Šolsko leto 2023/24 na Srednji šoli za oblikovanje Maribor (SŠOM) je potekalo po ustaljenih smernicah, vendar ni bilo brez izzivov. Ravnateljica Nadja Jager Popović poudarja, da se šola sooča s povečano raznolikostjo dijakov, ki prihajajo iz različnih kulturnih okolij in z različnim predznanjem. Kljub tem izzivom so dijaki našli svoj prostor v izbranem področju in dosegli številne uspehe.

Znanje in izkušnje so osnova za uspešno kariero in osebno življenjsko pot

"Šolsko leto 2023/24 je potekalo po ustaljenih smernicah in v skladu z načrtom, kjer je bilo to možno," je za naš spletni medij Maribor24 povedala ravnateljica SŠOM, Nadja Jager Popović. Dodala je: "Številni izzivi, tako v pedagoškem kot administrativnem smislu so se predvsem nanašali na raznolikost ozadij, od koder prihajajo dijaki. Vedno več je dijakov, ki prihajajo iz različnih kulturnih okolij, hkrati pa je tudi vedno večji problem pri novincih, ki izvira iz raznolikega pedagoškega dela in predznanja, ki ga dijaki prinesejo s seboj."

Poudarja, da bi tudi znanje slovenščine moralo biti na ravni, ki je toliko osnovna, da lahko otrok nemoteno spremlja pouk in opravlja zadane naloge.

"Skozi uspešne dogodke, natečaje, razstave, tekmovanja, ki jih je šola izpeljala ali pa v njih uspešno sodelovala, smo dobili potrditev, da so zainteresirani dijaki našli svoj prostor na področju, za katerega so se odločili in da jim damo znanje in izkušnje, ki so osnova za uspešno kariero in osebno življenjsko pot," pove Jager Popović.

"V strokovnih in poklicnih šolah se novosti dogajajo neprestano in mnogokrat nenačrtovano."

Z uspehom prejšnjega šolskega leta (2023/24) so zadovoljni, prav tako so na SŠOM to leto imeli tudi zlato maturantko. "Je pa res, da so ocene v življenju le del uspeha in potrditev znanja, ki ga je dijak pridobil na osnovi nadarjenosti ali pa pridnosti, vse ostalo so veščine, ki jih matura ne ocenjuje, so pa vodilo za uspeh," doda Jager Popović.

[[image_3_article_69030]]

Ravnateljica izpostavlja, da v vsako novo šolsko leto zrejo pozitivno in v pričakovanju najboljšega. "Letos praznujemo 10. obletnico FOMB-a (Festivala oblikovanja Maribor), ki je enotedenski mednarodni dogodek oblikovanja v modi, izdelkih, medijih, pričeskah, spoznavanje gostov, razstav, druženja. V letošnjem letu smo ga celo zaključili s povabilom na dogodek FOMB POMP, namenjen srednješolskim bendom, da se predstavijo in da predvsem spet, vsaj malo, vrnemo druženje, glasbo in ples mladim, ne glede na šolo, ki jo obiskujejo in na način, kot smo se družili nekoč," pojasni.

Kaj se je dogajalo na preteklem 9. FOMB-u si lahko pogledate na spletni strani fomb.si.

Jager Popović: "V strokovnih in poklicnih šolah se novosti dogajajo neprestano in mnogokrat nenačrtovano. V naši šoli predvsem zahtevajo spremljanje tehnološkega razvoja, razvoja opreme, materiala, tehnik, modnih smernic in s tem neprestano učenje in usposabljanje pri učiteljih. Z dijaki, ki so korake pred okornim šolskim sistemom na področjih novitet, je medsebojno sodelovanje že leta neizogibno."

Slovenski jezik s strani tujih učencev in staršev pogosto zanemarjen

Na SŠOM želijo, da se uredijo razmere glede izobraževanja otrok s posebnimi potrebami, saj jih je vedno več. Opažajo, da mnogi pridobijo odločbe zgolj zaradi lažjega vpisa v srednjo šolo ali za lažje zaključevanje šolanja. "Kaj se je zgodilo z ocenami od 1 do 5 že dolgo več ne vemo, ker je trend, da vsi, ne glede na sposobnosti, hlastajo za najvišjimi ocenami na vseh področjih, kar ni niti življenjsko niti zdravo. Hkrati pa pozabljamo na otroke "brez diagnoz", ki imajo pravico do enakovrednega izobraževanja," poudarja Jager Popović.

Želijo si tudi ureditev statusa dijaka tujca, ki bi po mnenju Jager Popović moral biti vključen v redni izobraževalni proces šele takrat, ko se nauči slovenskega jezika do te stopnje, da je primeren za nemoteno sledenje pouku in samostojnemu opravljanju nalog.

Izpostavi: "Naj v srednji šoli tudi starši počasi spremenijo svojo vlogo in postanejo spremljevalci učnega procesa in napredka pri svojem otroku, šoli pa naj pustijo, da svoje delo opravi v skladu s svojimi načeli in poslanstvom, s katerim se je ustanovila. Šele takrat bomo lahko otroka pripravili na vzpone in padce, na samostojnost in uspeh, ki jih prinašata služba in družba."

SŠOM je ena izmed najbolj aktivnih srednjih šol v Mariboru

"Ponosni smo na veliko dogodkov, ki smo jih speljali in na uspehe na tekmovanjih in na raziskovalnem področju. Največji dogodek je že 9. let FOMB, ki je v 90 odstotkih delo dijakov šole in njihovih mentorjev. Celoten kolektiv je povezan na različne načine in obiskanost je letos zelo presegla razpoložljiva sedišča zaključnega dogodka v dvorani," pove ravnateljica.

Na tekmovanjih iz znanja angleščine, nemščine, zgodovine, slovenščine, matematike so dosegli visoka mesta. Sodelovali so na različnih natečajih, na enem od teh je dijakinja Tjaša Arnuš dosegla prvo mesto na International Festival of Owls' children's owl art contest v kategoriji od 15 do 18 let v Ameriki. Dijaki SŠOM in njihovi mentorji redno sodelujejo z raziskovalnimi nalogami na srečanju mladih raziskovalcev Slovenije - Mladi za napredek Maribora in dosegajo zavidljive rezultate.

"SŠOM je skupno dosegla drugo mesto kot najuspešnejša šola med srednjimi šolami," Jager Popović.

Sodelujejo s številnimi podjetji in saloni; izdelali so tudi pokale za festival Čili in čokolada ter DIGIVzornika, ki jih je naročilo Ministrstvo za digitalno preobrazbo. "Vsako leto je za nami kakšen večji mednarodni projekt, kjer se povezujemo, iščemo inovacijske rešitve, pišemo učna gradiva ali pa le izvajamo mobilnosti z usposabljanjem na delovnem mestu v različnih državah," pove Jager Popović.

[[image_1_article_69030]]

Tudi zunanjost šole so polepšali z muralom, ki je nastal v okviru projekta Yafe. Zaključi: "Skratka, dogodkov je veliko, najbolj ponosni pa smo takrat, ko začutimo energijo in željo po ustvarjalnosti, delu in znanju, medsebojnem sodelovanju pri dijakih in zaposlenih ne glede na velikost ali pomembnost projekta ali dogodka."