Svetniška skupine SDS Maribor je na današnji tiskovni konferenci spregovorila o coni 30 v Kamnici, bi morala biti, kot pravijo, na podlagi sprejetega sklepa na mestnem svetu že zdavnaj ukinjena. Dotaknili pa so se tudi avtobusne linije od Tezna do UKC Maribor in peticije, ki jo je v zvezi s tem podpisalo 1500 prebivalcev Tezna.
"Odredba je bila podpisana potem ko je že veljal nov zakon o cestah"
Milan Mikl, vodja svetniške skupine SDS v Mariboru, je naprej spomnil, da je bila na pobudo SDS-a in ob podpori predsednika krajevne skupnosti ter številnih krajanov Kamnice, ki so podpisali pobudo, na predzadnji seji mestnega sveta sprejeta odločitev, da se ponovno preveri uvedba cone 30, ki se razteza na veliki razdalji med Kamnico in Rošpohom. "Do 30. aprila bi moral župan slediti sklepu mestnega sveta, vendar tega ni storil. To ni prvi primer, da nas ignorira kot mestne svetnike. Še huje pa je, da se ni odzval niti na jasno izražene želje krajanov Kamnice, ki so zaradi te cone prejeli visoke kazni in kazenske točke. Ko smo zadevo začeli preučevati, niti sami nismo bili seznanjeni, da se je 4. oktobra 2022 v državnem zboru sprejel nov zakon o cestah, ki je začel veljati 29. oktobra 2022. Ključno dejstvo je, da 112. člen novega zakona določa, da morajo biti prometne ureditve, kot je cona 30, urejene z odlokom občine in obravnavane v mestnem svetu – torej kot splošni akt. Ne sme jih samovoljno sprejeti vodja sektorja. Pa vendar se je to zgodilo. Odredbo je 3. novembra 2022 podpisal tedanji vodja sektorja gospod Aleš Klinc, torej po sprejetju zakona, kar pomeni, da so kršili zakon. To ni pošteno – ne do krajanov, ne do mestnega sveta."
Bodo voznikom povrnili kazni?
Zato v svetniški skupini SDS zahtevajo, da se vse odredbe, ki so bile sprejete mimo veljavnega postopka, razveljavijo, in da se vsem kaznovanim občanom kazni na nek način povrnejo. "V četrtek, 8. maja, sem od službe za delovanje mestnega sveta pisno zahteval vse odredbe, povezane z uvedbo con 30, tako v središču mesta kot na območju Kamnice in Rošpoha. Ugotovili smo, da so tri iz leta 2015, ena - ta sporna - pa iz leta 2022, torej po uveljavitvi zakona. Zato bomo v SDS predlagali, da se pripravi nov odlok, ki ga bo obravnaval mestni svet. Ta odlok mora določiti, kje so cone 30 resnično potrebne in upravičene," je še povedal Mikl.
[[image_1_article_77283]]
Franc Kangler, predsednik MO SDS Maribor, je dodal, da je cona 30 v Kamnici odrejena v nasprotju z zakonom in 112. členom: "Pomeni, da so policija in vsi tisti, ki so tam izvajali ukrepe, ljudi neupravičeno in nezakonito kaznovali. Pričakujem, če so v Ljubljani kaznovanim kolesarjem vrnili denar, da se bo zgodilo tako tudi tukaj."
[[image_2_article_77283]]
Hauptman: Zgroženi smo
Simon Hauptman, predsednik Krajevne skupnosti Kamnica, je dejal, da so zgroženi, da se občina kljub vsem naporom, ki so trajali dve leti in pol, požvižga na sklepe sveta krajevne skupnosti, zbora krajanov in na koncu še najvišjega organa - mestnega sveta. "Nad prejeto informacijo, da je bila ta cona vzpostavljena nezakonito, nisem presenečen. Že dlje časa namreč nismo mogli pridobiti dokumentacije, kar je bilo sumljivo. 5. maja, pet dni po roku, smo imeli sestanek v KS Kamnica. Sprva je bil napovedan kot terenski sestanek, a smo se zaradi dežja sestali v sejni sobi. Govorili smo o novih prehodih za pešce, o odstranitvi cone 30, a ko smo vprašali, kaj bo uvedeno namesto nje, je bilo rečeno, da 30. Sestanek sem zato prekinil. Župan mi je v zasebnem pogovoru celo dejal, da “v Kamnici cona 30 ostaja, karkoli že bomo zahtevali”.
[[image_3_article_77283]]
Hauptman nadaljuje, da se je po Miklovi zahtevi za dokumentacijo nekaj začelo premikati: "Prejel sem klice tako iz urada za promet in prostor kot gospoda župana. Očitno so uvideli, da bo zadeva prišla v javnost."
Na kavi z novinarji se je na domnevne nepravilnosti pri vzpostavitvi cone 30 v Kamnici odzval tudi župan Saša Arsenovič: »Nisem imel časa, da bi se s tem ukvarjal. Verjamem v dobro delo strokovnih služb, da so ravnale zakonito. Zakon je bil sprejet, ko je bil, in takrat smo imeli šest mesecev časa, da to uredimo. Naš odlok je bil sprejet v roku, ki ga je postavil zakon.«
Poziv županu, naj se sreča s pobudniki peticije
Kangler je ob koncu sklenil, da ignoranco občine vidi tudi v primeru peticije za ureditev mestnega prometa iz Tezna do UKC-ja. "Tamkajšnji občani, predvsem starejši, težko pridejo do zdravnika. Tezno je gosto naseljeno, avtobusa, ki vozita tja, sta zelo obremenjena. Potnikov je veliko. Zato pozivamo župana, da s strokovnimi delavci Marproma skliče sestanek s pobudniki peticije in poišče rešitve. Treba je vzpostaviti dialog in slišati ljudi."
Sogovorniki so poudarili, da ne nasprotujejo conam 30 kot takim, ampak samo tam, kjer niso potrebne ali so bile uvedene mimo zakonitih postopkov. "Naš naslednji korak bo priprava pravičnega odloka, s katerim bomo vsi zadovoljni."