Mestna občina Maribor in Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) sta korak bliže izgradnji podvoza Ledina in novega železniškega postajališča, saj je bilo za projekt izdano gradbeno dovoljenje. Po navedbah občine gre za pomembno infrastrukturno ureditev, ki bo prometno razbremenila mesto in ljudem omogočila, da do trgovin lažje pridejo z vlakom.
Preozek in pogosto poplavljen
V sklopu projekta bo zgrajen nov podvoz pod železniško progo, ki povezuje Maribor z Zidanim Mostom. Med drugim vodi k Poslovni coni Tezno in nakupovalnim središčem na jugu mesta. V trenutni obliki je preozek in ob padavinah pogosto poplavljen. Po novem naj bi tam uredili tudi železniško postajališče s parkiriščem in pripadajočo infrastrukturo.
"Izgradnja novega cestnega odseka s podvozom bo omogočala normalno odvijanje prometa za vse udeležence prometa. Z gradnjo podvoza bo mesto pridobilo novo pomembno prometno os na smeri sever - jug in bo v končni obliki na vzhodu mesta povezalo mestne četrti oz. krajevne skupnosti Pobrežje, Brezje, Zrkovci, Dogoše, Tezno in Razvanje ter južno oziroma zahodno obvoznico s hitro cesto Hoče-Maribor, Ptujsko in Puhovo cesto," so v današnjem sporočilu za javnost zapisali na mariborski občini.
Po njihovih navedbah bo z novozgrajenim železniškim postajališčem Ledina zagotovljena večja uporaba železniškega potniškega prometa, ker območje leži v neposredni bližini Poslovne cone Tezno in večjega števila nakupovalnih centrov. Podvoz in železniško postajališče naj bi tako pripomogla k boljši pretočnosti prometa in boljšemu dostopu, razvoju in privlačnosti železniškega prometa.
DRSI in mariborska občina si bosta razdelila stroške
DRSI in mariborska občina sta pri projektu soinvestitorja, pri čemer je DRSI naročnik investicije. Kot določeno v sporazumu, bo DRSI financirala dokumentacijo in gradnjo podvoza Ledina in železniškega postajališča s parkiriščem in pripadajočo infrastrukturo, občina pa dokumentacijo in gradnjo navezovalne ceste s komunalno infrastrukturo in predstavitev plinovoda. Skupaj se financirajo preostala dela potrebna za izvedbo investicije.
DRSI in občina sta septembra 2018 podpisala sporazum o sofinanciranju in januarja 2020 dodatek k sporazumu. Predvideni nadaljnji korak je objava javnega razpisa za izvedbo gradbenih del, ko bo gradbeno dovoljenje pravnomočno. Nazadnje ocenjena vrednost projekta je bila po poročanju medijev 25 milijonov evrov.
Maribor čaka tudi na izgradnjo južne oziroma zahodne obvoznice
Maribor čaka tudi na izgradnjo južne oziroma zahodne obvoznice, kjer pa gradbeno dovoljenje še ni pridobljeno. Na DRSI ocenjujejo, da bo predvidoma do konca julija izdano pozitivno mnenje Direkcije RS za vode na projektno dokumentacijo in posredovana dopolnitev vloge za pridobitev delnega gradbenega dovoljenja za prvo fazo tega projekta. "Glede na trenutni potek dogodkov je predviden začetek gradnje zahodne obvoznice v začetku leta 2025," so pred dnevi povedali za STA.
Arheološka izkopavanja so v večji meri zaključena, v teku so še postopki razlastitve na štirih zemljiščih. Slednja so na območju druge faze izgradnje, zaradi česar se bo pridobivalo gradbeno dovoljenje v dveh fazah, pojasnjujejo na DRSI.
Pogodbena vrednost del znaša nekaj manj kot 20 milijonov evrov. Gradnjo bosta sofinancirala ministrstvo za infrastrukturo v višini 17,6 milijona evrov in Mestna občina Maribor v višini 2,4 milijona evra.
STA