V začetku meseca julija se je v Mariboru odprla že 30. postaja MBajk, ki omogoča izposojo in souporabo koles. Sam sistem ima že več kot 30.000 uporabnikov, ki so v zadjih dveh letih opravili več kot 1.170.000 izposoj koles. Te številke kažejo na to, da so se Mariborčani navadili na vsakodnevno uporabo koles, predvsem zato, ker je sistem cenovno dostopen in enostaven za uporabo. Napovedano je, da bo do konca leta 34 takšnih postaj.
Stanje koles je problematično
Pred nekaj dnevi se je na nas obrnil bralec, ki ga skrbi trenutno stanje koles MBajk. "Do pred nekaj meseci je bilo z MBajk aplikacijo mogoče oceniti izposojeno kolo. Če kaj ni bilo v redu, je bilo mogoče tudi javiti okvaro (npr. luč, kolo, prtljažnik) ali javiti-izbrati drugo in dodati opis okvare. Kasneje so aplikacijo posodobili in te možnosti (ocenjevanja z zvezdicami) več ni. Tako imajo vsak kolesa prejšnji status, 1-3 zvezdice. V zadnjih 2 tednih sem uporabil nekaj koles, kjer stvari ne delujejo. Npr. plastični pokrov se dotika zadnjega kolesa, kolo ni v osi, pleše in dela hude zvok, luč ne dela, ni mogoče poganjati, saj je z gonilko oz verigo nekaj narobe. Zadeva je problematična," je zapisal v sporočilu.
Dodal je tudi, da imajo postaje MBajk v zadnjem času izpad povezave z internetom in si posledično kolesa ne moreš izposoditi, ko se ti mudi, prav tako občasno ne dobiš konfirmacije, če je vrnjeno oz. registrirano. "Kolesa so nevozna ali celo nevarna za vožnjo. Prednosti bikesharinga je, da neka organizacija poskrbi za vzdrževanje kolesa in omogoča mestu dodatno okolju prijazno transportno rešitev. Kar pri nas žal ne deluje," je pokomentiral.
[[image_1_article_68549]]
Na dan je poškodovanih od pet do deset koles
Za pojasnila o trenutnem stanju koles smo se obrnili na podjetje Europlakat, ki je zadolženo za vzdrževanje in servisiranje koles. "Mobilna aplikacija Mbajk, s katero si uporabniki lahko izposojajo kolesa in upravljajo s svojim računom, še vedno omogoča ocenjevanje koles. Europlakatovi vzdrževalci na terenu skrbijo za premike koles iz polno zasedenih postaj na tiste s prostimi ključavnicami. Ob tem vsako kolo pregledajo in preverijo kontrolne točke, ki lahko vplivajo na varno uporabo koles," je povedala Mirjana Berčan, vodja sistema Mbajk
"Poškodovana kolesa odpeljejo na servis, in sicer je takšnih koles v povprečju pet do deset na dan. Serviserji sproti popravljajo kolesa in jih vračajo v sistem. Poškodbe so večinoma povezane z redno uporabo koles, malo je namernih poškodb. Redni letni servis koles smo opravili v januarju in februarju, tako da so bila vsa kolesa pregledana in servisirana pred začetkom kolesarske sezone," je zaključila.