Kot odziv na povečanje obsega terorizma v zadnjem desetletju je Mestna občina Maribor objavila Osnutek načrta zaščite in reševanja ob uporabi orožja (ZIR) ali sredstev za množično uničevanje v teroristične namene ozirom ob terorističnem napadu s klasičnimi sredstvi v MOM.
Terorizem ima raznovrstne uničujoče posledice, glavne med njimi so: izguba življenj, fizične poškodbe, travmatične izkušnje, gospodarska škoda, socialna nestabilnost, omejevanje svoboščin (svoboda gibanja, zbiranja in zasebnosti), vpliv na mednarodne odnose in občutek negotovosti. Omenjene posledice zahtevajo in poudarjajo potrebo po učinkovitih strategijah za preprečevanje tovrstnih dejanj ter hkrati zagotavljanje varnosti in zaščite civilnega prebivalstva. ''Mestna občina Maribor sodi v 5. najvišji razred ogroženosti zaradi možnosti terorističnih napadov,'' kar pomeni, da mora pripraviti načrt ZIR v celoti.
Pri zaščiti, reševanju in pomoči sodelujejo številni organi in službe
Pri izvedbi nalog Zaščite, reševanja in pomoči (ZRP) lahko sodelujejo številni organi in službe, in sicer Policijska uprava Maribor, NIJZ Območna enota Maribor, NLZOH Maribor, UVHVVR (Območni urad Maribor), Inšpektorat RS za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami – izpostava Maribor, Zdravstveni inšpektorat (OE Maribor), Inšpekcija za varno hrana hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin (OU Maribor), Inšpektorat za naravne vire in prostor (OE Maribor), Center za socialno delo Maribor in Zdravstveni dom Adolfa Drolca. Med sile za ZRP je MOM v načrtu opredelila tudi Civilno zaščito MOM, Prostovoljska gasilska društva iz območja MOM, UKC Maribor …
Enote in službe so razporejene glede na odzivni čas v primeru aktiviranja. Odzivni čas pa znaša pol, eno, tri, osem ali 24 ur. Za izvajanje nalog uporabljajo lastno opremo in opremo, ki so jo za te namene uporabe prejeli s strani MOM. Lahko pa se uporabi tudi oprema in sredstva, ki so v občinskih skladiščih Civilne zaščite. Kot je zapisano v načrtu, ''predvidena finančna sredstva v zvezi z delovanjem občinskih enot in služb Civilne zaščite ter štaba CZ zagotavlja Mestna občina Maribor.''
Opazovanje, obveščanje in alarmiranje
Dogajanje v zvezi s teroristično dejavnostjo v RS, mednarodnih skupnostih, v sosednjih in drugih državah spremljajo za to pristojne službe (SOVA in druge), ki ob nevarnosti obveščajo pristojne organe v RS. ''Ko posamezniki ali pristojne službe in organi, kot so policija, carina, zdravstvene ustanove in drugi, opazijo nenavadni dogodek, ki je lahko povzročen s terorističnim namenom, to sporočijo na številko 113 ali 112, dispečerja pa si po prejemu obvestila takoj izmenjata informacije,'' je zapisano v načrtu.
Ob terorističnem napadu ali ob povečani nevarnosti terorističnih napadov ReCO Maribor ogrožene prebivalce obvesti z alarmnim znakom za neposredno nevarnost. Obveščanje pa poteka tudi preko medijev. Za aktiviranje načrta ZIR je odgovoren poveljnik CZ MOM oziroma njegov namestnik, ki lahko po ugotovljeni potrebi zaprosi za pomoč v regijskih ali državnih silah ZRP, slovenske vojske in policije.
Vodenje intervencije
Ko so na prizorišču terorističnega napada policija, cestne službe, gasilci in enote NMP, pri čemer obstaja nevarnost za sile ZRP, je vodja intervencije policija. ''Pri reševanju ob terorističnem napadu je pomembno upoštevati varnost pripadnikov sil za ZRP in drugih. Policija zagotovi, da je vstop na območje reševanja varno in šele takrat se lahko začne izvajati ZRP,'' je poudarjeno v načrtu ZIR.
Zaklanjanje in evakuacija
Za zaklanjanje se uporabljajo predvsem bivalni in kletni prostori ter garažne hiše. V primeru najvišje stopnje ogroženosti se aktivirajo namenska zaklonišča. Evakuacijo odredi župan, v nujnih primerih tudi poveljnik CZ.
V MOM se ob terorističnem napadu izvajajo prva pomoč in nujna medicinska pomoč, psihosocialna pomoč, gašenje in reševanje ob požarih, identifikacija mrtvih, prva veterinarska pomoč, reševanje iz ruševin, reševanje na vodi in iz vode, pomoč ogroženim in prizadetim svojcem oziroma prebivalcem, zagotavljanje osnovnih pogojev za življenje.