V preteklih dneh je nemalokdaj bila napovedana toča z nevihtami. Na severovzhodu Slovenije v Letalskem centru Maribor so še vedno edini, ki izvajajo protitočno obrambo v Sloveniji.

Problem predčasnega zapiranja mariborskega letališča

Po besedah Darka Kralja, vodje protitočne obrambe, so v petek pred nevihto poskrbeli za zaščito s protitočnim letalom, ki je bilo v zraku približno 2,5 uri. Za posredovanje se odločijo na podlagi določenih kazalnikov, kot sta radarska energija in merjenje energije v zraku, ki jo preverijo na tujih spletnih straneh. Po Kraljevih predvidevanjih imajo iz določene kvote ur letenja, še dovolj ur za letošnje leto. ''V petek smo imeli podaljšan čas, letališče nam namreč v Mariboru zapirajo ob pol petih popoldne, torej takrat, ko se naše posredovanje ponavadi začne. Problem je, da nam odprtost letališča posebej zaračunavajo, ampak tako letališče v Mariboru je na splošno skoraj brezveze, da je odprto'' še dodaja Kralj. 

''Danes posredovanje ni bilo potrebno, ker so bili oblaki nizki, tudi temperatura. V pripravljenosti smo bili že od jutra, za naprej v tem tednu pa bomo še videli, saj so napovedi vremena precej nepredvidljive,'' je povedal Kralj. 

Rešitev obstaja, a volje ni 

Poleg vseh apelov na ministrstva iz naše strani, strani kmetov in državnega sveta, pa se v tej državi ne premakne prav nič. Darko Kralj vidi rešitev, ki vključuje nezaračunavanje uporabe letališča, ki je lahko izvedena v pol ure: ''To se da z dobro voljo izboljšati v pol ure. Uredi se posebno obvestilo enotam o zaprtosti letališča, se pravi, da je do naslednjega dne letališče v upravljanju Letalskega centra Maribor in ima klasifikacijo športnega letališča. To smo nekoč že imeli in nam je nekdo kljub pogodbi, ki smo jo imeli, vzel vstran. Danes nihče ni kriv, eden na drugega se izgovarjajo,'' še poudarja Kralj.