Ob napovedi sprememb avtobusnih linij mariborski potniški promet v prihodnje doživlja še korenito digitalno in zeleno preobrazbo. Nedavno je bila namreč v celoti elektrificirana avtobusna linija 6 – avtobusi se lahko tako polnijo tako na začetni postaji AP Mlinska, kot na končni postaji Vzpenjača.
»Vzporedno s spremembo avtobusnih linij elektrificiramo tudi vozni park Marproma. Tako bomo letos kot prvi v Sloveniji in širši regiji začeli z obratovanjem s popolnoma elektrificirano avtobusno linijo,« nam pojasnijo na MO Maribor ter dodajo, da bodo vsi avtobusi na liniji 6 električni ter se bodo lahko hitro polnili tako na začetni – AP Mlinska – kot na končni postaji – Vzpenjača.
»Dodatno nabavljamo majhne električne avtobuse za mestne linije, 2 avtobusa, in električne kombije za šolske prevoze, 2 e-kombija,« še dodajajo na občini ter nam zaupajo, da predvidoma v letu 2025 načrtujejo popolno elektrifikacijo linije 1 z 18-metrskimi električnimi avtobusi, nabavo turističnega električnega vlakca ter nabavo štirih manjših električnih avtobusov za mestne linije.
Kmalu bo električna kar polovica mariborskih avtobusov
»Cilj je do leta 2030 elektrificirati polovico avtobusne flote v Mariboru,« pojasnijo ter dodajo, da se sočasno z nabavo električnih avtobusov se planira tudi izgradnja polnilne infrastrukture na končnih in začetnih postajah ter v delavnicah za polnjenje čez noč.
Na občini dodajo še, da v okviru Interreg projekta CE4CE (Krožna Ekonomija v javnem potniškem prometu v Centralni Evropi) na hitri polnilnici na končni postaji linije 6 načrtujejo vzpostavitev hranilnika energije iz odsluženih baterij.
»S tem pričakujemo zmanjšanje stroškov električnega toka zaradi uporabe hranjene elektrike, ki se polni ponoči za polnjenja čez dan,« pojasnijo.
Obeti sprememb in novosti že letos
Nekaj novosti se, kot nam zaupajo na MOM, obeta že letos: »Letos planiramo tudi izvedbo prvega testnega semaforiziranega križišča s prioriteto avtobusov na križišču Gorkega – Moša Pijade, s čimer želimo izboljšati kakovost storitve javnega potniškega prometa in potnikom omogočiti hitrejšo storitev.«
Ob elektrifikaciji pa pomembno poglavje »preobrazbe« mariborskega potniškega prometa predstavlja tudi digitalizacija. Tako na MO Maribor izpostavijo tudi aplikacijo MMobilnost, ki v realnem času prikazuje lokacije avtobusov in njihov predviden prihod na postajališče.
Kaj pa plačevanje s telefonom in bančnimi karticami?
V nekoliko bolj oddaljeni prihodnosti pa se meščanom obeta tudi mestna kartica, ki bo vključevala storitve javnega potniškega prometa in celotne mobilnosti z možnostjo plačila preko telefona oziroma s pomočjo bančne kartice, še pojasnjujejo na Mestni občini Maribor, kjer se zavedajo, da trenutna nadgradnja sistema ne omogoča plačevanja vozovnic na avtobusu s pomočjo telefona ali bančnih kartic.
Si pa za nadgradnjo, ki bo to omogočala, skupaj z Marpromom ter Javnim Holdingom Maribor prizadevajo …