Mariborski RTC je v okviru razvoja hibridnega večnamenskega vozila brez posadke in aktivne prikolice z lastnim pogonom razvil tudi eno najzmogljivejših baterij za hibridna vozila na svetu. Gre za baterijo, ki lahko poganja različno težko mehanizacijo, pa tudi hibridna superšportna vozila, je v pogovoru za STA dejal direktor podjetja Sašo Emin.
To sta dva vozila, na katera veliko stavijo
Razvojno tehnološki center (RTC), ki je pred leti nastal na pogorišču mariborskega podjetja Tam, se ukvarja z razvojem različnih vozil in baterijsko-energetskih sistemov ter inženiringom. Podjetje se je od nastanka ukvarjalo z razvojem avtobusov, motornih koles, avtomobilov in raznih traktorjev, gozdarske, rudniške, gradbene in druge mobilne mehanizacije. To so večinoma razvijali za partnerje, od leta 2017 pa se ukvarjajo z lastnim razvojem.
Zadnja dva produkta, na katera v podjetju veliko stavijo, pa sta hibridno večnamensko vozilo 6 x 6 brez posadke VEPKOV in aktivna prikolica z lastnim pogonom, je dejal Emin.
"Naša prikolica ima pogon z navorom na kolesih 7500 Nm, ki pomaga vozilu preiti čez težke terene do hitrosti 15 kilometrov na uro, vlečna hitrost pa znaša 100 kilometrov na uro. Prikolica ima lastno baterijo in lastno napajanje, tako da je možno z njo manevrirati brez priključenega vozila. Vozilo brez posadke VEPKOV 6 6 pa je samovozna platforma s senzoriko, ki lahko deluje v avtonomnem načinu navigacije, gre pa za mobilno platformo stopnje okrog 11 do 12 ton z različnimi možnostmi nadgradnje," je dejal Emin.
Vozilo namenjeno tako civilnim kot obrambnim nalogam
"VEPKOV je sicer trenutno tehnično ime za kopensko hibridno vozilo brez posadke (UGV), sistem pa lahko napajamo iz relativno male baterije z izredno visokimi močmi za zahtevne manevre. Vozilo je namenjeno tako civilnim kot obrambnim nalogam. Nanj lahko namestimo npr. gasilko opremo ali pa oborožitveno postajo Mangrt 25, ki jo proizvaja podjetje Valhalla Turrets," je poudaril.
Ob tem je izpostavil, da je VEPKOV vozilo z dvojno rabo, ki bi se zagotovo izkazalo tudi ob predlanskih požarih na Krasu. "S posebnim gasilskim modulom, ki bi bil nameščen na vozilo, bi lahko upravljalci regulirali vodni curek na daljavo, s čimer bi lahko gasili na tveganih področjih, kakršno je Kras. Kot vemo, je bilo na terenu, kjer je gorelo, veliko neeksplodiranih ubojnih sredstev, zato je bilo gašenje za gasilce tvegano, naše vozilo pa bi zagotovo lahko uspešno opravljalo naloge", je ocenil Emin.
