, nadalje pa priporočljiva –, uporaba telefona ali slušalk med vožnjo ter prevoz več oseb hkrati.

Problematično je tudi to, da so e-skiroji precej tiha vozila, ki jih lahko vozniki avtomobilov hitro spregledajo.

Sicer pa so kršitve predpisov uporabnikov e-skirojev sankcionirane z globami, ki so primerljive tistim za kolesarje, podobna so tudi pravila vožnje.

Poškodbe, ki nastanejo, so resne

Posledice nesreč, s katerimi se srečujejo v UKC Maribor, niso zgolj nedolžne odrgnine in praske, pogosto gre za poškodbe udov in glave.

Kaj svetujejo policisti?

Policisti voznikom e-skirojev svetujejo dosledno upoštevanje prometnih pravil, pravilno rabo površin, nošenje zaščitne čelade (tudi starejšim od 18 let), skrb za tehnično brezhibnost vozila ter izogibanje uporabi telefonov in drugih podobnih naprav, ki lahko med vožnjo motijo zbranost.

Kako pa lahko preostali udeleženci prometa prispevamo k večji varnosti?

Seveda smo vsi uporabniki prometa dolžni skrbeti za lastno in tujo varnost. Pomembno je, da uporabnike e-skirojev v prometu spoštujemo in jih obravnavamo kot enakopravne udeležence, smo nanje pozorni, hkrati pa tudi sami upoštevamo predpise in vozimo, kar se da varno. Le tako bomo s skupnimi močmi poskrbeli za nižanje statističnih številk nesreč in poškodb, ki so trenutno še precej visoke.