Minuli teden smo poročali, da je mariborska občina brez obvestila in kljub nestrinjanju vodstva NK Pobrežje in MČ Pobrežje porušil betonsko ograjo, ki je ločevala otroška igrala ob igriščih NK Pobrežje in prometno Kosovelovo ulico.
Tako vodstvo kluba kot tudi predstavniki mestne četrti so na občino od obvestila o odločitvi večkrat naslovili svoje nestrinjanje, menili so namreč, da bo sedaj ogrožena varnost otrok. Tako jih je rušitev precej presenetila. »Danes nas je ta rušitev zelo presenetila in smo še enkrat več razočarani in tudi malo jezni, da nas župan pri odločitvi ni upošteval,« je ob tem dodal predsednik MČ Pobrežje Blaž Vampl.
Za pojasnila smo se obrnili na Mestno občino Maribor.
Ključnega pomena dostopnost do igral
Pristojni na občini uvodoma opozorijo, da so igrala namenjena otrokom in njihovim staršem, tako je ključnega pomena njihova dostopnost. »Z nujnostjo odprtega dostopa do igral, kar je bil osnovni namen odločitve, da so ta igrala sploh umeščena znotraj površin NK Pobrežje, sta tako upravljalec kot tudi MOM večkrat seznanila MČ Pobrežje in NK Pobrežje,« pravijo in dodajo, da so v ponedeljek zjutraj pred izvedbo obvestili hišnika na objektu, ki je obvestil predsednika NK Pobrežje, kateri je takoj prispel na objekt.
[[image_1_article_66594]]
Vodstvo NK Pobrežje in MČ Pobrežje so sicer vseskozi opozarjali, da bo rušitev ograje privedla do zamnjšanja varnosti otrok, zaradi česar se je klub – ki je tudi upravitelj igral, distanciral od odgovornosti za varnost. Na občini pa so nam dejali, da je bil tudi prej izhod preko vhodnih vrat takšen, da so otroci prišli do cestišča. »Nova ureditev s odprto ogrado in postavljenimi cvetličnimi koriti v ničemer ni slabša različica prejšnjega modela vstopa in izstopa. Neposredni izhod na cestišče tudi v novi postavitvi ni možen, saj ga ovirajo cvetlična betonska korita,« so mnenja na občini. Kljub pozivom, da problematiko pokomentira sam župan Saša Arsenovič in odgovori na vprašanje, kdo bo sedaj odgovoren za varnost otrok in morebitni vandalizem, s katerim se je klub srečeval v preteklosti, odziva nismo dobili.
Kaj pa predlagane hitrostne ovire?
Predsednik MČ Pobrežje Blaž Vampl nam je v našem pogovoru še dejal, da so med drugimi rešitvami predlagali tudi postavitev hitrostnih ovir na Kosovelovi ulici. Zakaj je bil predlog zavrnjen?
»Zaradi dejstva, ker imajo naprave in ukrepi za umirjanje prometa, ki so namenjene prisilnemu zmanjševanju hitrosti tudi slabosti v obliki povečanja emisij, hrupa, vibracij in prerazporejanja prometnih tokov, se na Uradu za komunalo, promet in prostor trudimo postavljati te ovire na predlaganih lokacijah; prioritetno, racionalno, odgovorno in gospodarno. Želimo pa si, da bi glavno vlogo pri zagotavljanju varnosti v cestnem prometu prevzela policija in redarstvo, tako da se tudi na tem področju približamo evropskim mestom s katerimi se radi primerjamo,« pojasnjujejo pristojni in dodajo, da za postavitev naprav in ukrepov za umirjanje prometa na določeno lokacijo, ni dovolj samo želja, temveč izpolnitev zgoraj navedenih kriterijev, izdelana strokovna podlaga..., ter za le-to zagotovljena finančna sredstva.
»Sredstva, ki jih imamo letos na razpolago za izvedbo teh ukrepov so že razporejena v planu investicij za leto 2024.«
Po 25. členu Zakona o cestah je naprave-ukrepe za umirjanje prometa dovoljeno postavljati na občinskih cestah v naselju na katerih se zaradi pogostih kršitev omejitve hitrosti vožnje, ogroženi udeleženci cestnega prometa ali se zaradi tega vzroka dogajajo prometne nesreče in na drugačen način oziroma z drugimi napravami ali ukrepi za umirjanje prometa ni mogoče zagotoviti njihove varnosti.
Obvezna pa je postavitev naprav oziroma izvedba ukrepov za umirjanje prometa pred šolami, vrtci in drugimi objekti, ob katerih je zaradi varnosti otrok dodatno zmanjšana največja dovoljena hitrost v naselju.
»Na navedeni lokaciji Kosovelove ulice smo že pred časom uvedli mehki ukrep umirjanja prometa s postavitvijo vertikalne prometne signalizacije za t.i. CONO 30. Lahko uredimo še namestitev radarske table in na podlagi izmerjenih hitrosti ugotovimo koliko je kršitev in število vozil. Podatki nam bodo v pomoč pri morebitnih nadaljnjih ukrepih,« pojasnijo pristojni in dodajo, da bi radarsko tablo lahko postavili v mesecu juliju 2024.