V Mariboru ponovno poteka teden mobilnosti, tokrat med 16. in 22. septembrom, in to na temo »Varčne poti«. Ker slovenska gospodinjstva za pokrivanje stroškov prevoza porabijo vse več denarja, Evropski teden mobilnosti letos v ospredje postavlja odločitev za racionalnejše načine potovanj. V ospredje postavljajo vprašanje; Kakšna bi bila naša družba, če bi večino poti opravili z javnim prevozom ali se odločili za eno od oblik aktivne mobilnosti?
Evropski teden mobilnosti poteka na temo “Varčne poti”. Več informacij lahko preberete na tej povezavi.
Slovenska gospodinjstva vse več denarja namenjajo mobilnosti, in sicer naj bi petino sredstev porabili za prevoze. Medtem pa se trend porabe družinskega proračuna za hrano zmanjšuje, kar je tudi pomembna tema tedna mobilnosti. V sklopu tega projekta se bo naslovilo več tem, med temi sta pomanjkanje telesne aktivnosti in podnebne spremembe.
Brez robnika od Drave do parka
Župan Maribora Saša Arsenovič je na novinarski konferenci, ki je potekala danes, izpostavil, da je na urbana središča vse več pritiska, saj se za le-ta pridobiva tudi evropska sredstva za razvoj v manj ogljične in bolj okolju prijazne centre. Maribor naj bi bil na dobri poti, kar se tiče preoblikovanja v lepše in varnejšo mesto za vse generacije. Župan izpostavlja tudi projekt Brez robnika od Drave do parka, v sklopu katerega se središče mesta oblikuje v cono za pešce. Napoveduje tudi širitev tega projekta.
Maribor takoj za Ljubljano mora imeti javni potniški promet, ki pa se s časom razvija. Posledično se širijo tudi bele cone, to so z belo črto označena parkirna mesta, za katera je treba plačati parkirnino. Podžupan dr. Samo Peter Medved je na konferenci izpostavil, da se bodo stroški uporabe osebnega vozila v bodoče povečevali. Posledično se bodo stroški cen javnega potniškega prometa zniževali. Hkrati se bodo na ta način sofinancirale tudi obnove nizkih gradenj v mestu, kot so to ceste, pločniki in podobno.
V bodoče bo promet potekal tudi po Dravi
“Ne govorimo pa samo o cestnem potniškem prometu, ampak že dolgo časa govorimo tudi o rečnem javnem potniškem prometu z majhnimi plovili, ki so v glavnem na električni pogon. ” je dodal župan Arsenovič. “Na nek način imamo srečo, da imamo na Dravi dve elektrarni. Obe pa sta na nek način ovira, da po reki ne moremo priti ne do Ptuja niti do Ruš,” je nadaljeval. Podžupan je nato dodal, da se občina Maribor z občino Ruše dogovarja glede dovoljenja plutja po zgornjem delu Drave oziroma po Mariborskem jezeru.
Evropska unija načrtuje podnebno nevtralnost do leta 2050. Da bi to lahko bilo uspešno se mora področje prometa popolnoma transformirati. Doseči bi morali 90-odstotno zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, obenem pa zagotoviti tudi cenovno dostopne rešitve za opravljanje dnevnih poti, da bi to bilo mogoče. Kot rešitev se najbolj ponuja prevoz z vlakom, ki je dokazano najbolj trajnosten potovalni način za daljše razdalje, medtem ko sta na krajših razdaljah do pet kilometrov, to hoja in kolesarjenje. Večina mest na svetu pa so še vedno močno odvisna od potovanj z osebnim avtomobilom, zaradi česar so odgovorna za večino globalnih emisij, povezanih s prometom.