Vozniki skuterjev, e-skirojev in kolesarji – kdo je problematičen v peš conah v Mariboru in kakšne posledice ima to za mesto? Kolesarji in vozniki e-skirojev se v peš conah lahko vozijo, a najhitreje s hitrostjo pešcev. Mopedi in skuterji medtem tja na spadajo. Glede problematike smo se obrnili na mariborsko občino, iz mariborske policije pa so nam zaupali, koliko prometnih nesreč v peš conah povzročajo vozniki skuterjev, e-skirojev in kolesarji.
Kršijo predpise in pokrivajo registrske tablice, ustaviti pa jih ne morejo
Ker morajo vozila vožnjo prilagoditi glede na okoliščine, v peš conah ne smejo voziti hitreje kot pešci. Po zakonu o pravilih cestnega prometa pa enosledna motorna vozila, kot so mopedi in skuterji, sploh ne smejo zapeljati na območje za pešce. Na Mestni občini Maribor (MOM) so nam pojasnili, da prehitra oziroma nedovoljena vožnja skuterjev resnično predstavlja problem v peš conah v Mariboru. Gre za problematiko, o kateri je župan Saša Arsenovič že večkrat opozoril in pozval voznike, naj svojo vožnjo v coni za pešce prilagodijo.
“Medobčinsko redarstvo v skladu s 3. členom Zakona o občinskem redarstvu nadzoruje varen in neoviran cestni promet v naseljih in to na vseh javnih površinah, torej tudi v območju za pešce in ostalih zaprtih območjih, kjer promet skuterjev in motorjev ni dovoljen. Naloge izvajajo redarji v okviru rednega dela, na teren pa so napoteni tudi takrat, ko posamezniki (stanovalci, obiskovalci, oškodovanci, državni organi ali lokalna skupnost …) podajajo neposredne prijave, ker se čutijo oškodovane, ogrožene ali menijo, da so ogroženi njihovi najbližji,” povedo na MOM.
Ob tem so na občini pojasnili, da je nemogoče, da bi samo z nadzorom redarstva rešili ta problem. Poleg tega vozniki koles (nimajo na vozilu registracijskih označb) in tudi vozniki skuterjev, ki kršijo predpise v veliki večini, nimajo registracijskih tablic ali pa le te pokrijejo in celo namestijo ukradene tablice. “Tako se ogromno prekrškovnih postopkov, ki so se začeli na zaznavo redarja, zaključi neuspešno, ker ni mogoče pridobiti podatkov o kršitelju, sami kršitelji pa ne ustavijo, ko jih redar ustavlja pri kontroli prometa,” razložijo problematiko in dodajo, da bi bila neposredna ustavitev kolesarja ali skuterista med prehitro vožnjo neprimeren in nesorazmeren ukrep glede posledic, ki bi jih takšna ustavitev lahko imela.
Bi pomagala prepoved vožnje po celotnem centru mesta?
Žal je ta problem prisoten v vseh slovenskih mestih in tudi v tujini. Ker pa je v večini primerov zaustavljanje kršitelja med vožnjo neuspešno, saj kršitelji odredbe redarja ali policista ne upoštevajo, so v tujini (npr. Pariz) že prepovedali vožnjo e-skirojev v centru mesta, so ob tem še namignili na MOM.
Ali menite, da bi morali prepovedati skuterje v centru Maribora?
- Da. (74%, 96 glasov)
- Ne. (17%, 22 glasov)
- Nima smisla, saj se tudi po peš conah vozijo, čeprav ne bi smeli. (8%, 10 glasov)
- Vseeno mi je. (1%, 1 glasov)
Anketa poteče v četrtek, 9. novembra, ob 12:00.
Mariborska občina: Skuterji ne sodijo v peš cono
Se pa je v letu 2022 MOM sistemsko (preventivno) lotila reševanja problema tudi s posebnimi akcijami ozaveščanja ciljnih skupin oziroma javnosti, da takšna dejanja niso primerna in da je potrebno sožitje in upoštevanje vseh, ki živimo in delamo v tem mestu. Tako je MOM pristopila k izvedbi ozaveščevalne kampanje, ki nagovarja mladostnike, njihove starše in celotno populacij o nevarnosti vožnje s skuterji in motorji s sloganom: »Pazimo drug na drugega«.
V mestu so izobesili plakate, naročili radijski oglas in začeli s kampanjo na Facebooku in Instagramu. V akciji je sodelovalo tudi medobčinsko redarstvo in policija s poostrenim nadzorom, kjer je bil poudarek na opozarjanju.
Letos največ prometnih nesreč v peš conah v Mariboru zaradi kolesarjev
S Policijske Uprave Maribor so nam medtem sporočili, da je bilo na območju cone za pešce v centru Maribora letos do konca septembra obravnavanih skupaj 81 kršiteljev, med njimi 12 voznikov mopedov, oz. skuterjev, 53 kolesarjev in 16 voznikov e-skirojev. Obravnavanih je bilo 7 prometnih nesreč in sicer 2 z udeležbo mopedistov in 5 z udeležbo kolesarjev.
Zraven medobčinskega redarstva nadzor prometa v območjih za pešce redno izvajajo tudi policisti Policijske postaje Maribor I. Nadzor izvajajo tako v okviru rednega dela in tudi v okviru poostrenih nadzorov, ki jih bodo izvajali tudi v prihodnje.