Zaradi ukrepov za zajezitev širitve koronavirusa so mnoga gostišča zaprla svoja vrata, nekateri so se znašli drugače. Organizirali so prevzem hrane ali pa se odločili za dostavo. Če bi vedeli, da je možnosti več, bi svojo strežbo v večini organizirali drugače, dodajajo.
Nejasna pravila
Predpise si vsak razlaga po svoje, strinjajo se, da so o možnostih premalo obveščeni, pravila pa so zapletena, nejasna in nerazumljivo podana. Da bi se nenamernim kršitvam izognili, zato ostajajo pri dostavi in prevzemnih mestih.
Sanela Slanič, lastnica pizzerije Lili: »Že v prvem valu smo se pripravili z dostavo in osebni prevzem, tako da hudega primanjkljaja nismo čutili. Res pa je, da nismo bili seznanjeni o drugih možnostih. Če bi bili seznanjeni, bi verjetno v tem času tudi nudili malice v naših prostorih. Imamo kar nekaj manjših podjetij, ki bi jih z veseljem postregli tukaj.«
Tudi okrepčevalnica Baščaršija v središču Maribora v času malic po navadi beleži dober obisk, na trenutne razmere pa so se odzvali tako, da hrano dostavljajo in omogočajo prevzem hrane, naročene po telefonu.
Njihov predstavnik je možnost strežbe v lokalu komentiral: »Za to možnost nismo vedeli, če bi jo poznali, bi bilo to seveda dobrodošlo. Če pogledamo zgodovino predpisov, ki se hitro spreminjajo in so nedorečeni, se mi v take zgodbe neradi spuščamo. Nevede bi lahko naredili kak prekršek, kar nam seveda ni v interesu.«
Kako naj mi preverimo goste, kako naj določimo, ali so podjetje, ali niso? To si lahko privošči kaka menza ali večja podjetja, teh pa je v Mariboru malo. Gre za čisto nelojalno konkurenco.
Tudi pizzerija in gostilna Tocana trenutno dostavlja hrano in jo pripravlja za prevzem: »Delitev na firme in tiste, ki niso firma, so brez smisla. Tu ni nekih dobitnih kombinacij. Kako naj mi preverimo goste, kako naj določimo, ali so podjetje, ali niso? To si lahko privošči kaka menza ali večja podjetja, teh pa je v Mariboru malo. Gre za čisto nelojalno konkurenco.«
Komaj čakajo na konec ukrepov
Možnosti strežbe v lokalu nihče od naših sogovornikov ni poznal do včeraj, zato čakajo na več pojasnil. Kar nekaj gostincev je jeznih in trenutnega stanja sploh ne želijo komentirati, povedo le, da so razočarani in jezni in ne vedo, kako bodo preživeli, če se razmere kmalu ne umirijo in ukrepi ne prenehajo veljati.
»Ko izvemo več, bomo ukrepali in našim strankam, ki koristijo dostavo predlagali, da se oglasijo pri nas«, je povedala Slaničeva.
»Poleti, ko smo normalno delali, je bilo zaradi ukrepov vseeno težko, zato komaj čakamo konec epidemije in stanje, kot je bilo pred letom dni«, je še dodala.
Ko izvemo več, bomo ukrepali in našim strankam, ki koristijo dostavo predlagali, da se oglasijo pri nas.
Tudi v Baščaršiji si želijo, da bi se stanje čim prej normaliziralo: »Dokler se navodila popolnoma ne razjasnijo in so nedvoumna, bomo nadaljevali tako kot do zdaj. Če bo mogoča strežba v lokalu, bi morali poklicati tudi zaposlene, ki so zdaj na čakanju in seveda bi hoteli poznati vse predpise.«
V Toscani so prepričani, da o popolne sprostitve ukrepov nima smisla streči v lokalu: »Pravila si razlaga vsak po svoje, nekdo me bo kaznoval, drug bo trdil, da ni nič narobe. Komu naj se potem pritožim? To nima smisla, najboljše je počakati.«