V naše uredništvo se je obrnila bralka, ki želi ostati anonimna. Njene podatke hranimo v uredništvu. Dejala nam je, da je redna uporabnica mariborskih mestnih avtobusov, a je v zadnjih časih precej razočarana, saj vsak dan znova, ko se odpravi v službo, naleti na ogromno gnečo. »Uporabljam avtobusni liniji 18 in 6. Ni prvič, da na avtobus številka 18 sploh nisem mogla vstopiti, zato sem počakala naslednji avtobus. Tudi tam situacija ni bila precej boljša. Vseeno sem vstopila. Stali smo spredaj pri vozniku, tesno en ob drugem. Poleg tega oba vsako jutro prideta kasneje kot je predvideno.«
Število potnikov ne presega dopustnega
Obrnili smo se na Marprom, kjer so nam pojasnili, da je na mestnih avtobusih večje število potnikov ob jutranjih in popoldanskih konicah, zlasti na tistih linijah, ki jih redno uporabljajo tudi šolarji. Vedo, da sta med njimi tudi avtobusni liniji 18 Pekre in 6 Vzpenjača. »Na bolj obremenjenih linijah naši kontrolorji redno izvajajo nadzor stanja na avtobusih, na liniji 18 so ga nazadnje opravili v drugi polovici decembra 2019, ko so ugotovili, da število potnikov na avtobusu ni presegalo dopustnega,« so pojasnili in dodali, da se bodo, v kolikor se bo med naslednjim nadzorom izkazalo, da je gneča kje prevelika, ustrezno odzvali in poskrbeli za potrebne ukrepe.
»Nas pa seveda veseli, da veliko Mariborčanov uporablja za prevoz mestne avtobuse in da so ti polni tudi na liniji 18. To ne nazadnje dokazuje, da je bila sprememba trase omenjene linije dobra odločitev,« povedo v Marpromu.
Pred časom smo obiskali Mestno četrt Radvanje, kjer so nam dejali, da je avtobusna trasa 18 Pekre, ki je bila leta 2017, velika problematika. »To so premestili, ko so obnavljali Lackovo cesto, ki je povezava med Radvanjem in Pekrami. Bilo je rečeno, da bo za čas obnove, trasa speljana drugje, kar nam je bilo jasno in sprejemljivo,« nam je pojasnil tamkajšnji predsednik sveta Rajko Kotnik. V preteklosti so se večkrat pritožili, poleg tega je omenjena težava večkrat glavna tema zborov Samoorganizirane četrtne skupnosti Radvanje.
Na Mestni občini Maribor pa so v preteklem letu izvedli strokovno raziskavo, ki naj bi pokazala, da so uporabniki zadovoljni. Po opravljeni raziskavi so nam namreč dejali, da se je po mnenju uporabnikov dostopnost do ciljev potovanja izboljšala ali ostala enaka. Takšnega mnenja je bilo 60 odstotkov anketirancev z območja Peker in Radvanja. Zaradi tega so se odločili, da bo trasa ostala enaka.