Ekoglobal poroča, da Občina Maribor še vedno dopušča vožnjo z vodnimi skuterji na reki Dravi, kljub temu da je na drugih slovenskih vodah, kot so Bled, Bohinj in Ljubljanica, prepovedana. To sproža zaskrbljenost glede pomanjkljivega odziva mesta, ki se sicer deklarira kot trajnostna destinacija. Pozivajo tudi, da s svojim podpisom podprete peticijo, ki od Občine Maribor zahteva ustrezno življenjsko okolje za labode na Lentu. S tem opozarjajo na neodgovornost, ki ogroža živali in naravo.
Mariborsko nasprotje z naravo
Medtem ko si Ljubljana kot prejemnica platinastega znaka Zelene sheme slovenskega turizma prizadeva za trajnostni razvoj, je Maribor z bronastim znakom v veliki meri zgolj na deklarativni ravni. Na eni strani mesto sprejema akcijske načrte, s katerimi se zavezuje k trajnostnemu razvoju, na drugi strani pa še vedno dopušča dejavnosti, ki škodujejo okolju.
Vožnja z vodnimi skuterji na reki Dravi, ki je del evropskega ekološkega omrežja Natura 2000, je jasen primer tega nasprotja. Drava je zakladnica biotske raznovrstnosti, ki si zasluži zaščito, ne uničevanja, piše portal.
V programu Natura 2000 je o njej med drugim zapisano: “Na tem območju je reka Drava z obrečnim prostorom prava zakladnica biotske raznovrstnosti in zato eno izmed naravovarstveno najpomembnejših območij v Sloveniji. Reka s svojim tokom oblikuje raznovrstna življenjska okolja, ki se izmenjujejo na majhnem prostoru, hkrati pa se zaradi rečnega delovanja nenehno spreminjajo. Območje reke Drave je del evropskega ekološkega omrežja Natura 2000. Drava in območja ob Dravi niso določena le kot varstvena območja Natura 2000, ampak tudi kot zavarovana območja in naravne vrednote.”
Neskladje z zakonodajo in pomanjkanje ukrepov
Pravna podlaga za prepoved vožnje z vodnimi skuterji obstaja. Zakon o ohranjanju narave (ZON) določa prepoved vožnje z motornimi vozili v naravnem okolju. Direkcija Republike Slovenije za vode pa opozarja, da je poseganje na vodotoke nad splošno rabo nedopustno. Kljub temu pristojni organi v Mariboru, vključno s policijo, ne ukrepajo in kršitev ne zaznajo. To sproža vprašanja o neupravičenem ignoriranju zakonov in odsotnosti odgovornosti.
Dejstvo je, da Natura 2000 ni zgolj mreža zaščitenih območij, ampak koncept trajnostnega sožitja človeka in narave, sobivanja, za katerega si na Ekoglobal prizadevajo tudi v peticiji, ki jo je podpisalo že skoraj 1000 podpisnikov, ki v velikem številu zabetoniran Lent izpostavljajo kot ključni problem. Lahko jo podpišete tukaj.