Kolone avtomobilov, kombijev in avtobusov, slaba volja in zamude na zdravniške preglede. Katastrofalno stanje prometne ureditve v okolici UKC Maribor ni nič novega, o tem se govori in piše že kar nekaj časa, do konkretnih rešitev ali izboljšav pa do sedaj še ni prišlo. 

Zastoji so včasih tako veliki, da ljudje v avtomobilih, da stojijo že na Ljubljanski ulici in naredijo zastoj, ki se vleče po Ljubljanski ulici do krožišča z Jezdarsko ulico ter po Moše Pijada do pekarne Hameli, pravijo nekateri domačini. Tudi sami smo se odpravili na teren in preverili realno stanje.

Gneča velika, nezadovoljstvo voznikov in obiskovalcev bolnišnice veliko

V torek, 7. maja 2024, smo se ob 8.30 uri odpravili na lokacijo. Že ob tej zgodnji uri so na krožišču v vse smeri nastajali zastoji. Pristopimo do gospoda, ki na klopci pri vhodu v Parkirno hišo Masarykova, opazuje hupajoče voznike. »Ženo sem pripeljal na mali poseg, prišla sva pred sedmo uro, tako sva še imela srečo, da sva hitro dobila parkirno mesto v prvi etaži. Zdaj pa vidim, da je po dveh urah tu pravi kolaps,« je za nas dejal Danilo, Ptujčan, ki se je s prometnim kaosom pred UKC Maribor srečal prvič. Pravi, da gneča ob urgentnih centrih seveda ni nič nenavadnega, iz izkušenj opaža, da je pri tovrstnih ustanovah premalo parkirnih mest. »V Ljubljani se z ženo vedno poslužujeva Park&Ride sistema, iz obiska bolnišnice narediva še tak mini izlet,« nam zaupa in doda, da bi morda to bila tudi odlična ideja za reševanje zastojev v okolici UKC Maribor. 

[[image_1_article_65993]]

Po klepetu s Danilom se prestavimo v okolico glavnega uvoza. Tudi tu v vrsti že stoji lepo število vozil, v slabih desetih minutah pa se ta niso premaknila niti za milimeter. Tako so mnogi sopotniki stoječe avtomobile kar zapustili. Ena izmed njih je Zdenka: »Nimam kaj, če bi čakala, da pridemo do parkirnega mesta, bi zamudila. Dobro, da imam prevoz, ker če ga ne bi imela, ne vem kako bi sploh odreagirala«. Pove nam še, da se ji to ni zgodilo prvič. »To je že drugič, da smo prišli sem in že drugič se nam dogaja to, da čakamo. Na zadnje sva čakali več kot tri četrt ure za uvoz,« opisuje Zdenka in prometno situacijo opiše z eno besedo: »Katastrofa!«.

[[image_2_article_65993]]

»Upam, da bodo to odgovorni kmalu ''porihtali'', pa naj enkrat pride nekdo malo pogledat, stat tukaj zraven, da bo videl. Tako bi tudi morali delati, na licu mesta, ne pa samo sedeti v pisarnah za mizami in govoriti. To je premalo,« je še ostra Zdenka.

[[image_4_article_65993]]

Zdenka ni edina, ki ob vsakem obisku UKC Maribor v vrsti stoji tudi do tri četrt ure. »Po navadi čakamo že zgoraj na križišču. Mene sicer samo odložijo pred vhodom, imam bergle, ne morem hoditi daleč, pa še za to moramo čisto vedno čakati tudi po slabo uro. To bi morali urediti, nimajo dobro nastavljeno,« za nas pravi Stanko

Pogovori tečejo počasi, predlagane rešitve še nerealizirane

Z vprašanji glede zastojev smo se obrnili na mariborsko občino. Kot nam zagotovijo, so s problematiko seznanjeni. »S težavo smo seznanjeni, delamo v smeri rešitve. Intenzivno sodelujemo z UKC, ki bo spremenil prometni režim znotraj UKC in s tem pripomogel k večji pretočnosti tudi na Ljubljanski ulici,« so zapisali. Ob omembi sprememb prometnega režima zastrižemo z ušesi in se za pojasnila obrnemo na vodstvo UKC Maribor.  

Mariborski policisti sicer izvajajo naloge v skladu z 4. členom Zakona o nalogah in pooblastilih policije, med katere spada nadzor in urejanje prometa na javnih cestah in nekategoriziranih cestah, ki so dane v javno uporabo za javni promet. »Tako dnevno ob rednem delu na terenu opravljajo nadzor tudi na območju Ljubljanske ulice (okolica UKC), kjer po potrebi urejajo promet in nudijo pomoč udeležencem v cestnem prometu. S takšnim delom bodo policisti tudi nadaljevali,« za nas pojasni Anita Kovačič Čelofiga, predstavnica za odnose z javnostmi Policijske uprave Maribor.

Generalni direktor UKC prof. dr. Vojko Flis, dr. med. uvodoma opozori, da je bila leta 2005 za 30 let oddana stavbna pravica z upravljanjem parkirišč v UKCM. »Zaradi tega UKCM nima ingerence nad vstopi ali izstopi iz ustanove in nanje tudi nima prav nikakršnega vpliva,« za nas pojasni Flis in potrdi, da se zaradi znanih težav s prometom in hudo oviranega dostopa bolnikov do ustanove skupaj z občino trudijo težave čimprej rešiti in jih tudi prioritetno rešujejo. 

[[image_3_article_65993]]

»Dosedanji pogovori z »lastniki« upravljanja nad zapornicami tečejo zelo počasi. Občina jim je že predlagala nekaj rešitev, ki pa niso bila realizirana. Tudi sami smo jim predlagali nekaj rešitev, ki še prav tako niso realizirana,« opozori in doda, da bi ureditev prometa po njihovem mnenju, ob tekočem reševanju z »lastniki« zapornic vsekakor potrebovala še nekaj dodatnih rešitev

»Veliko razbremenitev bi pomenil most preko Titove ceste, saj je UKC Maribor ujet med reko Dravo, železnico in Titovo cesto. Idejno zasnovo za most že imamo, kar pa je dolgoročna rešitev. Kratkoročna rešitev, če ne bo dogovora z »lastniki« zapornic, pa bo najbrž zahtevala tudi pravne in druge korake, saj je leta 2024 popolnoma nesprejemljivo, da bolniki ob prometnih konicah nimajo dostopa vsaj do urgentnega centra, da o drugih stvareh sploh ne govorimo,« še jasno pove Flis.

Parkirišča okoli UKC Maribor so v upravljanju tujega podjetja Best in Parking, na katerega smo se obrnili za pojasnila, a jih še nismo prejeli. Tako se zdi, da kolonam vozil na tem območju še ne bo kmalu konec. 

Imate tudi vi neprijetno izkušnjo s prometno ureditvijo v okolici UKC Maribor? Pišite nam na [email protected].