Kot smo poročali, so slovenske železnice obnovile muzejsko lokomotivo, ki je vrsto let stala pred glavno železniško postajo v Mariboru, in jo pred dnevi vrnile na njeno prvotno mesto pred glavnim vhodom. Lokomotivo so v delavnici oprali ter obnovili rjasta mesta, premaze in napise.
Kako je potekala obnova?
"V skupini Slovenske železnice smo ponosni na železniško dediščino in se zavedamo njene pomembnosti," so ob tem sporočili iz podjetja.
Kot so povedali za STA, so lokomotivo sredi novembra premaknili v mariborsko delavnico podjetja SŽ-Vleka in tehnika, kjer so izvedli kovinostrugarska obnovitvena dela in barvanje. "V ta namen smo pridobili ustrezno soglasje Zavoda za varstvo kulturne dediščine, saj je ta lokomotiva v registru kulturne dediščine. Za premik lokomotive v delavnico je bilo treba za območje, kjer lokomotiva stoji, pripraviti tudi elaborat o zaščiti parkirnega mesta," so pojasnili.
Za obnovo so odšteli okoli 30.000 evrov.
Lokomotivo so z namenom kakovostne zaščite premazali s sredstvom za preprečevanje rjavenja. Ob tem so naredili dvakratni nanos črne polsijajne barve, posamezni deli pa so skladno s prvotnim videzom lokomotive ostali rdeči in beli. Obnovili so tudi vse tablice z napisi na lokomotivi ter ploščad s tirnicama pred železniško postajo, kjer je postavljena lokomotiva.
Izdelana je bila daljnega leta 1903
Lokomotiva 151-001 je bila izdelana leta 1903 kot lokomotiva serije 32d nekdanje Južne železnice. Z oznako RL.1 so jo za prevoze uporabljali na rogaški lokalni železnici. "Od konca obdobja parne vleke v Sloveniji velja za edino ohranjeno lokomotivo omenjene serije," so poudarili na SŽ.
Številne je motila dotrajanost lokomotive, zato so se v zadnjem času tudi s strani občine vrstila opozorila o nujnosti ukrepanja.
Po drugi svetovni vojni so lokomotivo začeli uporabljati za premike v mariborski kurilnici. Posledično so ji železničarji dali vzdevek "hišna". Leta 1983 so jo postavili pred železniško postajo v Mariboru. "Tu že od 80-ih let prejšnjega stoletja spominja tako domačine kot turiste na prisotnost in pomen železnice v Mariboru," so navedli na SŽ.
STA